Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@18:06:21 GMT

۳۰ درصد صادرات کشور از مرزهای خراسان‌جنوبی است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۰۳۶۱

۳۰ درصد صادرات کشور از مرزهای خراسان‌جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس جرجانی امشب در شورای اداری خراسان‌جنوبی با حضور رئیس جمهور، اظهار داشت: در حوزه معدن خراسان‌جنوبی ۱۳ هزار نفر و در حوزه تجارت این استان ۸۷ هزار نفر فعالیت دارند.

وی  با بیان اینکه در این استان محصولاتی از جمله تایر، کنسانتره مس، کک، مواد شوینده، کاشی و سرامیک و خوراک دام و غیره تولید می‌شود، مطرح کرد: بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۱ پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای ایجاد فرصت اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر در حال اجرا است.

پیش‌بینی برداشت ۷۰۰ کیلو طلا

جرجانی با اشاره به فعالیت معدن طلا در خراسان‌جنوبی و پیش‌بینی برداشت ۷۰۰ کیلو طلا تا پایان امسال، تبیین کرد:  ۴۸ ماده معدنی شناخته شده در این استان وجود دارد و منیزیت، خاک‌های صنعتی، کک، سنگ‌های تزئینی، فلورین، پتاس، سرب و روی بخشی از این مواد معدنی است.

وی از فعالیت ۳۴ هزار واحد صنفی در استان خبر داد و گفت: همچنین ۵۰ هزار بافنده در استان مشغول به فعالیت هستند و در زمینه فرش ۲ برند جهانی از استان خراسان‌جنوبی ثبت شده است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی مطرح کرد: ۳۰ درصد از صادرات کشور از مرزهای خراسان‌جنوبی است که در همین راستا درخواست داریم توجه ویژه‌ای به مرز و بازارچه‌های مرزی این استان داشته باشید چرا که زیرساخت‌های کافی برای رونق تجارت در این استان وجود ندارد.

لزوم احداث واحد فرآوری شیشه در نهبندان

جرجانی تصریح کرد: متأسفانه هنوز اصلاحیه لازم برای اجرای طرح‎‌های ریسندگی و بافندگی در طبس و بشرویه صادر نشده و سرمایه‌گذار آن آماده همکاری است و درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر مشکلات این طرح برطرف شود.

وی عنوان کرد: سیلس در نهبندان با عیار ۹۹ درصد وجود دارد و برای استفاده از این ظرفیت و پتانسیل درخواست داریم تا واحد فرآوری شیشه در این شهرستان جهت کمک به توسعه اقتصاد احداث شود.

 رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان مستثنی از دیگر استان‌ها نیست و خواهشمندیم مشوق خاصی جهت جذب سرمایه‌گذار در نظر بگیرید، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استان جهت تأمین گاز دچار مشکل هستند و درخواست کمک جهت تأمین زیرساخت‌های لازم برای واحدهای معدنی استان هستیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سکه طلا ارز خبرگزاری فارس معدن طلا نهبندان واحد صنفی معادن خراسان جنوبی ظرفیت های معدنی واحدهای تولیدی اشتغال سکه طلا ارز خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست با مدیران اقتصادی این استان گفت: حضور سه هزار بازرگان از صد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی همراه است، می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.   حسن نوری‌زاده اظهار کرد: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کردند، اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو ۲۰۲۴ داشته باشیم.   در این جلسه توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی جزییات برنامه‌های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را تشریح کرد.   همچنین مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد