Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:52:20 GMT

دشمنان راهبرد ویژه‌ای برای تضعیف نماز جمعه دارند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۹۲۷۶

دشمنان راهبرد ویژه‌ای برای تضعیف نماز جمعه دارند

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی قلعه، مدیر حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  روز جمعه در مراسم معارفه پنجمین امام جمعه کاشمر با قدردانی از کسانی که در برگزاری نماز جمعه در کاشمر تلاش می کنند به راهبرد دشمن در راستای تضعیف نماز جمعه پرداخت و گفت: دشمنان به دنبال تقلیل اهمیت نماز جمعه، تضعیف و تعطیلی این فریضه هستند و در این خصوص برنامه‌‎ریزی می‌کنند و گاهی هم موفق بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچند جمعیت برخی شهرها افزایش یافته اما تعداد شرکت کنندگان در نماز جمعه کاهش یافته است و یکی از شرایط مهم امامان جمعه سکونت در همان شهر است لذا اگر فردی امام جمعه شهری باشد اما در آن ساکن نباشد بهترین امام جمعه هم که باشد دیگر نمی‎‌تواند امامت جمعه آن شهر را برعهده بگیرد.

مدیر حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: برخی امامان جمعه پارامترهای شورای سیاست‎گذاری برای ماندن در آن شهر و ادامه امامت جمعه را ندارند به همین دلیل چاره‌ای جز خداحافظی با این افراد نداریم.

قلعه افزود: ائمه جمعه همه تلاش‌شان در راستای تحقق ارزش‌های مکتب علوی است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت: امام جمعه، فرمانده قرارگاه فرهنگی هر شهر است و حوزه‌های علمیه، دانشگاهها، مراکز علمی و فرهنگی، مساجد و هیات‎ها باید دور یک محور به نام فرماندهی قرارگاه جمع شوند اما این فرمانده قرارگاه قبل از این که بخواهد دستوری بدهد باید خودش جلودار این لشکر حرکت کند.

حجت‎ الاسلام جواد نیک‎ بین، با بیان این که فسادستیزی به دور از اشرافی‎‌گری نخستین ویژگی امامان جمعه است افزود: قرارگاه باید در کنار کارهای فرهنگی کار عملیاتی دقیق و درست انجام دهد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: نماز جمعه محلی برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص مسایل مختلف و به دور از سیاه‎‌نمایی است و اگرچه باید امیدآفرینی نمود اما واقعیت‎های جامعه را هم باید به درستی بیان کرد.

نیک بین افزود: اگر امام جمعه‌‎ای از جناح سیاسی که شاید مورد تایید جریان انقلابی نبود نام برد نباید انتقاد کرد و خرده گرفت باید همه در کنار پدرمعنوی شهر باشند، اصلاح‎ طلب و اصولگرا همه باید برای پیشرفت، آبادانی، استقلال و عزت منطقه و کشور تلاش کنند.

وی با بیان این که منتقدین نظام از هر جناح سیاسی مخالف و معاند نیستند ادامه داد: امام جمعه باید چتر حمایتی را بر روی همه اقشار بگشاید و اگر این گونه باشد موفق خواهد بود.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: نهضت مطالبه‌‎گری از نماینده مجلس شورای اسلامی، مسوولان اجرایی و قضایی را باید امام جمعه به عنوان فرمانده قرارگاه شروع کند و دادستان، ریاست قوه قضائیه و اعضای شورای تامین باید بدانند که اگر درست عمل نکنند از آنها مطالبه جدی در نماز جمعه  خواهند شد.

نیک بین افزود: زمانی فضا برای برپایی نماز جمعه در کاشمر کم بود ولی اکنون این گونه نیست و باید تلاش کرد تا جوانان به نماز جمعه بیایند و اگر جوانان حزب الهی ، مطالبه درست و به حق با زبان مناسب از مسوولان نداشته باشند کشور اصلاح نخواهد شد.

وی اضافه کرد: فرمانده قرارگاه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهر باید در نوک پیکان کارهای اجتماعی و فرهنگی شهر باشد و بدون شک امام جمعه جدید کاشمر این گونه خواهد زیست.

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص اهمیت و جایگاه نماز جمعه گفت: ایشان نماز جمعه را سنگر وحدت و عزت دانسته‌اند و اعلام کردند که در جایگاه نماز جمعه باید از هرگونه اختلاف و تفرقه برحذر بود و بر حفظ وحدت و همبستگی مردم تاکید موکد داشت.

مسلم ساقی با بیان این که امام راحل نماز جمعه را نماد حکومت و هدایت جمعی دانسته‌اند افزود: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و امام راحل باید جمعیت‎ حاضران در مراسم نماز جمعه بیشتر شود.

وی عنوان کرد: در حوزه سیاسی حضرت امام خمینی(ره) تاکید داشته‌اند که با توجه به وضعیت زمان و احتیاج مسلمانان در هر منطقه به اتحاد و همبستگی و آشنایی بهتر با مسائل روز اقامه نماز جمعه شود.

فرماندار کاشمر گفت: امام راحل هدف از برگزاری نماز جمعه را اثرگذاری تربیتی، ارشادی، آگهی بخشی نسبت به مبانی دینی و اندیشه سازی نسبت به حاضران در نماز می‌دانند و رهبر معظم انقلاب نیز نه تنها تاکید بر وحدت و همبستگی دارند بلکه از دیدگاه ایشان منبرهای نماز جمعه باید پرجاذبه باشد تا جوانان جذب شوند.

در پایان این مراسم حکم حجت الاسلام جواد طاهری به عنوان پنجمین امام جمعه کاشمر قرائت و از خدمات پنج ساله حجت‌‎الاسلام طباطبایی قدردانی و تشکر شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی حوزه علميه کاشمر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قوه قضاییه رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حوزه علميه کاشمر مجلس شورای اسلامی حوزه علميه کاشمر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قوه قضاییه رهبر معظم انقلاب فرمانده قرارگاه نماز جمعه امام راحل امام جمعه ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، فردا هفت اردیبهشت ماه، هفت میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برپا می‌شود.

بر این اساس مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و مدیرکل تأمین اجتماعی استان در میز خدمت حضور خواهند داشت.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال آذربایجان‌غربی، شهردار منطقه 2 ارومیه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و نیز مسئول بسیج کارگران پاسخگوی سوالات و مسائل و مشکلات مردمی خواهند بود.

خطیب نماز جمعه فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند