Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:08:51 GMT

واکنش ماکرون به تشکیل دولت جدید لبنان

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۰۴۶۰

واکنش ماکرون به تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه جمعه از تشکیل کابینه لبنان استقبال کرد.

وی در سخنانی در این باره گفت که تشکیل کابینه لبنان گامی ضروری بود.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه سخنانش گفت: «سران لبنان باید به تعهدات ضروری خود در خصوص انجام اصلاحات پایبند بوده تا جامعه بین‌المللی بتواند به ارائه کمک به این کشور بپردازد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان امروز پس از دریافت دستور تشکیل کابینه در مصاحبه‌ای گفت: «امیدواریم که در مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول پیشرفت‌هایی حاصل شود و شرط‌های این نهاد بین‌المللی را اجرا خواهیم کرد و منتظر کمک‌هایش باقی خواهیم ماند».

نخست وزیر لبنان تاکید کرد که بحران‌ها را در سریعترین زمان ممکن حل خواهد کرد و درخواست مهلت نخواهد کرد.

عصر امروز پس از دیدار نجیب میقاتی با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور، ریاست جمهوری لبنان، رسما اعلام کرد که فرمان تشکیل دولت جدید این کشور امضاء شده است.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی نداشت و «حسان دیاب» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کرد.

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، نخست‌وزیر جدید لبنان پس از تشکیل کابینه جدید این کشور سخنرانی کرد و گفت: «همه از وضعیت بد لبنان با خبر هستند. لبنان در وضعیت خوبی نیست و دارو وجود ندارد».

نجیب میقاتی ادامه داد: «باید برای موفقیت کابینه و جلوگیری از ناامیدی و یأس با یکدیگر همکاری کنیم. من برای فراهم کردن اقلام اولیه با تمام سازمان‌های بین‌المللی ارتباط برقرار خواهم کرد».

میقاتی اضافه کرد: «این دولت نماینده تمام لبنان است و نه فقط گروه معینی از آن‌ها. ما به کشورهای عربی نیازمندیم و دَر این کشورها را خواهیم زد. امیدواریم روند فروپاشی لبنان متوقف شود و لبنان به مرحله شکوفایی بازگردانده شود».

وی همچنین گفت: «اکنون زمان کار است و نه مجادله سیاسی. ما قصد داریم انتخابات پارلمانی را در زمانش برگزار کنیم».

نخست‌وزیر جدید لبنان همچنین با اشاره به اینکه بانک مرکزی لبنان ذخایر ارزی ندارد، تأکید کرد: «در راستای منافع لبنان با هر طرفی به‌ جزء اسرائیل تعامل خواهم کرد».

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور فرانسه نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان تشکیل کابینه نجیب میقاتی بین المللی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند

گادی آیزنکوت در بیانیه‌ای که عصر سه‌شنبه منتشر شد، گفت: «کابینه اهداف جنگ را شش ماه پیش تعیین کرد و در آخرین روز، دو تن از اعضای کابینه (اسموتریچ و بن غفیر) با تهدید سیاسی از باج‌گیری استفاده کردند. وی تاکید کرد که "اخاذی پدیده خطرناکی است که به امنیت اسرائیل آسیب می‌رساند. "

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل افزود: من تنها در دولتی (کابینه ای) شریک خواهم بود که تصمیمات خود را بر اساس منافع اسرائیل و نه بر اساس ملاحظات سیاسی اتخاذ می‌کند.

اظهارات آیزنکوت پس از آن بیان شد که وزیر دارایی اسرائیل بار دیگر مخالفت خود را با به تعویق انداختن تهاجم اسرائیل به شهر رفح اعلام کرد و گفت: "اقدامی جزئی وجود ندارد. رفح، دیرالبلاح، نصیرات - نابودی مطلق".

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی که در پایان نشست ویژه حزبش برگزار شد، گفت: اسرائیل باید بین پیروزی و حل و فصل و بین شکست و ذلت که آینده ما را به خطر می‌اندازد، یکی را انتخاب کند.

به گفته وی، «پذیرفتن توافق تبادل اسرا در دستور کار بی‌تردید به معنای برافراشتن پرچم سفید و پیروزی حماس است.»

او خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: "از شما خواهش می‌کنم، پرچم سفید را برافراشته نکنید - اجازه ندهید سنوار دوباره ما را تحقیر کند. "

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، به نوبه خود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و وزرای او را "دیوانه‌های غیرمسئول" توصیف کرد و تاکید کرد که اسرائیل اسیر دست آنها شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن