Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: استاندار منصوب دولت باید تحت تاثیر فشارها قرار نگیرد و مورد اعتماد و شناخت رییس‌جمهوری باشد.

وی با اشاره به برگزاری شایسته ویژه برنامه های هفته دولت خاطرنشان کرد: باید از خدماتی که همه مسوولان با اخلاص و روحیه جهادی و خدمتگزاری در استان ارائه کردند قدردانی کرد اما بخشی از مشکلات مردم ناشی از تخلف و بی‌مسوولیتی برخی از افراد است که باید از آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: از تلاش و مجاهدت‌های کادر درمان در مبارزه با ویروس منحوس کرونا قدردانی می کنیم که با همراهی مردم و مسوولان وضعیت استان ما بهتر شده اما کرونا هر روز از ما قربانی می‌گیرد به همین سبب لازم است همه ما با رعایت شیوه نامه های  بهداشتی و تزریق واکسن به یاری مجاهدان عرصه سلامت بشتابیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: دولت جدید در موقعیتی تشکیل شده است که مشکلات کشور فراوان، محاصره و تحریم اقتصادی دشمن شدید و مردم نیز با مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند که البته امید مردم افزایش پیدا کرده و امیدوارند با اقدامات دولت گشایشی در کارشان ایجاد شود.

محامی ادامه داد: سفر ریاست جمهوری در روزهای آغازین دولت به استان را شاهد بودیم که خوشبختانه اشراف خوبی به مشکلات و مسائل استان داشتند و با روحیه جهادی طرح‌های مختلف را پیشنهاد می‌دادند و این اقدام و روحیه سبب امیدواری بیشتر مرده شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به تحولات ایجاد شده در افغانستان اظهار داشت: کشور افغانستان به عنوان همسایه، مسلمان و هم دین و هم فرهنگ ما با تحولاتی روبرو شده است، این کشور بیشترین شباهت را از حیث فرهنگی با ما دارد و پیوند عمیقی بین مردم ما و مردم افغانستان برقرار است آنچه که الان مورد توجه است این که طالبان براین کشور تسلط پیدا کرده و نظام جمهوری اسلامی و دولت ما نسبت به این مساله دغدغه‌مند و حساس است و با مردم افغانستان همدلی و همراهی و عملکرد حاکمیت جدید را نیز رصد و ارزیابی می‌کند.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگیری از خطبه های نماز جمعه یکی از راه‌های تقوا را زنده نگه داشتن یاد یاران پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) دانست.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: در شهادت امام‌حسین(ع) یک حرارتی در دل های مومنان به وجود آمده که هرگز سرد نخواهد شد، مردم همیشه یاد آن حضرت را زنده نگه می دارند و ما شاهد این هستیم که بعد از قرن‌ها هنوز در کشورهای اسلامی بویژه ایران مردم مشتاق مراسم عزای اباعبدالله(ع) هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اربعین حسینی در پیش است متاسفانه سهمیه کمی دولت عراق برای مردم ما در نظر گرفته است آن هم از مرز هوایی هم تعداد کم و هم مرز هوایی مشکل‌ساز بوده که امیدواریم با پیگیری مسوولان محترم هم سهمیه افزایش پیدا کند و هم مردم از مرز زمینی به زیارت مشرف شوند تا تعداد بیشتر و با هزینه کمتری در مراسم اربعین سالار شهیدان شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر راه هم بسته باشد و هم محدود و موکب‌داران ما توفیق زیارت پیدا نکنند می‌توانند از راه دور به زیارت نائل شوند از طرفی عمل به راه و روش امام حسین(ع) و رسیدگی به نیازمندان و حل مشکلات مردم از راههای نشان دادن عشق و علاقه به آن امام عزیز است.

 محامی ادامه داد: موکب داران می‌توانند در نهضت کمک مومنانه شرکت کنند تا به نیازمندان مساعدت و از راه دور ثواب خود را در این ایام کسب کنند و در این ایام نهضت کمک مومنانه را شتاب بیشتری دهند.

