Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به منظور اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رسیدگی به مشکلات مردم، ماموریت ۵ سند تحول قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم و درخواست‌های کثیر مردمی، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور در اقدامی جدید برای رسیدگی به مشکلات و معضلات اهالی روستا‌های کوه جهر، طرز و فیض آباد با حضور فرحبخش رئیس دادگستری، استوار زاده معاون دادستان، اژدری فرماندار، سرپرست فرمانده انتظامی، بخشدار مرکزی، مسئولین ادارات و نهاد‌های دولتی، دهیاران و اعضای شورا‌های روستایی با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) فیض آباد در محل مسجد جامع روستای طرز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین جلسه فرحبخش رئیس دادگستری راور گفت: یکی از اولویت‌های دستگاه قضا بر اساس سند تحول قضایی پیشگیری از وقوع جرم است و اگر موضوع پیشگیری به صورت جدی دنبال شود، شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی هستیم.

او افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند و یکی از وظایف نهاد حاکمیت در جامعه پیشگیری از وقوع جرائم است.

فرحبخش تصریح کرد: روحانیون فعال در جامعه باید از طریق منابر مردم را به پرهیز از گناه و جرم دعوت کنند.

او بیان کرد: دادگستری شهرستان راور به منظور پیشگیری از وقوع جرم با ایجاد واحد پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری بر عملکرد کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌ها نظارت می‌کند.

رئیس دادگستری راور هدف از برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در روستا‌ها و مناطق دور از شهر راور را ارتباط بیش از بیش مسئولان و مردم و رفع مشکلات و معضلات جامعه برای پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.

فرحبخش افزود: همه مسئولان باید خود را خادم و پاسخگوی مردم بدانند و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

اژدری فرماندار راور نیز گفت: همیشه در تمام موضوعات از جمله درمان و جرم، پیشگیری مقدم بر درمان بوده و این مهم باید در اولویت کاری مسئولان باشد، لذا پیشگیری باید ابتدا از خود مردم شروع شود و مردم نسبت به مسائل و جرائم آگاه شوند.

او افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشور ما، مشکلاتی در جامعه ایجاد شده که این مشکلات با همدلی و همکاری مسئولان قابل حل است.

استوارزاده معاون دادستان راور هم گفت: دادستانی شهرستان راور به منظور پیشگیری از وقوع جرائم از جمله سرقت، مواد مخدر و تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی اقداماتی انجام داده است؛ لذا مسئولان ادارات و نهادها، اعضا شورا‌های روستا و دهیاران باید برای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق و اموال بیت المال تلاش کنند و اقدامات خود را در راه منافع عمومی انجام دهند.

او افزود: بهترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم، وجود سیستم پایش تصویری است که مسئولان امر باید اقدامات لازم را انجام دهند.

در این جلسه نمایندگان مردم در شورا‌های روستا و دهیاران معضلات و مشکلات خود از جمله کمبود آرد، آب آشامیدنی و همچنین مشکل مردم سینه کوه در خصوص مرغداری، امنیت روستا‌ها و پیشگیری از سرقت را مطرح کردند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست

حجت السلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست و لازم است همیشه مسائل زندان و زندانیان مورد توجه قضات قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت السلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه تبیین برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان کرمان در سال ۱۴۰۳ که با حضور روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز قوه قصائیه، تکالیف روسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان تشریح شد.

وی افزود: نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضائیه به استان‌ها ابلاغ شده است، این سند نقشه راه سیستم قضائی می‌باشد و لازم است تمامی قضات و کارمندان اداری با این سند آشنایی لازم را داشته باشند.

او ادامه داد: مدیران دستگاه قضایی استان بایستی تسلط کامل بر سند تحول داشته باشند و تمام تصمیم گیری ها، پیگیری‌ها و دستورات منطبق با سند باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: این یک سند علمی می‌باشد و بایستی این سند به نخبگان قضائی و دانشجویان آموزش داده شود.

او هدف این نشست را اعلام برنامه‌های سند تحول دانست و گفت: ۸ هدفی که معاونت راهبردی قوه قضائیه از سند چشم انداز قوه قضائیه ابلاغ کرده است بایستی در سال ۱۴۰۳ اولویت حوزه‌های قضائی قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: ۱۲ کار گروه ذیل اهداف ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضائیه تشکیل شده است تا بر نحوه اجرای هر هدف نظارت کنند.

 

*موانع زیادی از جلوی پای بنگاه‌های اقتصادی برداشته شد


وی بیان داشت: بسیاری از مشکلات واحد‌های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موانع زیادی از جلوی پای بنگاه‌های اقتصادی برداشته شد و مسئولین استانی بایستی موانع تولیدی را رفع کنند و لازم است از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند حمایت شود.

او گفت: با استفاده از شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد اقتصاد مقاومتی در سال پیش رو مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی بررسی می‌شود و راهکار‌هایی ارائه می‌گردد.

 

*نگاه ویژه‌ای به بحث زندان و زندانیان

وی ادامه داد: در سند تحول قوه قضائیه نگاه ویژه‌ای به بحث زندان و زندانیان شده است، مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست و لازم است همیشه مسائل زندان و زندانیان مورد توجه قضات قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که باعث افزایش آمار زندانیان می‌گردد صدور قرار تامین می‌باشد، برای مجرمینی که لازم است سخت گیری شود و برخورد جدی صورت گیرد، اما افرادی که می‌شود با قرار التزام در دسترس باشد از این اهرم استفاده شود.

وی افزود: قرار باید متناسب با جرم باشد و برای مجرمینی که نظم و آسایش عمومی جامعه را مختل می‌کنند بایستی احکام قضائی بازدارنده صادر گردد.

او بیان داشت: برای مواردی که ضرورت ندارد حکم حبس داده نشود و اگر امکان داشت می‌توان از احکام جایگزین حبس در برخی از موارد استفاده کرد و استفاده از پابند الکترونیکی و سرکشی از زندان نیز در کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان موثر می‌باشد.

 

*توسعه دادرسی الکترونیکی زندانیان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: همچنین لازم است دادرسی الکترونیکی زندانیان نیز در اولویت قرار بگیرد و بایستی سیاست این باشد که تمام جلسات رسیدگی زندانیان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان