Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش طرفداری، تصویری که می بینید، تصویر اولین تیم ملی بعد از جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین است. در این روز تیم ملی در تهران برابر تیم ملی شوروی سابقه ۱-۰ بازنده شد.

در تیم ملی شوروی سابق بزرگان این تیم مثل اولگ بلوخین حضور داشتند، مردی که ۲ سال قبل بهترین بازیکن سال فوتبال اروپا به انتخاب فرانس فوتبال شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تیم ملی فوتبال کشورمان چند بازیکن بعد از جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین اعلام کرده بودند دیگر برای تیم ملی بازی نخواهند کرد. علی پروین از آن جمله بود که بعدها البته عهد خود را شکست، ضمن این که آندرانیک اسکندریان برای قرارداد با تیم تازه خود به آمریکا رفته بود، ایرج دانایی فرد هم مثل آندرانیک برای بازی منتخب جهان به امریکا رفته بود، حسین گازرانی و غفور جهانی غیررسمی کناره گیری کرده بودند، بازیکنانی مثل محمد صادقی، ناصر حجازی، علیرضا عزیزی و… هم به تیم ملی دعوت نشده بودند و تیم ملی با ترکیبی جوان برابر تیم ملی شوروی ایستاد و ۱-۰ بازنده شد. تیم ملی در روز ۱۵ شهریور ۱۳۵۷، ایستاده از راست: محمد پنجعلی (جایگزین آندرانیک)، کاظم سیدعلیخانی (جایگزین گازرانی)، عبدالرضا برزگری (جایگزین محمد صادقی)، عبدالرزاق خادم پیر (جانشین غفورجهانی)، محمود یزدخواستی (به جای علی پروین)، رسول گربکندی( به جای ناصر حجازی)، نشسته از راست: حسن روشن، محمود حقیقیان( جایگزین دانایی فرد)، ابراهیم قاسمپور، حسن نظری و نصرالله عبداللهی.
​​​​​​از این جمع حسن روشن، قاسمپور، نظری و عمونصی در جام جهانی فیکس بودند و ناصر حجازی، حسین گازرانی، آندرانیک اسکندریان، محمد صادقی، علی پروین، ایرج دانایی فرد و غفورجهانی که در جام جهانی به عنوان مهره اصلی به میدان می رفتند، در این تیم حضور ندارند. 
 

تیم ملی فوتبال در این روز پایان یک دوره تاریخی را تجریه کرد، این آخرین بازی تیم ملی فوتبال در دوران رژیم گذشته بود، دورانی که با لیگ فوتبال تخت جمشید و روزگاری متفاوت توام بود، بعد از این دوره، دوره انقلاب و سپس جنگ در فوتبال ایران آغاز شد، دوره ای ۱۹ ساله که با صعود فوتبال ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در کشورمان به پایان رسید.

این تیم خاطره سازی بود، تیمی که قرار بود نسل فوتبال را تغییر دهد اما حوادثی مثل انقلاب و سپس کوچ بسیاری از ستارگان مثل قاسمپور و نظری و دانایی فرد به خارج از کشور، اساس فوتبال ملی کشورمان را بعداز انقلاب دستخوش تغییر کرد ضمن این که حسن حبیبی هم به جای مهاجرانی سرمربی تیم ملی فوتبال شد تا این تغییرات ابعاد وسیع تری را در این دوران مهم به خودش بگیرد. 

پی نوشت: در عکس اصلی این مطلب نصرالله عبداللهی کاپیتان تیم ملی و محمد پنجعلی را در جدل با بازیکن شوروی سابق روی جلد مجله دنیای ورزش می بینید. تاریخ مجله ۱۸ شهریور ۱۳۵۷ است، یعنی درست ۴۳ سال و یک روز قبل!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال دانایی فرد جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد انصاری به کادرفنی تیم ملی جوانان اضافه شد

پیشکسوت پرسپولیس به کادرفنی تیم ملی اضافه شد.

طرفداری | با نظر حسین عبدی سرمربی تیم ملی جوانان، محمد انصاری بازیکن اسبق پرسپولیس به کادرفنی این تیم اضافه شد.

محمد انصاری به دلیل چند مصدومیت، خداحافظی زودهنگامی از فوتبال داشت و حالا با ورود به کارفنی، بازگشت دوباره‌ای به فوتبال داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان + فیلم
  • خلاصه بازی استقلال و تراکتور + فیلم
  • محمد انصاری به کادرفنی تیم ملی جوانان اضافه شد
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی شمس‌آذر مقابل پیکان
  • افشای صحبت‌های محمد صلاح در درگیری با کلوپ
  • قهرمانی آسیا ۱۹ ماه بدون پول؛ جام مفتی برای تاج!
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران