Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:24:02 GMT

مردم به ساخت زائر سرای ایلامیان در مشهد کمک کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۸۵۲۹

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت:‌ در این شرایط که از پذیرایی زوار کربلا با توجه به شرایط کرونایی محروم هستیم، مردم استان که نذورات دارند پای کار بیایند و برای ساخت زائرسرا کمک کنند و هر کس هر چه می تواند در این کار خیر شریک شود،

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  با تسلیت رحلت مرجع گرانقدر عالم تشیع حضرت آیت الله حکیم و درگذشت رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، اظهار کرد: وضعیت فعلی جهان ما خیلی به صدر اسلام شبیه است، بعد از  اینکه پیامبر اکرم(ص) در مدینه تشکیل حکومت دادند، با گروه‌های مختلفی مواجه بودند و مبنای حضرت این بود که از در صلح وارد شوند و  از تنش و درگیری در کار نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) با سه گروه از یهودیان که از نقاط دیگر به مدینه مهاجرت و سکونت داشتند، پیمان صلح منعقد کردند، این گروه  از یهودیان بر اساس کتابشان، نقطه ظهور پیامبر خاتم(ص) را پیش بینی کرده بودند که در این نقطه قیام خواهد کرد، لذا این گروه به مدینه مهاجرت کردند و در  این نقطه مستقر شدند تا به محض اینکه پیامبر خاتم(ص) ظهور کرد ایمان بیاورند و پیرو آن حضرت باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: در عمل این تعداد در مقابل حضرت پیامبر اکرم(ص) قرار گرفتند، وقتی که پیامبر اکرم(ص) پیمان صلح با آنان برقرار کردند تا یهودیان و مسلمانان در مسالمت در کنار هم زندگی کنند اما قبیله بنی نظیر پیمان را شکسته و نقض پیمان کرد، آنان تصور نمی کردند به دلیل استحکاماتی که دارند، اگر وارد جنگ شوند مغلوب خواهند شد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: وقتی تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران، دستگیر شدند بدون اینکه خشونتی بر علیه آنان صورت گیرد، خود را باخته بودند، این رعبی است که خداوند در دل اینها  قرار می دهد، امداد غیبی است که خداوند به مسلمانان کمک می کند. این رعب باعث می شود که خود را ببازند.

وی با تاکید بر عبرت گیری از این وقایع، افزود: اگر دیروز این وقایع اتفاق افتاده است، امروز هم اتفاق می افتد، معجزه الهی را دیده و می بینیم، ۲۰ سال پیش وقتی که  آمریکا به بهانه انفجار برج های دوقلو به افغانستان حمله کرد، ثمره حملات آنها خیلی تلخ شد و  ۲۵۰ هزار کشته و یک میلیون مجروح و معلول و بیش از ۳ میلیون نفر پناهنده و ۵ میلیون آواره، حاصل حضور آمریکا در افغانستان بوده است، ناامنی و عقب ماندگی مردم افغانستان، ثمره حضور آمریکا در این کشور شد.

کریمی‌تبار با اشاره به اینکه  برخی غرب زده‌ها فکر می‌کردند که با حضور آمریکا، افغانستان تبدیل به ژاپن خواهد شد،تصریح کرد: الان دیدیم که همان اتفاقی که برای بنی‌نظیر افتاد برای آمریکایی ها افتاد، آنچنان وحشت‌زده از افغانستان فرار کردند که  برای نجات برخی نیروهای خود و افغانستان های وابسته به طالبان التماس می‌کنند، تجهیزات مدرن را جای گذاشتند و هر چه توانستند خراب کردند، این اعجاز الهی است که می خواهد ابرقدرت بودن آمریکا را در جلوی چشم جهانیان به نابودی بکشاند و خودشان موجب افتضاح خودشان شوند.

وی گفت: وقتی که تیر غیب، به پیشرفته ترین هواپیمای آمریکایی اصابت کرد و برخی از قاتلین سردار شهید سلمانی به درک واصل شدند، آمریکایی ها فهمیدند جای ماندن در افغانستان را ندارند، خون  شهیدان بزرگ ما و مردم مظلوم افغانستان، آنها را بیرون خواهد کرد و  این اتفاق افتاد، خروج آمریکا از افغانستان تنها خروج از یک کشور نیست و بیانگر فروپاشی ابرقدرتی آمریکا است و خروج از افغانستان این امر را روشن کرده است که با این وضعیت، آمریکا از کل منطقه خواهد رفت و رژیم اشغالگر قدس احساس ترس و وحشت می کند، امروز از امنیتی ترین زندانی که رژیم اشغالگر قدس دارند جمعی از نیروهای مبارز فلسیطن از فرار می کنند، همین موجب شده است که ترس، رعب و وحشتی برای آنان به وجود بیاید.

امام جمعه ایلام گفت: رژیمی که این همه ادعا دارند اطلاعات ۷ میلیون تبعه آنان، به راحتی در اختیار دیگران قرار می گیرد، هک کردن دژ امنیتی رژیم اشغالگر قدس و دستیابی به اطلاعات ۷ میلیون نفری، یک افتضاح در سطح جهانی است و نشان دهنده این است که رجز خوانی و غرش های آنها مانند ببر کاغذی است و  از دفاع از خودشان در برابر جبهه مقاومت عاجز هستند.

وی تصریح کرد:وقتی کشور لبنان نیاز به بنزین پیدا کرد و کشتی ایرانی به سمت لبنان حرکت کرد، سیدحسن نصراله گفت این کشتی جزئی از خاک  لبنان است اگر جرات دارید بزنید، پیام این صدور نفت  و بنزین به رغم تهدید آمریکا و رژیم صهیونسیتی این است ما قدرت دور زدن تحریم ها  را داریم و به جای مذاکره  و التماس به دشمن باید به توان داخلی و نیروی  رزمنده ای که داریم با توکل به خدا اعتماد کنیم، ما می توانیم تحریم ها را به راحتی دور بزنیم و مشکلات کشور را حل کنیم.

امام جمعه ایلام تصریح کرد:یکی دیگر از قدرت نمایی های نظام اسلامی، ماموریتی بود که سه ماه پیش نیروی دریایی کشور،از خلیج فارس حرکتی آغاز کرد، از دریای سرخ، مدیترانه و اقیانوس شمالی و جنوبی کذشتند و سالم برگشتند، قدرت تمایی جمهوری اسلامی در دریاهای آزاد به جهان نمایش داده شد، ایران اسلامی به دریاهای آزاد جهان برای اولین بار دسترسی پیدا می کند و خصوصیت این مانور  نیروی دریای ارتش این بود که این ناو گروه در هیج  جا پهلو نگرفتند و در امواج طوفانی دریاها تسلیم نشدند که بیان کنده قدرت توان نظام جمهوری اسلامی در مقیاس جهانی است.

 کریمی‌تبار تاکید کرد : دشمنان به خوبی اقتدار جمهوری اسلامی را درک کرده اند و قدرت رویایی با آن را ندارند و این صبر و مقاومت مردم با امدادهای غیبی و تلاش مردم و مسئولان موجب خواهد شد مشکلات داخلی حل شود.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها اظهار کرد: قطعه زمینی در فاصله دو کیلومتری حرم مطهر امام رضا(ع) به دستور مقام معظم رهبری در اختیار استان ایلام قرار گرفته است، اینکه استان ایلام نتواند  یک زائراسرای برای زائران خود در جوار حرم مظهر  ایجاد کند برایم تلخ بود، امروز با تلاشی که هیئت امنا، این زائر سرا  در ۸ طبقه با زیربنای  ۵ هزار متر مربع الان ساخته شده و سفت کاری آن تمام شده است، برای تکمیل آن ۱۲ میلیارد تومان نیاز است که نیاز به مساعدت مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایطی که از پذیرایی زوار کربلا با توجه به شرایط کرونایی محروم هستیم، مردم استان که نذورات دارند پای کار بیایند و برای ساخت زائر سرا کمک کنند و هر کس هر چه می تواند در این کار خیر شریک شود، این زائرسرا متعلق به مردم استان ایلام است و برای مردم نیازمند کمک بسیار خوبی برای حضور در جوار حرم رضوی باشد.

امام جمعه ایلام با تسلیت ایام ماه صفر گفت: ماه صفر، ماه عزای شیعیان اهل بیت(ع) است و در این هفته شهادت دردانه امام حسین(ع) حضرت رقیه(س) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) را در پیش داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام امام جمعه ایلام پیامبر اکرم ص استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، سردار نوراللهی از فرماندهان دفاع مقدس، خسروی مشاور استاندار در امور ایثارگران، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به مناسبت هفته بزرگداشت معلم، از ۲۲ خانواده معظم شهید فرهنگی استان تجلیل به عمل آمد.

حضور پرشور دانش آموزان از دیگر نکات مهم این مراسم بود.

این تجلیل در حاشیه مراسم «سه شنبه های شهدایی» که هر هفته در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام برگزار می شود، انجام شد.

کد خبر 6093632

دیگر خبرها

  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • فیلم استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در فرودگاه مشهد
  • عکس| استقبال پرشور از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا«ع» مشهد (عکس)
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی