Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروپا در مواجهه با سیل پناهجویان افغانستانی در مرزهای خود، به اختلاف های داخلی غیرقابل حلی برخورده است. خبرگزاری میزان – اختلاف میان کشور‌های اروپایی بر سر پذیرش پناهجویان افغانستانی بازتاب بحران سال ۲۰۱۵ است.   به گزارش پایگاه «asia.nikkei»، به نظر می‌رسد اختلاف نظر میان برخی از اعضای اتحادیه اروپا بر سر پناهجویی، آشتی ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۱۵ در پی بحران پناهندگان سوری به نقطه شکست رسیده بود، اکنون با موج جدید بالقوه‌ای از مهاجران افغانستان، شکاف‌های مشابهی را در بلوک ۲۷ عضوی تجربه می‌کند.   سازمان ملل هشدار داد احتمالا تا پایان سال، هزاران افغانستانی مجبور به ترک کشورشان شوند.   اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۱۵ در پی درخواست پناهجویی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با دشواری‌های زیادی مواجه شده بود، هنوز در مورد سیاست مشترک مهاجرت و پناهندگی به توافق نرسیده است. بیشتر بخوانید: سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا هزاران مهاجر را در آستانه بی خانمانی قرار داد پناهجویی پشت سد رویکرد‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا اگر بحران ۲۰۱۵ را شاخص در نظر بگیریم، با نگاهی به موضع گیری‌های اخیر کشور‌های اروپایی درباره پناهجویان افغانستانی، می‌توان پیش بینی کرد که مشاجرات میان کشور‌های اروپایی بر سر سیاست مهاجرتی حتی بدتر شود.   ضمن اینکه دو کشور بزرگ اتحادیه اروپا یعنی آلمان و فرانسه نیز در آستانه انتخابات قرار دارند و موضوع پناهجویی قطعا به یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های انتخابات مذکور تبدیل می‌شود.   «آرمین لاشت»، نامزد حزب «اتحادیه دموکراتیک مسیحی» برای جانشین «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، اخیرا اعلام کرد «بحران مهاجرت ۲۰۱۵ نباید تکرار شود.»   در فرانسه نیز چنین صدا‌هایی از احزاب راست افراطی گرفته تا میانه رو به گوش می‌رسد.   نتیجه این دو انتخابات نحوه برخورد اتحادیه اروپا با موضوع پناهجویی را مشخص خواهد کرد.   این در حالی است که این بلوک، اهرمی برای مداخله در تحولات افغانستان ندارد و سران شماری از کشور‌های اروپایی مانند «ویکتور اوربان»، جهان بینی مهاجرتی مشابه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا دارند.   دبیرکل شورای پناهندگان نروژ ابراز امیدواری کرده که الگوی اسکان ۹ مهاجر از ۱۰ مهاجر افغانستانی در کشورهای همسایه افغانستان ادامه یابد تا اروپا با بحران مواجه نشود.   برخی از مهاجران افغانستانی در حال حاضر در شرایط بلاتکلیفی بین کشور‌های اروپایی گرفتار شده اند.   براساس گزارش «عفو بین الملل»، ۳۲ افغانستانی در مرز‌های لهستان و بلاروس محبوس شده‎اند و دولت‌های مذکور مانع رسیدن غذا و آب و نیز مراقبت‌های بهداشتی به آن‌ها می‌شوند.   انتهای پیام/ برچسب ها: اتحادیه اروپا پناهجویان حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا پناهجویان حقوق بشر کشور های اروپایی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران نوشت: علی آبادی درباره صادرات خودرو به آفریقا گفت: در خودرو هر چقدر هم خودمان به خود انتقاد وارد کنیم اما نامدار هستیم زیرا تولیدکننده ایم. پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال این عدد بیشتر خواهد شد.

علی آبادی تاکید کرد: امروز خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده بنابراین باید در این حوزه جهش تولید رخ دهد تا خودرو ماهیت سرمایه‌ای خود را از دست دهد و اگر کسی خودرویی خرید در پارکینگ گذاشت بداند که این خودرو دیگر حالت سرمایه برای او ندارد.

وی افزود: هم کشورهای آفریقایی و همسایه و هم برخی از کشورهای اروپایی طالب خرید خودروی ایرانی هستند.

علی آبادی تصریح کرد: واردات و صادرات مکمل هم هستند و حتی اگر به اندازه دنیا هم تولید کنیم باید واردات انجام شود. ما در حوزه خودرو نیاز به تنوع داریم منتهی برای حمایت از ساخت داخل مقرراتی می‌گذاریم. در حوزه خودرو در آستانه رقابت با دنیا باید قرار گیریم نه در رقابت با خودمان. اگر خودمان را به این رقابت‌ها نرسانیم شکست می‌خوریم و همین چیزهایی را که هم داریم از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هر کالایی که نتواند صادر شود یعنی برنامه در آن حوزه جامع نیست.

کد خبر 847863 برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود