Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الآن، دو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی هر کدام با انتشار بیانیه‌هایی نسبت به خشم عمیق مردم فلسطین علیه رژیم صهیوینستی و اقدام ارتش این رژیم در بازداشت دوباره دو آزاده فلسطینی واکنش نشان دادند.

در همین باره «عبدالطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که اقدام اشغالگران در بازداشت دو تن از آزادگان فلسطینی (در کرانه باختری) به هیچ وجه شکست خفت بار آنان مقابل ملت فلسطین را کم رنگ نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: «اقدام اسرای فلسطینی در فرار از زندان جلبوع شکست فضاحت بار نهادهای امنیتی صهیونیست‌ها و هیبت (پوشالی) رژیم اشغالگر را نمایان ساخت».

همینطور طارق السلمی، سخنگوی رسانه‌ای جهاداسلامی فلسطین نیز در اظهاراتی جداگانه تأکید کرد که ملت فلسطین با حضور در خیابان‌ها حمایت و همبستگی اشان را با حق آزادی اسرا و مقاومت کشورشان نشان دادند.

وی در ادامه گفت: «ملت ما حامی آزادی است. انتفاضه آزادی به زودی مشتعل خواهد شد و تمامی گروه‌ها و جریان‌های ملی به این مسیر می‌پیوندند.پیام ما به تمامی جوانان فلسطینی این است که ما با شما هستیم و از انتفاضه تان حمایت می‌کنیم و در تمام عرصه‌ها در کنارتان خواهیم بود».

السلمی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: «پیام ما به اسرای قهرمان این است. صدای انتفاضه‌ای که به آسمان برخاسته پاسخ به صدای شماست. ملت یکپارچه فلسطین با شجاعت و یکپارچگی خود از آرمان مقاومت و مواجهه با اشغالگران دفاع می‌کند».

گفتنی است که ساعاتی پیش پس از ادعای رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر بازداشت دو آزاده فلسطینی از مجموع ۶ اسیری که موفق به فرار از زندان فوق امنیتی جلبوع در اراضی اشغالی شدند، صدها جوان فلسطینی به نشانه حمایت از این دو اسیر و دیگر اسرای فلسطینیِ در بندِ این رژیم در منطقه کرانه باختری، به خیابان‌ها آمدند.

طبق اعلام رسانه‌های فلسطینی، صدها شهروند فلسطینی به نشانه اعتراض علیه بازداشت دوباره این دو آزاده فلسطینی، در ابتدایی‌ترین اقدامات خشمگینانه خود دوربین‌های امنیتی اشغالگران را در ورودی شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس به آتش کشیدند.

تظاهرات‌های مردمی همچنان در استان‌های مختلف نوارغزه و همچنین رام الله و جنین در کرانه باختری علیه رژیم غاصب صهیونیستی ادامه دارد.

کد خبر 5301545

منبع: مهر

کلیدواژه: جنبش حماس فلسطین مقاومت اسلامی کرانه باختری افغانستان ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی طالبان طالبان افغانستان عراق روسیه ترکیه ایران کره شمالی سوریه لبنان آنتونی بلینکن بازداشت دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد

یک منبع فلسطینی با اشاره به اینکه پایبندی حماس به همه شروط خود در مذاکرات موجب عقب‌نشینی طرف صهیونیستی از برخی مواضع خود شده، تاکید کرد که بررسی‌ها برای پاسخ نهایی حماس به پیشنهاد اسرائیل همچنان ادامه دارد اما تا حدی می‌توان خوش‌بین بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات اخیر مربوط به مذاکرات آتش بس غزه که در قاهره برگزار شد یک منبع فلسطینی آگاه جزئیات روند این مذاکرات و آخرین نتیجه آن را اعلام و تاکید کرد که در سند پیشنهادی جدیدی که به جنبش حماس ارائه شده شاهد عقب نشینی طرف صهیونیستی از برخی مواضع آن هستیم.

این منبع فلسطینی آگاه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که سند پیشنهادی که اخیراً به جنبش حماس تحویل داده شد شامل نکات مثبت و عقب نشینی در موضع رژیم صهیونیستی است.

این منبع تصریح کرد که البته حماس همچنان باید موضوعات کلیدی به ویژه آتش بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه را بررسی کند.

منبع مذکور گفت که حماس به سند پیشنهادی خود که در 14 مارس ارائه داد کاملاً پایبند بوده و عدم عقب‌نشینی حماس از هیچ یک از مفاد این سند، رژیم اشغالگر را مجبور کرد تا در مورد مسائل مربوط به آتش بس وعقب نشینی نیروهای اسرائیلی از غزه و بازگشت آوارگان به مناطق خود از موضعش عقب نشینی کند.

این منبع افزود که جنبش حماس بعد از سفری که هیئت آن اخیرا به قاهره داشت، همچنان در حال بررسی پیشنهاد جدید طرف صهیونیستی بوده و در حال انجام رایزنی‌های فشرده است و تماس دائمی با میانجی‌های مصری و قطری دارد.

خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت نداردوی تاکید کرد که هنوز نکات بحث برانگیزی درباره مسئله پرونده اسرا وجود دارد و برای توافق بر سر تعداد اسرایی که باید آزاد شوند و ساز و کار مربوط به آن نیاز به زمان داریم. اما به طور کلی فضا بهتر از قبل بوده و شاهد عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی در موضع خود در زمینه مسئله خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به مناطق خود هستیم.

دیروز هم «ولید کیلانی» مسئول بخش اطلاع رسانی جنبش حماس فلسطین در لبنان گفت که نزدیک شدن به توافق مشروط به موافقت تل آویو با خواسته‌های حماس بوده و این جنبش از شروط اساسی خود مبنی بر آتش بس جامع و عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شمال غزه عقب نشینی نمی‌کند. برخی شاخص‌های مثبت در این زمینه مشاهده شده که می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به پرونده اسرا باشد.

پیش از این «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود: ما همچنان در حال بررسی پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع حماس که از طریق میانجی‌ها دریافت شد هستیم و هنوز برای تصمیم‌گیری جهت پاسخ به آن زود است.

ابوزهری تأکید کرد: جنبش حماس هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.حماس به برادران مصری و قطری اطمینان داده است که برای دستیابی به توافق جدی است اما تسلیم هیچ فشار آمریکایی نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود