Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@11:20:17 GMT

گوشی‌های شیائومی در کشورهای تحت تحریم قفل می‌شوند!

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۰۷۷۳

گوشی‌های شیائومی در کشورهای تحت تحریم قفل می‌شوند!

ایتنا - گزارش‌هایی در فضای آنلاین منتشر شده که از افزایش موارد قفل شدن گوشی‌های برند رِدمی (Redmi) و می (Mi) شیائومی در کشورها و سرزمین‌هایی که هدف تحریمهای آمریکا قرار دارند، حکایت دارد.
صاحبان گوشی‌های شیائومی و ردمی در گروه‌های سایت ردیت و XDA Developers به سایرین درباره افزایش موارد قفل شدن گوشی‌های این شرکت چینی هشدار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه سیاست صادرات شیائومی، فروش تلفنهای هوشمند به کشورها و سرزمین‌های تحت تحریم را ممنوع کرده اما پیش از این خریدن یک گوشی شیائومی در یک منطقه و بردن آن به منطقه دیگری آسان بود. در واقع همین موضوع به تبدیل شدن شیائومی به یکی از محبوبترین شرکتهای سازنده تلفن هوشمند جهان کمک کرد. با این حال این شرکت هنوز به بازار سودآور آمریکا رخنه نکرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، احتمالا برنامه های توسعه شیائومی برای بازار آمریکا به جریان افتاده و روشن است که برای موفق شدن در این کشور، شیائومی باید به دقت مقررات آمریکایی را دنبال کند. این به معنای آن است که شیائومی رسمابدون اجازه دولت آمریکا در کشورها و سرزمینهای تحت تحریم واشنگتن شامل کریمه، کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه گوشی نخواهد فروخت. فهرست این کشورها در شرایط و مفاد فروش شیائومی آمده و در بند "صادرات" تاکید شده که خریدار نمی تواند محصولی که از فروشنده خریداری کرده را به کشور یا سرزمین یا هر بخشی صادر کند که تحت قوانین کنترل صادرات ممنوع است.
 
بر اساس گزارش نوت بوک چک، متاسفانه برای طرفداران گوشی‌های می و رِدمی در سوریه و به خصوص کوبا که شیائومی محبوبیت زیادی دارد، گزارشهای فراوانی درباره قفل شدن گوشی برای کاربران منتشر شده است. در گوشی‌های قفل شده پیامی مشاهده می شود با این مضمون که دستگاه به دلیل محدودیت‌های تحریم بین المللی قفل شده است.

گفته شده گوشی‌های شیائومی و رِدمی که برای نخستین بار در مقصد ممنوعه استفاده شده اند، قفل شده اند بنابراین فعال سازی و استفاده در کشوری که هدف ممنوعیت قرار ندارد می تواند به جلوگیری از مشکل قفل شدن گوشی کمک کند.  استفاده از ROM سفارشی هم می تواند راهکاری برای طرفداران گوشیهای شیائومی باشد.

 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: شیائومی تحریم قفل شدن گوشی قفل شدن گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیائومی نیامده رکورد زد!

شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.

لی طی رویدادی در اولین روز رسانه‌ای نمایشگاه خودرو پکن گفت که هدف تحویل رکوردی را برای ارائه خودروهای الکتریکی  به ثبت می‌رساند.

لی در یک کنفرانس اظهار کرد که که شیائومی بیش از ۱۰۰ هزار تحویل برای SU۷ در سال ۲۰۲۴ را هدف قرار داده است و قصد دارد تجارت خودروسازی خود را برای سه سال آینده ۱۰۰ در صد بر بازار چین متمرکز کند.

بر اساس گزارش رویترز، اولین SU۷ به جنگ قیمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان دامن می‌زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد