Web Analytics Made Easy - Statcounter

محقق جوان مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اختراع "ماسک اینترانازال ضد ویروس کرونا" موفق به کسب مدال نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌های سوئیس شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ مخترع و پژوهشگر مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اختراع "ماسک اینترانازال ضد ویروس کرونا" در مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌های سوئیس ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعین، موفق به کسب مدال نقره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر میثم اخلاق‌دوست، پزشک و پژوهشگر مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی متولد سال 67 و دارای 4 عنوان کتاب چاپ شده در حوزه‌ علوم پزشکی و 9 اختراع مختلف در این حوزه است که اختراع "ماسک اینترانازال ضد ویروس کرونا" وی، برنده‌ی مدال نقره در مسابقات جهانی اختراعات شده است.

لازم به ذکر است این اختراع در حوزه بین الملل پیمان همکاری ثبت اختراع یا «PCT» نیز ثبت شده است.

اخلاق‌دوست درباره این اختراع به تسنیم گفت: موقع استفاده از این محصول، تنفس باید از طریق بینی انجام شود؛ زیرا این اختراع داخل بینی قرار می‌گیرد و در دم و بازدم امکان فیلتراسیون هوا را دارد؛ یعنی اگر فرد مبتلا به کرونا باشد، با قرار گرفتن این وسیله داخل بینی، هوای بازدمی تصفیه می‌شود و از امکان ابتلای دیگران می‌کاهد.

وی درباره اهمیت استفاده از این محصول افزود: این اختراع به دنبال مشکلات ناشی از استفاده ماسک طراحی شده است؛ از جمله مشکلات استفاده از ماسک‌های معمول در دوران کرونا، عدم امکان استفاده از این ماسک‌ها در محیط‌های مرطوب و استخرها، رستوران‌ها و ... است همچنین در صورت استفاده از این محصول که درون بینی قرار می‌گیرد، امکان مشاهده لبخند افراد و لبخوانی برای افراد ناشنوا وجود دارد.

گفتنی است مسابقات جهانی و بین المللی اختراعات ژنو در روزهای ١٨ تا ٢١ جولای ٢ ٢١ ( ٢٧ تا ٣ تیرماه ١٤ ) به صورت مجازی در کشور سوئیس و با حضور ٦٥ اختراع از 35 کشوراز جمله ایران، آمریکا، کانادا، استرالیا، مراکش، انگلستان، لهستان، چین و غیره تحت نظر فدراسیون جهانی مخترعین برگزار و داوری با حضور 35 داور از 30 کشور طی 3 روز انجام شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پزشک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس کرونا پزشک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس کرونا بین المللی مدال نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند

بانوی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران از صعود به فینال ماده تفنگ سه وضعیت در جام جهانی بازماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، رقیه شجاعی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تفنگ سه وضعیت در مرحله مقدماتی با کسب هزار و 145 امتیاز با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به فینال بازماند. شجاعی پیش از این در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفته بود.

جام جهانی پاراتیراندازی| 3 طلا، نقره و برنز برای ایران

 

در این دوره از رقابت‌ها تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسید، محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد و نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

این مسابقات با حضور 125 ورزشکار (71 مرد و 54 زن) از 27 کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ای شد