Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ویروس کرونا همچنان در کوچه و بازار شهر می‌چرخد و یقه هرکس را که بخواهد می‌چسبد و او را به خود گرفتار می‌کند.

این ویروس مرموز و چموش انگار قصد رفتن ندارد و هر زمان که از ما سهل انگاری ببیند، میدان عمل را برای خود فراخ می‌بیند و کارمان را تمام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اینگونه تصور کنیم که داریم با کرونا می‌جنگیم و در برابرش قرار گرفته ایم، باید به این نکته هم توجه کنیم که هر جنگی سلاح می‌خواهد و دفاع کردن بدون سلاح و سپر میسر نیست.

سلاح مقابله با کرونا نیز انجام دادن اموری است که شاید به ظاهر ساده و پیش پا افتاده باشد، اما می‌تواند نفس ویروس را بگیرد و جانی دوباره به نفس‌های ما ببخشد.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام اقداماتی از جمله ماسک زدن، شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند جامعه را از خطر پیروزی کرونا نجات دهد.

پیر و جوان رعایت نمی کنند/ با واکسن دیگر مبتلا به کرونا نمی شویم؟

حیدری یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کافیست در بازار چند قدمی گام برداریم؛ در این زمان تعداد بسیاری از مردم را مشاهده می‌کنیم که صورت خود را باز گذاشته اند و بدون ماسک در بازار می‌چرخند.

او افزود: حتی بعضی‌ها بدون دلیل از خانه خود خارج می‌شوند و بی آن که کاری داشته باشند یا ضرورتی برای آن‌ها پیش آمده باشد در کوچه و خیابان تردد می‌کنند و همین باعث می‌شود که تنه به تنه کرونا بزنند.

بیشتر بخوانید

برای تزریق واکسن کرونا دو دل نباشید/ مبارزه با کرونا سپر می خواهد

حیدری اظهار کرد: بی توجهی جوانان و از طرفی خوش خیالی برخی سالمندان باعث شده تا جان افراد در معرض خطر قرار بگیرد و امکان ابتلا به کرونا بیشتر شود.

این شهروند بیرجندی بیان کرد: بسیاری از سالمندان در گوشه‌های مختلف بازار دور همدیگر می‌نشینند و بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به صحبت می‌پردازند.

او ادامه می‌دهد: به تازگی حرفی که بیشتر شبیه به یک شایعه بی اساس است در میان مردم دست به دست می‌شود و می‌توان از زبان‌های مختلف آن را شنید که اگر واکسن کرونا را زدید، دیگر مبتلا نخواهید شد.

حیدری عنوان کرد: چه کسی گفته است که وقتی واکسن را تزریق کردیم، دیگر نه نیاز به ماسک هست و نه نیاز به رعایت بهداشت؟

این شهروند بیرجندی گفت: تا زمانی که جمیع عوامل و سپر‌های دفاعی در کنار هم قرار نگیرند، نمی‌توان کاری برای شکست کرونا انجام داد و کاهش موقتی آمار‌ها نیز با سهل انگاری مردم متوقف خواهد شد.

ابتلای ۲۶۳ نفر دیگر به کرونا

به آمار‌های مربوط به کرونا در خراسان جنوبی سری بزنیم تا از حال و هوای این ویروس بیشتر بدانیم.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۷۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۲۴ بیمار جدید شامل ۲۹ بستری و ۹۵ سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۴۹ مورد از بیرجند، ۵ مورد از بشرویه، ۲ مورد از خوسف، ۴ مورد از درمیان، ۴ مورد از فردوس، ۱۱ مورد از زیرکوه، ۱۱ مورد از طبس، ۳ مورد از سرایان، ۳ مورد از سربیشه، ۱۶ مورد از قاین و ۱۶ مورد از نهبندان بوده است.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین از ۵۹۱ تست سریع کرونا ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در حال حاضر ۳۱۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۸۰ نفر از آن‌ها کرونا مثبت اند.

او ادامه داد: از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۳ نفر از آن‌ها نامساعد است.

مهدی زاده تصریح کرد: با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به هزار و ۹۹ نفر رسید.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا دستورالعمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

کد خبر 6097579

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال
  • تکذیب یک شایعه عجیب در مورد قطبی و تیم ملی