Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@14:27:11 GMT

تامین امنیت غذایی اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۸۲۱۶

تامین امنیت غذایی اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در میان نمازگزاران نماز جمعه اظهار کرد: حوزه کشاورزی برای مردم اهمیت بالایی دارد و اگر غذای کشوری در اختیار دیگران باشد باید همیشه عزتش را از دیگران مطالبه کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه، امروز غذا به ابزار تهدید تبدیل شده است و‌ تلاش می‌کنند به واسطه غذا بر دیگران سلطه پیدا کنند، افزود: کشاورز در دنیا در کنار تامین غذا، امنیت و قدرت کشورها را هم تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگاه به کشاورز راهبردی است، گفت: آمریکا ۴ درصد جمعیت دنیا را دارد اما ۳۷ درصد امنیت غذایی در دنیا را دارد که نشان می‌دهد با امنیت غذایی قدرت نمایی می‌کند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه، در دولت سیزدهم به دنبال تحول در حوزه کشاورزی هستیم، خاطر نشان کرد:  ۲۲ میلیون نفر از جمعیت ایران در بخش کشاورزی فعال هستند و باید نسبت به تامین امنیت غذایی کشور نگاه راهبردی و ویژه‌ای وجود داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:کاشان چون منطقه کم آبی است نیاز به تحول دارد که یکی از راهکارها کشت جایگزین با مصرف کم آب است که آن را در این منطقه دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی غذا کشاورز امنیت امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی