Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@16:16:03 GMT

منشاء سرطان ریه در افراد غیر سیگاری چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۱۱۲۳

منشاء سرطان ریه در افراد غیر سیگاری چیست؟

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، از پایگاه خبری ساینس، مطالعات انجمن سرطان آمریکا نشان می‌دهد که سیگار عامل اصلی ۱۲ سرطان است و ۵۰ درصد مرگ و میر ناشی از این سرطان ها، با سیگار به طور مستقیم مرتبط است.

بر اساس این گزارش سیگار عامل اصلی سرطان ریه و سیستم تنفسی است و احتمال ابتلا به سرطان‌های کبد، روده بزرگ، لب، بینی، سینوس‌ها، حنجره، حلق، مری، معده، پانکراس، کلیه، رحم، دهانه رحم، تخمدان، روده بزرگ، کبد و لوسمی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات دیگری نشان می‌دهد افزایش استعمال سیگار توسط زنان در انگلیس، سبب شده است شیوع سرطان ریه بیشتر از سرطان سینه باشد.

سوال اصلی برای محققان این است که منشا سرطان ریه در افراد غیرسیگاری چیست. در پاسخ محققان با هدایت محققان انستیتوی ملی سرطان آمریکا دریافتند بخش عمده موارد ابتلا به سرطان ریه و تشکیل تومور، حاصل تجمع جهش‌های ژنتیکی است که در اثر فرایندهای طبیعی بدن رخ می‌دهد.

بر اساس این تحقیقات سه نوع سرطان ریه شامل piano، mezzo-forte و forte در بین افراد غیرسیگاری شیوع دارد که ویژگی‌های مولکولی و فرایند تکامل منحصر به فردی دارند.

محققان امیدوارند در آینده نزدیک بر اساس این ویژگی‌های منحصر به فرد بتوانند روش های درمانی موثری برای سرطان در افراد غیرسیگاری توسعه دهند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Genetics منتشر شده است.

انتهای پیام/

صفورا طالب زاده کد خبر: 1110471 برچسب‌ها سرطان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سرطان سرطان ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله سیگار قاچاق در میامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️، سرهنگ حسین عجم  گفت: ماموران گشت یگان امداد شهرستان میامی حین گشت زنی هدفمند در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت مزدا مظنون شدند و به راننده آن دستور ایست دادند.
وی به بازید بار خودرو و کشف ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق اشاره کرد و گفت: تمامی سیگار‌ها ساخت کشور آمریکا بود که کارشناسان ارزش آن را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ عجم از توقیف خودرو و دستگیری ۲ نفر در این رابطه خبر داد و افزود: پرونده تشکیل و همراه متهمان به مراجع قانونی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی