Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوعی که بسیاری از کارشناسان آن را پیش بینی می‌کنند، شکست سیاست خارجی دیگری برای آمریکا در موضوع جنوب شرقی آسیا و مناقشات دریایی است.

خبرگزاری میزان - یکی از ستون نویسان آمریکایی، می‎گوید که خروج تحقیرآمیز آمریکا از افغانستان نشان دهنده شکست نهاد سیاست خارجی آمریکا در پیش بینی و سیاست‎گذاری است و اکنون شکست سیاست خارجی دیگری برای این کشور در آسیا به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «اس سی ام پی»، آمریکا در تلاش است تا از حمایت کشور‌های جنوب شرقی آسیا برای محدود کردن چین استفاده کند؛ عنصر اصلی استراتژی آمریکا حمایت از اختلافات دریایی این کشور‌ها با چین است.

برای تقویت این امر، «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته پس از سفر «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در ماه جولای، از سنگاپور و ویتنام دیدن کرد.

«هریس»، در سنگاپور اعلام کرد که آمریکا در برابر تهدیدات، در کنار متحدان و شرکای خود ایستاده است.

وی در ویتنام گفت «ما باید راه‌هایی را برای فشار آوردن و افزایش فشار بر پکن بیابیم تا از کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریا‌ها پیروی کند.»

معاون بایدن به طور خاص کمک‌های مادی و آموزشی برای افزایش ظرفیت دفاعی دریایی ویتنام و همچنین گشت زنی بیشتر کشتی‌های جنگی آمریکا ارائه کرد.

اما این استراتژی مبتنی بر پیش فرض‌های کاذب و تفکر رویا پردازانه است.

یک پیش فرض غلط این است که تعهد آمریکا به جنوب شرقی آسیا تا حدی در مورد دفاع از حقوق دریایی منطقه است.

جنوب شرقی آسیا در مورد مشارکت آمریکا، این را برداشت می‌کند که آمریکا خواستار مشارکت در منافع آن‌هاست و نه چیز دیگر.

تنها ۵ کشور از ۱۰ کشور منطقه ادعا‌های دریایی با چین در تنش هستند؛ باقی کشور‌ها نگران دخالت آمریکا و تنش زایی بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید: نقش صنعت دفاعی آمریکا در طولانی‌تر شدن جنگ‎های پنتاگون ۷۵۰ پایگاه نظامی آمریکا در سطح جهان؛ ادامه جنگ افروزی و فاجعه

درست پیش از سفر «هریس»، نخست وزیر ویتنام به سفیر چین گفت که ویتنام از کسی جانبداری نمی‌کند.

این هشداری نسبت به امید‌های آمریکا برای پیروزی بر ویتنام در ایجاد ائتلاف علیه چین، بود.

رویکرد آمریکا همچنان این است که گزینه نظامی را بر گزینه دیپلماتیک به عنوان اولویت قرار می‌دهد.

در موضوع جنگ ویتنام و اکنون افغانستان، این موضوع مشخص شد که جریانات آنطور که آمریکا انتظار داشت پیش نرفت و مجبور به خروج نامناسب از هر دوی این کشور‌ها شد.

بهترین کاری که می‌توان در رابطه با موضوع اختلافات دریای جنوبی چین انجام داد، مدیریت کشور‌ها برای جلوگیری از بروز درگیری آشکار است.

اگرچه در طول این سال‌ها حوادثی در این زمینه رخ داده است، اما این کشور‌های درگیر در مناقشات دریایی جنوب شرقی آسیا در مدیریت آن موفق بوده‎‌اند.

هرچه بازیگران خارجی مانند آمریکا از نظر نظامی خود را درگیر این موضوع کنند، احتمال اینکه اختلافات از کنترل خارج شود بیشتر شده و این به ضرر جنوب شرقی آسیاست.

سیاست گذاران آمریکا باید از توصیه‌های مربوط به دخالت آمریکا در دریای جنوبی چین بر اساس مفروضات غلط و تفکر رویا پردازانه برحذر باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا چین تحولات بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا چین تحولات بین الملل جنوب شرقی آسیا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل