Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تصاویر نادر از بدترین بلایای طبیعی تاریخ

تصاویری نادر از بدترین بلایای طبیعی ثبت شده در تاریخ بشر که در کنار ماهیت تراژیک خود به انسان یادآوری می‌کند که در برابر بزرگی طبیعت و سیاره‌ای که روی ان زندگی می‌کند به چه اندازه کوچک و حقیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری از سیل بزرگ 1931 چین، تندباد دریایی هند و پاکستان در 1970، فوران آتشفشانی کوه پیناتوبو، فلیپین در 1991، زلزله بزرگ شیلی در 1960 و گردباد بزرگ بنگلادش در 1989 را در این ویدیو ببینید.

 


توافقنامه عجیب مونیخ

در سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم، قدرت‌های اروپایی دور هم جمع شدند تا برای اجتناب از جنگ جهانی دوم توافق‌نامه صلحی را امضا کنند. این جلسه که به پیشنهاد موسولینی بین چهار قدرت ایتالیا، فرانسه، بریتانیا و آلمان برگزار شد و در آن نخست وزیر بریتانیا چمبرلین با سیاست ماماشات خود باور داشت که اگر هیتلر را با بخشیدن قسمت‌هایی از چکسلواکی راضی کند، او دیگر درخواست اراضی دیگری نخواهد داشت. هیتلر نیز به این متعهد شد و از این طریق قسمت‌های مهمی از چکسلواکی بدون حضور نماینده‌ای از طرف آن‌ها و شوروی به آلمان واگذار شد. قوی‌ترین متحدان نظامی چکسلواکی به آن خیانت کردند و این کشور چاره دیگری جز تسلیم اراضی خود در برابر قدرت نظامی آلمان نداشت. چک‌ها و اسلواک‌ها این توافق را خیانت مونیخ (خیانت غرب) نیز نام می‌برند و با شعار "در مورد ما، بدون ما" احساسات مردم چکسلواکی در مورد این توافق را نشان می‌داد.

 

تصاویر نادر از لورنس عربستان

«توماس ادوارد لورنس / Thomas Edward Lawrence» باستان‌شناس، افسر نظامی، دیپلمات و نویسنده بریتانیایی بود. او طی جنگ جهانی اول به عنوان رایزن نظامی انگلستان بین رهبران عرب حجاز کار می‌کرد. حجاز در آن زمان تحت تسلط ترک‌های عثمانی بود. لورنس در عربستان فرهنگ اعراب را مطالعه می‌کرد و نه تنها زبان عربی را به خوبی فراگرفته بود، بلکه لهجه‌های قبایل مختلف را هم آموخته بود. او از پوشیدن لباس عربی و زندگی مثل مردان قبایل بیابانی احساس غرور می‌کرد و به همین دلیل لقب لورنس عربستان به او داده شد. او با سازماندهی و هدایت شورش اعراب علیه ترک‌های عثمانی نقش مهم در جنگ جهانی دوم و استقلال کشورهای عرب ایفا کرد. اما با مخالفت متفقین برای تحقق رویای او برای ایجاد یک امپراتوری عرب آزرده در کلبه‌ای کوچک بازنشسته شد و نهایتا بعد از سال‌ها ماجراجویی در خطرناک‌ترین شرایط صحرا و جنگ در اثر تصادف موتورسیکلت کشته شد.

 


تصاویر انیشتین با صدای واقعی خودش

آلبرت انیشتین دانشمند آلمانی قرن بیستم بود که چه در زمان خود و چه پس از آن یکی از نمادهای علم برای بشریت به شمار میرود. در این ویدیو حرف‌های او با لهجه غلیظ آلمانی در رد جنگ و خشونت و برائت علم از جهالت بشر را ببینید.

 

هشت وسیله نقلیه تاریخی عجیب

در این ویدیو جالب، هشت وسیله نقلیه عجیب و جذاب که هیچ وقت از مرحله نمونه اولیه خارج نشدند یا تولید آن‌ها متوقف شده را ببینید. که تداعی‌گر فیلم‌های علمی تخیلی قدیمی است و انسان را به این فکر می‌اندازد، که چه تعداد از تکنولوژی های برتر امروزی قرار است باقی مانده و چه تعداد به جمع داستان‌ها و قصه های تخیلی خواهند پیوست؛ اختراعات جذابی مانند جت پک، یک موتور تک چرخ حتی قایق بادبانی که روی زمین حرکت می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر فهیم دشتی بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد اعمال ماه صفر تابناک ویدیو تاریخ اربعین 1400 پنجشیر فهیم دشتی بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد اعمال ماه صفر تصاویر نادر جنگ جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپلیکیشن تماس اندروید قابلیت جدیدی دریافت کرده و ایموجی صوتی را دردسترس برخی از کاربران قرار داده است.

ایموجی‌های صوتی در اپلیکیشن Phone در واقع افکت‌های صوتی استانداردی هستند که با انتخاب یکی از ۶ ایموجی تشویق، خنده، جشن، گریه، مدفوع و صدای تبل پخش می‌شوند.

وقتی شما به عنوان تماس‌گیرنده یکی از ایموجی‌های صوتی را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن تماس گوگل انیمیشن کوتاهی را همراه با افکت صوتی به مدت چند ثانیه پخش می‌کند که در هر دو طرف تماس شنیده می‌شود.

گوگل در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن تماس می‌گوید: «احساسات و حالت‌های مختلف خود را با صداهایی مانند تشویق، خنده، گریه یا تبل از طریق لمس تصویر هریک از ایموجی‌ها به طرف مقابل ابراز کنید.»

برای فعال‌کردن ایموجی‌ صوتی باید وارد بخش عمومی (General) تنظیمات گوشی شوید یا در صفحه‌ی اپلیکیشن تماس، روی بیشتر (More) بزنید تا گزینه‌ی ایموجی صوتی (Audio Emoji) را مشاهده کنید.

پس از فعال‌کردن، دکمه‌ی «ایموجی صوتی» در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با زدن روی آن، یکی از شکلک‌ها را انتخاب کنید تا صدای مرتبط پخش شود.

به‌نظر می‌رسد که محدودیتی برای استفاده از این ایموجی‌ها وجود دارد، زیرا فاصله‌ی کوچکی بین استفاده‌ی مجدد از آن‌ها لازم است که از پخش پشت سر هم صداها جلوگیری می‌کند.

ایموجی صوتی درحال‌حاضر از طریق آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Phone گوگل در کانال بتا (نسخه‌ی ۱۲۸) دردسترس است. این ویژگی احتمالاً در هفته‌های آینده برای تمام کاربران منتشر خواهد شد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901707

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ جلسه سمیعی با حجازی در دفتر آجورلو برگزار شد! + عکس
  • قرارداد یکی از بدترین خریدهای تاریخ میلان در انتهای فصل به پایان می‌رسد
  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • مارکو وراتی خودش را به بارسلونا پیشنهاد کرده‌است
  • عجیب اما واقعی؛ رکورد جالب استوک سیتی در نیمه‌نهایی‌های لیگ قهرمانان اروپا!
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند