Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر لزوم به‌کارگیری طب سنتی برای کمک به درمان کرونا گفت: انتظار نداریم درمان طب ایرانی بتواند معالجه کامل انجام دهد ولی می‌تواند علائم یا حتی طول مدت بستری را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، عاطفه عابدینی گفت: با توجه به این که در کمیته علمی کرونا زیرکمیته‌های مختلف علمی داریم، دستورالعملی از کمیته‌ها استخراج شده و به مراکز ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این که لزوم به‌کارگیری طب سنتی و داروهای گیاهی به عنوان طب کمکی حس می‌شد و با توجه به این که در تمام جهان داروهای گیاهی استفاده می‌شود، ما هم جلساتی با متخصصان طب سنتی و بالینی داشتیم و خواستیم دستورالعملی پیرامون این موضوع هم ابلاغ شود.

وی افزود: با توجه به تغییرات کمیته علمی کشوری کرونا، کمیته طب ایرانی از اردیبهشت ماه با کمک همکاران در دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تشکیل شد تا طب ایرانی به عنوان طب کمکی در پیشگیری و درمان کرونا استفاده شود. انتظار نداریم درمان طب ایرانی بتواند معالجه کامل انجام دهد ولی می‌تواند علائم یا حتی طول مدت بستری را کاهش دهد. ترکیب طب ایرانی و درمان شیمیایی می‌تواند زودتر علائم و عوارض بیماری کرونا را التیام ببخشد.

عابدینی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل طب ایرانی همکاران مراکز درمانی می‌توانند از متخصصان طب ایرانی مشاوره بگیرند اما این به معنای آن نیست که کلیه روند درمان را به همکاران طب سنتی بسپاریم. درمان‌های ثابت‌نشده کارکرد چندانی ندارد. در مراکز درمانی دانشگاهی که طب ایرانی مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی انجام شود قاعدتا بیمه‌ها می‌توانند درمان‌ها را تحت پوشش قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طب سنتي طب ایرانی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل احمدی ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان در سال جاری با اشاره به در پیش بودن بودن مرحله اول کنکور سراسری، برگزاری مطلوب این رویداد علمی بزرگ را با اهمیت توصیف و اظهار کرد: از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری کنکور سراسری بهره خواهیم برد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان مریوان در ادامه از همکاری و تعامل سایر ادارات و نهادهای شهرستان از جمله ادارات خدمات‌رسان با آموزش و پرورش در برگزاری کنکور سراسری خبر داد و گفت: ان‌شاالله بزرگترین ماراتن علمی کشور در معیت برنامه‌ریزی صحیح در نهایتِ آرامش داوطلبان برگزار خواهد شد.

فرماندار مریوان در ادامه به پیش رو بودن هفته گرامیداشت مقام و منزلت معلم و ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری اشاره و خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه باید حافظ شأن و جایگاه فرهنگیان عزیز باشند چرا که آنان تأثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی دارند.

کد خبر 6086439

دیگر خبرها

  • شاد، اما خسته!
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود