Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، جاده هشتگرد-طالقان اردیبهشت ماه امسال و در بحبوحه افتتاح قطاری طرح‌های مختلف در دولت قبل به بهره برداری رسید. ربان جاده‌ای که مسافران را از سال ۷۹ منتظر گذاشته بود بعد از ۲۱سال توسط وزیر وقت راه و شهرسازی در آیین پرطمطراقی بریده شد.

برای احداث این جاده چندین کیلومتری بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و به گفته استاندار البرز تکمیل تونل آن به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز نیاز دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کل جاده هشتگرد-طالقان مسیر سفر از طالقان به سمت کرج و تهران را حدود ۴۰ کیلومتر نزدیک‌تر کرده است و به نصف می‌رساند.هرچند عزیزالله شهبازی افتتاح جاده هشتگرد-طالقان را مشروط به رفع نواقص ایمنی آن دانسته بود اما به گفته کارشناسان این جاده درحالی زیربار ترافیک رفت که امنیت تردد در آن هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

حدادیان، یکی از اهالی طالقان می گوید: سراسر جاده هشتگرد-طالقان فاقد آنتن و روشنایی است و اگر اتفاقی برای کسی بیفتد نمی توانیم با اورژانس تماس بگیریم؛ اگر قرار بود این گونه باشد اصلا چرا این جاده را افتتاح کردند؟

چراغ خاموش مرگ

برخی مقامات نیز در روز افتتاح از ناامنی این جاده خبر دادند و برخی رسانه ها نیز از بهره برداری زودهنگام آن به بهانه افزایش توفیقات در روزهای پایانی دولت انتقاد کردند اما همه این ها در سر و صدای زیر بار ترافیک رفتن محوری که شهروندان سال ها در انتظار آن نشسته بودند، گم شد.

حسینی نسب، فرماندار شهرستان طالقان در این باره با بیان این که محور یاد شده روشنایی ندارد، می‌گوید: با یکی از اپراتورها برای ایجاد آنتن در جاده هشتگرد-طالقان مکاتبه کرده و برای باقی مشکلات نیز از استانداری کمک خواسته ایم.

او می‌افزاید: اگر شخصی در این محور دچار مشکل شود امکان برقراری تماس به دلیل نبود آنتن برای او وجود ندارد.

حسینی نسب می‌گوید: اخیرا گارد ریل به جاده هشتگرد-طالقان اضافه شده است اما در مسیر آن با کمبود نیوجرسی مواجه هستیم.

او می‌افزاید: احداث این مسیر بیش از بیست سال به طول انجامیده و رانش هایش گرفته شده است اما درخصوص رانش یکی دو نقطه نگرانی زیادی داریم که درخصوص آن با مسئولان مکاتبه کرده ایم.

الو اینجا جاده مرگ است، کسی صدای ما را می‌شنود؟

قطعا عصر ارتباطات و نبودن آنتن و فراهم نبودن امکان برقراری تماس در جاده هشتگرد-طالقان تناقض آشکاری است که باید آن را با مدیرکل ارتباطات سیار استان البرز مطرح می‌کردیم.

اسداللهی می‌گوید: جاده هشتگرد-طالقان اخیرا احداث شده است و کمتر از شش ماه از بهره برداری آن می گذرد.

او می‌افزاید: طراحی های لازم انجام شده است و بعد از تامین شبکه برق، آنتن آن راه اندازی خواهد شد.

شمارش معکوس برای یک وعده/ وقتی نور استثنا می‌پذیرد!

از آن‌جا که بر اساس موازین، ساخت راه و جاده برعهده راه و شهرسازی است، نظرات قزوینیان، معاون ساخت و مهندسی راه و شهرسازی البرز را هم جویا شدیم.

قزوینیان با بیان اینکه تمام تلاش مان را کردیم تا شرایط ایمنی جاده هشتگرد-طالقان را تا قبل از افتتاح به حداکثر برسانیم، این محور تا این لحظه ایمنی خوبی داشته است، تکمیل کارهای باقی مانده و ایمنی این طرح تا پایان امسال کامل می شود.

قزوینیان می‌گوید: مقدمات خرید چهارصد نیوجرسی را فراهم می‌کنیم که به ایمنی بیشتر محور هشتگرد-طالقان کمک می‌کند.

او می‌افزاید: این محور از نظر تابلو و علائم نواقصی دارد بنابراین از طریق همکاری با راهداری قرار شد بخشی از کارهای شانه سازی این محور نیز انجام شود.

معاون ساخت و مهندسی راه و شهرسازی البرز گفت: در استاندارد جهانی همه راه ها روشنایی ندارد و روشنایی بیشتر در محورهایی انجام می شود که مه گیر است.

شاید فردایی دیگر

نگهداری و حفاظت‌ از راه‌ها و جاده‌ها پس از افتتاح با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است اما از آنجا که هنوز احداث تونل جاده هشتگرد-طالقان تکمیل نشده به نظر می‌رسید اداره یاد شده در مسیر وظایفش ید قانونی نداشته باشد اما زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در این باره می‌گوید: از وقتی که این جاده زیر بار ترافیک رفت مسئولیت آن به ما واگذار شده است.

او می‌افزاید: ماشین آلات و تجهیزات راهداری مشغول تعریض برخی نقاط و رفع نواقص در جاده هشتگرد طالقان است.

زندی‌فر با بیان اینکه این جاده، جاده خوبی است و ما عملیات‌ را تا زمانی که شرایط جوی اجازه دهد ادامه می‌دهیم،  می‌گوید: اگر احساس کنیم که فصل زمستان تردد در جاده هشتگرد-طالقان می‌تواند سلامتی مسافران به خطر بیندازد، قطعا محور را مسدود خواهیم کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز می گوید: چنانچه سرعت مطمئنه برای تردد در این جاده رعایت شود، خطری مسافران را تهدید نخواهد کرد.

جان، قربانی افتتاح/ عواقب بله قربان گفتن‌ها

گذشته از همه این‌ها مجوز افتتاح جاده هشتگرد-طالقان با وجود ایمنی ناقصش از سوی یک کمیته متشکل از چند اداره در البرز صادر شد، کمیته‌ای که شاید به امر مسئولان بالادستی برای افتتاح هُل‌هُلی یک دستاورد نیمه کاره تشکیل شد تا جان مسافران را قربانی یک قیچی، یک متر ربان و انجام شد گفتن‌های آمران کند؛ علی برکت الله.

گزارشی از دانیال خلج

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطالبات مردم بهسازی جاده ها نقص ایمنی افتتاح و بهره برداری جاده هشتگرد طالقان راه و شهرسازی او می افزاید جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی

کشاورزان قزوین امروز در حاشیه نماز جمعه قزوین خواستار حل مشکلات سهمیه آب از سد طالقان شدند.

دیروز هم کشاورزان برای بیان دغدغه شان، به استانداری رفتند. 

آب سد طالقان سی ام فروردین با تاخیر به اراضی کشاورزی رسید و این سهیمه چند روزیست که قطع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • هشدار سقوط سنگ در جاده کرج _ چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • احتمال ریزش سنگ در جاده کرج چالوس
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه‌های البرز
  • آب به قزوین رسید
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی