Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:17:51 GMT

عاملان تخریب طبیعت آستارا یک محیط‌بان را مجروح کردند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۰۲۸۹

عاملان تخریب طبیعت آستارا یک محیط‌بان را مجروح کردند

به گزارش عصر جمعه روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست آستارا به ایرنا؛ وحید مصطفی دوست اظهار کرد: مقارن ساعت ۱۹ امروز محیط بانان این اداره حین گشت زنی و کنترل پناهگاه حیات وحش در بخش لوندویل این شهرستان، ۲ نفر را در حال قطع درختان پناهگاه مشاهده کرده و مانع کار آنها شده اند.

وی ادامه داد: متخلفان با چاقو به محیط بانان حمله ور شده و یکی از همکاران ما را از ناحیه پا مجروح کرده و سپس متواری شده اند و همکار مجروح ما اینک در اتاق عمل بیمارستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی دوست گفت: متخلفان شناسایی شده اند و به زودی علیه آنها در دادگستری اعلام جرم خواهیم کرد.

وی یاداور شد: سال ۹۵ نیز یکی از محیط بانان این شهرستان در درگیری با تخریب کنندگان محیط زیست، مصدوم شده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و پناهگاه های حیات وحش و چشم طمع افراد سودجو به این سرمایه های خدادادی، تصریح کرد: در هفته گذشته نیز با تلاش یگان حفاظت محیط زیست، ۷۰۰ متر از اراضی پناهگاه حیات وحش  این شهرستان از تصرف افراد سودجو آزاد شد.

پناهگاه حیات وحش آستارا با مساحتی افزون بر یک هزار و ۷۴ هکتار  سال ۱۳۵۴ توسط شورای عالی محیط زیست کشور جزو مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در آمد . در این پناهگاه چندین راس مرال و  تعدادی خرگوش نگهداری می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا سازمان حفاظت محیط زیست لوندویل محیط بان تخریب محیط زیست حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا سازمان حفاظت محیط زیست لوندویل آستارا سازمان حفاظت محیط زیست لوندویل محیط بان تخریب محیط زیست حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست حفاظت محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک