Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، رضا سفاری ، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: عملیات مهار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در اروند رود توسط تیم عملیاتی مقابله با آلودگی پس از ۴ روز به پایان رسید.

سفاری  افزود : تیم عملیاتی مهار آلودگی نفتی بندر آبادان در اولین اقدام خود با بهره گیری از یدک کش افشین افرا عملیات خود را آغاز کرد و از بوم های جاذب برای پیشگیری از گسترش  این آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در سطح آب این رودخانه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برای مهار این آلودگی از دستگاه اسکیمر جهت خروج مواد نفتی به مخازنی که توسط پالایشگاه  نفت تهیه شده بود استفاده شد.

سفاری با بیان اینکه این آلودگی نفتی به شکل پراکنده بود گفت : در حال حاضر از نظر آلودگی های نفتی ، هیچ آلودگی در اروندرود مشاهده نمی شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان انجام این عملیات با مشارکت دو تیم مقابله با آلودگی از بندر آبادان و خرمشهر، تعداد نیروهای انسانی حاضر در ان را ۲۵ نفر عنوان کرد و گفت: ۳ فروند یدک کش و دستگاه اسکیمر ، بوم  باد شونده به طول ۵۰ متر و بوم و پد جاذب نیز در رفع آلودگی رودخانه اروند استفاده شد.

او در خصوص مشاهده ی اولین آلودگی در اروند رود بیان کرد : پس از مشاهده آلودگی نفتی در سطح آب رود اروند در نزدیکی اسکله های بندر آبادان در روز سه شنبه ۱۶ شهریور، تیم عملیاتی مقابله با آلودگی در کمترین زمان از بندر آبادان به محل  مورد نظر اعزام شد و با مشاهده ی نیاز به تیم عملیاتی دیگر یک تیم کمکی از بندر خرمشهر نیز ارسال شد.

سفاری وسعت این آلودگی را از پالایشگاه نفت آبادان تا شیلات این شهرستان خواند که ۲ کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض داشت.

انتهای پیام / ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اروندرود آلودگی نفتی آلودگی نفتی بندر آبادان تیم عملیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر، طی تماس والدین یک دختر بچه ۳ ساله با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گیر کردن پای فرزندشان میان کفی بالابر و دیوار مجاور، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی به همراه تیم عملیاتی عازم محل شدند.

معاون عملیات دوشنبه شب با بیان این مطلب افزود: نیروهای عملیاتی بلافاصله پس از قطع جریان برق و مهار بالابر مشغول عملیات شدند و همزمان با سرگرم و آرام کردن کودک موفق شدند بدون هیچگونه آسیبی، با استفاده از تجهیزات مخصوص، هر دو پای کودک را از صفحه میانی و دیوار رهاسازی کنند

به گفته وی، این کودک برای طی مراحل درمانی توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال داده شد و پس از پیگیری‌های انجام شده به‌صورت حضوری در بیمارستان توسط معاون عملیات سازمان مشخص شد که خوشبختانه هیچگونه شکستگی وجود نداشته و با دستور پزشک معالج ترخیص شد.

کد خبر 6092583

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • مدارس اروند مجازی شد
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد