Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه طالبان وزیران اصلی خود در کابینه جدید افغانستان را معرفی کرده است، اما سهیل شاهین، عضو ارشد این گروه اعلام کرد سایر سیاستمداران افغانستان که عضو طالبان نیستند نیز ممکن است فرصت عهده داری سمت های ارشد در دولت جدید را داشته باشند.

شاهین افزود: طالبان در این زمینه در حال گفتگو با تعدادی از سیاستمداران افغانستان است، زیرا این گروه به فراگیر بودن دولت اعتقاد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که طالبان پیش از این نیز از فراگیر بودن دولت سخن می گفت اما لیست کابینه این گروه تقریبا از یک قوم و شامل افراد لیست سیاه سازمان ملل متحد است.

سخنگوی طالبان همچنین با اشاره به اینکه دولت رسمی افغانستان احتمالا این ماه یا ماه آینده تشکیل خواهد شد اضافه کرد: طالبان امیدوار است که پس از حل مسایل مربوطه، از هیات های بلندپایه سایر کشورها از جمله چین برای سفر به افغانستان دعوت کند.

درهمین حال، غلام اسحاق زی نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد گفت، روایت هایی از شاهدان عینی درباره جنایات طالبان و نقض حقوق بشر در افغانستان وجود دارد.

این دیپلمات افغانستانی از سازمان ملل خواست که دولت موقت طالبان که دولت منتخب دموکراتیک را در افغانستان برکنار کرد، به رسمیت نشناسد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کابینه جدید افغانستان کابینه طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند