Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:14:22 GMT

کیش در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۱۶۱۰

کیش در هفته ای که گذشت

به گزارش ایرنا، جزیره کیش در هفته گذشته از 13 تا 19 شهریور سال جاری شاهد رویدادهای مختلفی بوده که گزیده از این اخبار در این گزارش آمده است.

انتصاب اعضای ستاد اکسپو ۲۰۲۰

جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با صدور احکامی اعضای  13 گانه ستاد اکسپو ۲۰۲۰ دبی در این منطقه آزاد را منصوب کرد و در احکام آنان اعلام کرد: با توجه به اهمیت حضور فعال منطقه آزاد کیش در این رویداد بین المللی رونق روزافزون فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری در این منطقه آزاد باید دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در احکامی جداگانه محمد ثاقب فرد را به عنوان سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل و زین العابدین نیکمرام را به عنوان سرپرست اداره کل حراست این سازمان منصوب کرد.

دولت الکترونیک

حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک همواره از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های مجموعه آن دنبال شده و در تازه ترین این اقدامات به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند پذیرش سرمایه گذاران سامانه الکترونیکی http://invest.kish.ir  راه‌اندازی شد.

معراج نادری فصیح معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در این ارتباط گفت: تمام فرآیندهای سرمایه گذاری شامل ارایه درخواست و بررسی شرایط سرمایه گذاران از نظر امنیت‌های مالی تا صدور قراردادها به صورت الکترونیک و بدون نیاز به حضور سرمایه گذاران انجام می‌شود.

همچنین ایجاد سامانه جامع برگزاری مناقصات در شرکت عمران، آب و خدمات کیش از دیگر رویدادهای تحقق دولت الکترونیک در هفته گذشته بود که به گفته محمد حسین آقایی سرپرست مدیریت برنامه ریزی و توسعه این شرکت این سامانه با هدف ارتقا سلامت اداری و شفاف سازی گردش مالی و فعالیت های اقتصادی شرکت راه‌اندازی شده است.

سلامت و کرونا

همانند هفته های گذشته کرونا و اخبار مربوط به آن از جمله رویدادهایی بود که در صدر خبرها اما بیشتر از نوع مسرت بخش آن بود که به گفته رییس مرکز توسعه سلامت کیش، روز جمعه پس از حدود یک سال تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان این جزیره به صفر رسید.

محمدرضا رضانیا افزود: در روز سه شنبه هفته گذشته با تزریق یک هزار و ۲۰۰ دُز واکسن به ساکنان بالای ۱۸ سال جزیره در یک روز رکورد واکسیناسیون از ابتدای شروع طرح شکسته شد.

تا کنون ۲۷ هزار و ۴۵۵ دُز واکسن به صورت تجمیعی مرحله اول و دوم بین کیشوندان تزریق شده که شامل ۱۹ هزار و ۴۵۵ دُز نوبت اول و هشت هزار و ۳۷ دُز نیز مرحله دوم است.

با توجه به این آمار اکنون بیش از 50 درصد از 34 هزار و 500 کیشوند بالای 18 سال این جزیره دُز اول واکسن خود را دریافت کرده اند.

اما خبر فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در هفته گذشته باعث تلخ کامی مجدد کیشوندان در این بخش شد و به گفته رضانیا روز دوشنبه هفته گذشته با جان باختن مرد ۶۴ ساله تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی به 56 نفر رسید.

اجتماعی

برگزاری نماز عبادی و سیاسی جمعه پس از پنج ماه از مهمترین اخبار حوزه اجتماعی کیش در هفته گذشته بود که با حضور حداقلی نمازگزاران و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در مصلی این جزیره برپا شد.

امام جمعه کیش زاده با بیان اینکه در فروردین سال جاری نماز جمعه به علت شرایط کرونایی مجددا تعطیل شد اظهار داشت: ستاد برگزاری نماز جمعه با همکاری نمازگزاران جزیره اولین گروهی بودند که نسبت به تعطیلی فعالیت خود و پایبندی به دستورهای ستاد مقابله با کرونا اقدام کردند.

حجت الاسلام احمد حسن گفت: شرایط کرونایی از آن موقع تا کنون اجازه برپایی نماز جماعت و نماز جمعه را نداده و نمازگزاران و مذهبی ها به منظور سهم آفرینی در ارتقای سطح سلامت جامعه و همچنین قطع گردش ویروس در جزیره با شورای و ستاد مقابله با کرونا همگام بودند.

بازدید خبرنگاران از دهکده ساحلی از دیگر خبرهای حوزه اجتماعی جزیره کیش در هفته گذشته بود که مدیرعامل شرکت سهامی تجار کیش در این بازدید با بیان اینکه اکنون ۵۰۰ خانواده در دهکده ساحلی این جزیره ساکن هستند گفت: با افتتاح طرح های نیمه تمام ۵۰۰ خانواده دیگر نیز پس از ۱۰ سال انتظار واحدهای خود را تحویل می گیرند.

محمد احمدپور اظهار داشت: احداث این دهکده در سه زون برنامه ریزی شده که تا کنون زون اول آن به تعداد ۵۰۰ واحد تحویل بهره برداران شده است و زون دوم نیز در قالب ۵۰۰ واحد دیگر درحال احداث است که تا پایان سال جاری به بهره برداران واگذار می شود.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی تنظیم سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده کیش از دیگر رویدادهای اجتماعی این جزیره بود که گفته عالمه خسروی رییس اداره امور زنان کیش گفت: حضور زنان در بخش‌های مدیریتی منطقه آزاد کیش برای دستیابی به توسعه متوازن و پایدار یکی از اهداف این سند است که پس از تایید مفاد آن به مرحله اجرا گذاشته می شود.

درس و مدرسه

تابستان در واپسین روزهای خود قرار دارد به علت نزدیکی به ایام بازگشایی مدارس، همچنان برخی نگرانی ها در خصوص سلامت دانش آموزان در ایام کرونایی وجود دارد که رییس اداره آموزش و پرورش کیش در این ارتباط گفت: این جزیره آماده بازگشایی مدارس به سه شیوه حضوری، غیر حضوری و ترکیبی است.

پرویز حیدری اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی بر اساس تجارب گذشته قادر هستیم در صورت رضایت والدین و وزارتخانه به هر سه شیوه در مدارس کیش نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنیم و در ابتدا به منظور امادگی بیشتر برای شیوه غیر حضوری سعی شده امکانات و توانمندی های مدارس و معلمان برای فعالیت در عرصه آموزش های مجازی ارتقا یابد.

وی افزود: در صورت بازگشایی مدارس به صورت حضوری، آماده‌سازی فضای فیزیکی کلاس ها و مدارس، واکسیناسیون معلمان در دستور کار قرار گرفته است.

حیدری راد با بیان اینکه تا کنون حدود ۹۰ درصد از ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز این جزیره مدارس ثبت نام کردند اضافه کرد: علت عدم نام نویسی ۱۰ درصد باقی مانده دانش اموزان این جزیره تداوم ارتقای پایه و آزمون های شهریور آنان است که تا پایان ماه جاری این فرایند به ۱۰۰ درصد می رسد.

فرهنگی

اعلام فراخوان جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش در چهار محور مسابقه نمایش های کافه ای، مسابقه نمایش های ساحلی، مسابقه طرح ها و ایده های اجرایی مکتوب و مسابقه عکاسی تئاتر در ۲  فضای کافه و  ساحل تنها خبر حوزه فرهنگ جزیره در هفته گذشته بود.

آدرس الکترونیکی این جشنواره www.kishtheaterfestival.ir است و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی جشنواره و یا با شماره ۰۹۳۰۹۱۶۶۹۵۶ تماس حاصل نمایند.

ورزش

عرصه ورزش کیش نیز همانند هفته گذشته خالی از رویداد نبود و دعوت محمد سعید آبادی، آریا اخوان، امیر حسین ربیعی. سید امیر محمد میرشفیعی، آرتین اردین زاده پنج ورزشکار کیشوند به تیم ملی ترامپولین از جمله این اخبار در این مدت است.

همچنین براساس اعلام فدراسیون شمشیربازی اردوی تیم ملی در بخش اسلحه اپه از ۱۵ تا ۲۵ شهریور ماه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در استان اردبیل برگزار خواهد شد که محمد شجاعی از جزیره کیش به همراه ۱۱ورزشکار دیگر از استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، یزد، آذربایجان غربی و مازندران در این اردو حضور دارد.

برچسب‌ها کرونا کیش فدراسیون شمشیربازی جزیره کیش اداره امور زنان کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کیش فدراسیون شمشیربازی کرونا کیش فدراسیون شمشیربازی جزیره کیش اداره امور زنان کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان سازمان منطقه آزاد کیش هفته گذشته بازگشایی مدارس کیش در هفته جزیره کیش تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعود شمخانی کیست؟

به گزارش «تابناک»، بر اساس اخبار مطرح اتهام مطرح شده علیه موعود شمخانی مربوط به مسائل منطقه آزاد است. 

در سال ۱۳۹۴، موعود شمخانی، به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد. پس از وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان در سال ۱۴۰۱، شایعاتی درباره همکاری وی با حسین عبدالباقی، مالک این ساختمان مطرح شده بود. 

روز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱، ساعت ۳۰:۱۲، حدود چهل درصد از ساختمان شماره (۲)، که جزء ساختمان‌های دوگانه به نام "متروپل" در خیابان امیری (امیر کبیر) آبادان قرار داشت، فرو ریخت. طبق آمار رسمی، متأسفانه در این حادثه ۴۳ نفر جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

 خبرگزاری برنا خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و  در این باره نوشت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

دیگر خبرها

  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • موعود شمخانی کیست؟