وی افزود: تا کنون مردم و نهادهای مرتبط در نهضت کمک مومنانه تلاش فراوانی داشتند از جمله کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس و قرارگاه خاتم همه حضور داشتند که باید از همه آن‌ها از جمله خیران تشکر کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: لازم است از گروه‌های جهادی که در امر کفن و دفن اموات کرونایی از خودگذشتگی کردند بطور ویژه تشکر وقدردانی کنیم که اجر آنها با حضرت ولی عصر(عج) است.

وی افزود: با همه با همه خدماتی که صورت گرفته اما نیاز ها بیشتر است و باید خدمات بیشتری به مردم داده شود و این خدمات شامل همه خانواده ها بوده لذا باید سامانه‌ای طراحی شود تا افراد نیازمند مشخص شود.

محامی ادامه داد: یکی از راه‌های تحصیل تقوا تلاش در جهت خدمت به مردم و کسب رضایت خداوند با خدمت به خلق خدا و خوشنود کردن مردم است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه امام جمعه نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران، از لزوم رفع مشکلات موجود در استان مازندران، سخن گفت.

محمدی لائینی ضمن ابراز تاسف در عمر کوتاه تصدی عنوان استاندار مازندران در دوره‌های مختلف، بیان کرد: دوست داشتیم که استاندار سابق همچنان در مدت باقیمانده از دولت سیزدهم مدیریت استان را داشته باشد و این بلای تزلزل و کم‌عمری مدیریت استانداری مازندران را شاهد نباشیم اما متاسفانه همچنان شاهد عمر متوسط دو سال و خورده‌ای استانداران هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران به انتصاب استاندار غیر بومی گلایه و تشریح کرد: وصف یوسف نوری، استاندار جدید مازندران را هم شنیدیم؛ گرچه هم‌شهری و استانی ما نیستند، شاید انتظارات بعضاً به جهت احترام به استان، در انتخاب نیرویی از استان بود در وضعیتی که شعار ما انتخاب دو وزیر کشاورزی و ورزش از استان مازندران باشد.

وی تصریح کرد: مسائل ناسیونالیستی برای ما اولویت اول نیست، آن صلاح و سداد، تدبیر، مدیریت، عقلانیت، تدین و تعهد برای ما مهم‌تر است‌، گاهی یک غیربومی موفق‌تر است.

وی ضمن تاکید بر لزوم قدردانی از نظام در جهت ارائه خدمات فراوان به استان مازندران با وجود خلأ‌های موجود اشاره کرد و گفت: باید به خلأهای موجود توجه شود تا در صدد رفع آنان برآییم.

آیت‌الله لائینی به بیان برخی از مشکلات موجود در استان پرداخت و افزود: وجود مشکلاتی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صادرات، صنایع، گردشگری و دامداری موجب جلوگیری از رشد مناسب استان شده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آزادسازی سواحل، ادامه داد: اجرایی نشدن آزادسازی سواحل، مشکلاتی داشت و آزادسازی سواحل هم مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ همچنین تجربه جمعیت دوبرابری استان در تعطیلات موجب بروز مشکلاتی در زمینه تردد، حمل و نقل، کمبود آب، سهمیه آرد، تجاوز به زمین، ویلاسازی غیرمجاز و موارد دیگر می‌شود که باید چاره‌ای اندیشیده شود.

وی، وجود مشکلاتی در زمینه منابع طبیعی و آب منطقه‌ای استان را یادآور شد و به استاندار جدید مازندران، پیشنهاد کرد: احداث خط ریل قطار محلی در مسیر رامسر به ساری و احداث اتوبان برای پوشش ساحل ۴۸۰ کیلومتری، مشکلات پیرامون حمل و نقل و ساحل را پوشش می‌دهد که انشالله استاندار جدید در کنار استفاده از تجربیات استاندار سابق، ادامه خدمات را به صورت بهتر، بیشتر و با رشد تصاعدی، دنبال خواهد کرد.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228242 برچسب‌ها کشاورزی استانی ایسکانیوز وزارت کشور ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری