Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خسروی اسفزار جمعه شب در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور رییس جمهوری در محل استانداری برگزار شد افزود: از مسوولان درخواست داریم برای اجرای پروژه‌ها به نمایندگان و رسانه‌ها زمان معین اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

وی اظهار داشت: در این صورت هم مردم امیدوار می‌شوند که در آینده چه کار خواهد شد و هم رسانه‌ها قادر به پیگیری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون چندین مرتبه گفته شده دوبانده سازی جاده بیرجند - قاین با این مقدار پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد اما محقق نشد.

وی افزود: همچنین ۱۰ ماه قبل وزیر راه و شهرسازی پیشرفت پروژه راه‌آهن بیرجند را ۲۰ درصد اعلام کرد، اکنون نیز همان میزان اعلام می‌شود.

خسروی گفت: مردم خراسان جنوبی به لطف خدا و توجه ویژه شما و دولت مردمی امیدوار هستند اما گاهی اعتبارات در یک شهرستان در حد چند آپارتمان است و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: با عنایت ویژه دولت مردمی و تلاش مسوولان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، مردم منتظرند تا در یک سال اول جهشی محسوس و ملموس را در خراسان جنوبی شاهد باشند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: انتقال آب از دریای عمان یا خلیج فارس به خراسان جنوبی می‌خواهد اتفاق بیفتد که باید متناسب با خواسته‌های مردم و قابلیت‌های استان تغییر، تدوین و مجدد به‌روز رسانی و اجرا شود.

مصطفی نخعی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری و تدوین سند توسعه نهبندان در ۲۲ سال قبل افزود: بعد از ۲۲ سال سند توسعه نهبندان نتوانسته چهره این شهرستان را دگرگون کند لذا این سند باید مجدد مصوبه هیات وزیران را گرفته و به‌روز رسانی شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری می‌توانند در دگرگون کردن چهره شهرستان‌های سربیشه و نهبندان تاثیرگذار باشند لذا لازم است این شرکت‌ها برای رونق تولید به استان ورود کنند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودها و مشکلات استان خراسان جنوبی تصریح کرد: موضوع آب بزرگترین چالش حال حاضر و آینده استان است.

وی ادامه داد: مسیر فعلی آب که از طریق خلیج فارس برای استان در نظر گرفته شده، بیشتر شبیه مزاح است و هیچ تناسبی با ظرفیت‌های استان و خواسته‌های مردم ندارد.

نخعی از خراسان جنوبی به عنوان یکی از دورترین استان‌ها به پایتخت کشور نام برد و گفت: زیرساخت‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی و حمل و نقل هوایی استان بسیار ضعیف هستند که امیدواریم دولت سیزدهم به این بخش نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: به عنوان عضو کمسیون انژری مجلس می گویم زیرساخت‌های انرژی استان بسیار ضعیف بوده و از آنجا که خراسان جنوبی از مخزن گاز سرخس گازدار شده، نیاز است منبع پایدار پارس جنوبی به استان متصل شود و اتصال خط لوله جدید از پارس جنوبی به استان از مطالبات است.

نماینده مردم دو شهرستان‌ مرزی خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات میزان زیاد فرآورده‌های نفتی به کشور افغانستان را داریم ولی فاقد خط لوله‌های فرآورده‌های نفتی هستیم و از ظرفیت تانکرهای جاده‌ای استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: حتما باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود و خط انتقال اتیلن برای استان با دستور رییس جمهوری در دستور کار قرار گیرد که این مهم زیرساخت خوبی برای صنایع پایین دست پتروشیمی که صنایع کم آب‌بر هستند، خواهد بود.

نخعی با بیان اینکه مرز یکی از مهمترین ظرفیت‌های خراسان جنوبی است افزود: شرایط مرزی کنونی برای مردم مرزنشین عایدات قابل توجه‌ای نداشته لذا رییس جمهوری باید بر مراودات بیشتر بر افغانستان تاکید کند.

وی گفت: تجارت چمدانی تا زمانی که به شکل واقعی انجام نگیرد خیلی نمی‌تواند در خدمت مردم مرزنشین قرار گیرد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بازارچه مرزی یزدان با حمایت‌های رییس جمهوری و تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی باز شد و مردم استان به خصوص زیرکوه دعاگوی شما هستند.

سلمان اسحاقی افزود: تثبیت پایانه مرزی یزدان یکی از خواسته‌های کشوری بود که به لطف خدا محقق شد و در حوزه بین‌الملل امروز شاهد این هستیم که شروط شما را می‌پذیرند.

وی به موضوع دانشگاه بزرگمهر قاینات اشاره کرد و گفت: در دولت قبلی دل‌های مردم را در این زمینه می لرزاندند در حالی که این دانشگاه مایه فخر و مباهات بخش علوم کشور است و امروز به لطف دولت انقلابی این دانشگاه تثبیت شده است.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال نزدیک شدن به فصل برداشت زرشک هستیم در حالی که کشاورزان انگیزه‌ لازم برای برداشت این محصول را ندارند.

وی افزود: خراسان جنوبی تنها استان دارای محصول زرشک در کشور است اما انبارهای استان مملو از زرشک بوده و اقتصاد کشاورزان این استان متضرر شده که درخواست داریم فکری به حال این محصول بردارید.

اسحاقی با بیان اینکه تنها کارخانه شیر خراسان جنوبی در قاین حدود ۲ سال تعطیل شده است گفت: مسوولان استان از نبود کارخانه شیر در استان گلایه دارند در حالی که این واحد تعطیل است و درخواست داریم دستور دهید این کارخانه راه‌اندازی و خراسان جنوبی به کارخانه شیر مجهز شود.

حضور در شورای اداری استان آخرین برنامه سفر یک روزه رییس جمهوری به خراسان جنوبی بود که شب گذشته در پایان سومین سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه برگزار شد.

برچسب‌ها بیرجند مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رییسی خراسان جنوبی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری خراسان جنوبی مقصد سومین سفر رئیس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رییسی بیرجند مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رییسی خراسان جنوبی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم خراسان جنوبی رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح محلات ارتقادهنده سلامت با همکاری استانداری به عنوان ناظر اصلی و ۱۶ ارگان دولتی در ۷ محله در شهرهای بیرجند و قائنات که از سوی وزارت کشور اسامی آنها اعلام شده، اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید شایسته با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار است این طرح در مناطق حاشیه‌نشین شهر و به صورت پایلوت انجام شود.

وی گفت: این مناطق در  بیرجند شامل حاجی‌آباد، موسی‌ابن جعفر، کاظمیه، جوادیه و کارگران  و در  شهر قاین شامل محلات خونیکی‌ها و قدی است. به دلیل ارتقای شاخصه‌های بهداشتی و سلامت محور در محلات حاشیه شهر که از این نظر ضعیف‌تر هستند، برنامه‌های سلامت محور برای جلب مشارکت مردم و رفع مشکلات بهداشتی مردم برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: قرار است در این طرح، کانون سلامت در محلات تشکیل شود. عوامل اجرایی این کانون شامل- هیئت امنا محله در مرکز خدمات جامع سلامت، کانون فرهنگی اجتماعی سلامت محله در پایگاه سلامت وخانه بهداشت ، شورای ارتقای سلامت محله، شبکه نخبگان محله و گروه‌های مردمی سلامت است. 

توزیع بیش از 600 مورد تجهیزات بیمارستانی

سیدمحمد موسوی میرزایی نیز از تجهیز بیمارستان‌های خراسان جنوبی در دو سال گذشته تاکنون به بیش از 600 مورد تجهیزات جدید خبر داد و گفت: در این مدت 70 تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، 22 دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، 31 دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، 564 تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است. در دولت سیزدهم 2 بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 121 نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیل هستند، افزود: هم اکنون 65 کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن 211 دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: 43 مرکز سلامت شهری، 61 مرکز سلامت روستایی، 71 پایگاه بهداشتی، 326 خانه بهداشت، 85 پایگاه اورژانس جاده‌ای و 2 پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند. افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود 9 هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی پارس ایر به پروازهای خراسان جنوبی پیوست
  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • تاکنون تخلفات انتخاباتی خاصی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم
  • مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه
  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند