Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:45:52 GMT

نوای موسیقی «موریکونه» در مراسم وداع با «بلموندو» + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۹۳۱۵

نوای موسیقی «موریکونه» در مراسم وداع با «بلموندو» + فیلم

‍‍‍‍‍‍

مراسم تشییع «ژان پل بلموندو» بازیگر نامدار و از آخرین بازمانده‌های موج نوی سینمای فرانسه، با اجرای موسیقی متن فیلم «حرفه‌ای» همراه شد.

به گزارش ایسنا، روز پنجشنبه، مراسم وداع با «ژان پل بلموندو» بازیگر نامدار فرانسوی که روز دوشنبه در سن ۸۸ سالگی درگذشت، با حضور «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه درحالی در پاریس برگزار شد که قطعه‌ای از موسیقی فیلم «حرفه‌ای» ساخته «انیو موریکونه» آهنگساز برجسته ایتالیایی در این مراسم نواخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعه نخستین‌بار توسط «موریکونه» برای یک فیلم ایتالیایی در سال ۱۹۷۱ ساخته شده بود که برای فیلم «حرفه‌ای»(۱۹۸۱) نیز مورد استفاده قرار گرفت.

در ادامه می توانید ویدئوی اجرای موسیقی زنده فیلم حرفه ای توسط گروه ارکستر در مراسم تشییع پیکر بازیگر فرانسوی را مشاهده کنید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

در این مراسم، سیاستمداران، چهره‌های شناخته‌شده و ستاره‌های ورزش به همراه طرفداران این ستاره سینما حضور داشتند. رئیس جمهور فرانسه نیز در سخرانی به این هنرپیشه ادای احترام کرد.

«بلموندو» در اوایل دهه ۸۰ میلادی به بزرگترین ستاره گیشه فرانسه تبدیل شد و با فیلم‌هایی مانند «حرفه ای» (۱۹۸۱) ساخته «ژرژ لوتنر» و «سوپر آس» از «ژرار اوری» (۱۹۸۲) میلیون‌ها تماشاگر فیلم را به سینماها کشاند

 «ازنفس‌افتاده»، «آن مرد از ریو»، «ترس بر فراز شهر»، «پی یرو خله»، «طغیانگر»، «آلپاگور»، «دستبرد»، «حرفه‌ای»، «تک‌تاز»، «کلاه» و «دزد پاریسی» از مهمترین فیلم‌هایی هستند که  «بلموندو» در آنها نقش آفرینی کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انیو موریکونه ژان پل بلموندو حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴

مطابق انتظار، پاریسی‌ها حضور پررنگی در این فهرست دارند. 

اتحادیه بازیکنان فوتبال فرانسه (UNFP)، نامزدهای کسب جوایز سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد. این مراسم به طور گسترده در فرانسه به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای فصل شناخته می‌شود.

طرفداری | به گزارش اکیپ، مراسم یاد شده، در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. کیلیان امباپه سال گذشته برای چهارمین سال متوالی عنوان بهترین بازیکن سال را به دست آورد، در حالی که هم تیمی او نونو مندز، بازیکن جوان سال لیگ ۱ شد. فرنک هایسه که توانست تیم لنس را به مقام نایب قهرمانی برساند، به عنوان بهترین سرمربی سال انتخاب شده بود و بریز سامبا نیز عنوان بهترین دروازه بان سال را در آن مراسم، از آن خود کرد.

نامزدهای کسب جوایز اتحادیه بازیکنان فوتبال فرانسه (UNFP) در سال ۲۰۲۴:

بازیکن جوان سال لیگ 1:

الیسه بن سگیر (موناکو) رایان چرکی (لیون) دزیری دوئه (رن) لنی یورو (لیل) وارن زائر امری (پاری سن ژرمن)

دروازه بان سال لیگ 1:

مارکو بیزوت (برست) مارسین بولکا (نیس) لوکاس شوالیه (لیله) جانلوییجی دوناروما (پاری سن ژرمن) بریز سامبا (لنس)

سرمربی سال لیگ 1:

لوکا السنر (لوهار) لوئیز انریکه (پاری سن ژرمن) پائولو فونسکا (لیل) فرنک هایسه (لنس) اریک روی (برست)

بهترین بازیکن فرانسوی خارج از کشور:

ادواردو کاماوینگا (رئال مادرید) آنتوان گریزمان (اتلتیکو مادرید) مایک منیان (میلان) ویلیام سالیبا (آرسنال) اورلین شوامنی (رئال مادرید)

بازیکن سال لیگ 1:

پیر امریک اوبامیانگ (مارسی) عثمان دمبله (پاری سن ژرمن) پیر لیس ملو (برست) کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن) ادون ژهگروا (لیل)

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود