Web Analytics Made Easy - Statcounter

حتی اگر صهیونیست‌ها هر ۶ اسیر فلسطینی گریخته از زندان جلبوع را بازداشت کنند، بی آبرویی امنیتی ناشی از فرار از زندانی که به مستحکم ترین زندان صهیونیست‌ها مشهور بود را در کنار بی اعتمادی به وجود آمده در جامعه صهیونیستی را نمی‌توانند جبران کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به سرعت در حال انتشار خبر دستگیری دوباره اسیران فلسطینی گریخته از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمود العارضة» و «یعقوب قادری» دو اسیر بازداشت شده در منطقه الجلیل هستند. گفته می‌شود محمد العارضة و زکریا الزبیدی نیز در نزدیکی منطقه «جبل الطور» دوباره بازداشت شده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند خبر حضور این دو نفر نخست از طریق یکی از ساکنان منطقه به آنها مخابره شده، پلیس 45 دقیقه پس از وصول خبر با حضور در منطقه اقدام به دستگیری نامبردگان کرد. پلیس مدعی است دو زندانی نامبرده از اعضای خانواده فردی که گزارش حضور آنها را اعلام کرده، درخواست کمک و غذا کرده بودند. این دو اسیر گریخته از زندان جلبوع بیش از 4 روز پس از فرار از زندانی که به مصون ترین و مستحکم ترین زندان رژیم صهیونیستی مشهور است دستگیر می‌شوند.

این زندانیان ده‌ها کیلومتر دورتر از زندان جلبوع که در شمالی ترین نقطه کرانه باختری قرار دارد، در منطقه الجلیل و جبل الطور که به مرزهای لبنان نزدیک است دوباره بازداشت شده‌اند.

دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح امروز هم از بازداشت دو اسیر دیگر فلسطینی به نام‌های زکریا الزبیدی و محمد العارضه درپارکینگ خودرویی در جنوب الناصره خبر داد.

 برآورد رژیم صهیونیستی از دیگر اسیران 

براساس گزارش‌هایی که دستگاه‌های امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند بقیه اسیران فلسطینی گریخته از زندان جلبوع به کرانه باختری رفته، احتمال نزدیک شدن آنها به مرزهای اردن وجود دارد. به همین دلیل ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام افزایش نیروها در کرانه باختری و آماده باش کامل آنها، هرگونه مرخصی را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است در حال حاضر هزاران پلیس این رژیم در حال تفتیش کرانه باختری و سرزمین‌های 1948 برای پیدا کردن این اسیران هستند. آنها 200 ایست بازرسی جدید در منطقه ایجاد کرده‌اند.

 اذعان موفقیت از زبان خود دشمن 

اگر بخواهیم موفقیت این اسیران را از زبان خود بیان دشمن کنیم شاید در نگاه برخی توجیه بازداشت هم اکنون 2 نفر از آنها و شاید هم بقیه آنها در آینده باشد اما بیان موفقیت و  اقدامی که آنها انجام دادند از زبان خود دشمن گویاتر خواهد بود.

در این زمینه «دانا بن شمعون» روزنامه نگار اسرائیلی لحظاتی پس از انتشار خبر دستگیری محمود العارضة و یعقوب قادری در توئیتی نوشت: «این اولین موفقیت اسرائیل از زمان فرار زندانیان فلسطینی است اما این مسئله از دستاورد بزرگی که فلسطینی‌ها به دست آوردند نمی‌کاهد. 6 نفر از آنها توانستند از یکی از حفاظت شده ترین زندان‌های اسرائیل فرار کرده، با شکستن تمام اقدامات امنیتی، اسرائیل را در داخل و منطقه به چالش بکشند».

 جنگ روانی دشمن، تلاشی دوباره برای پوشاندن ضعف امنیتی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زمان انتشار خبر دستگیری 2 نفر از 6 اسیر گریخته از زندان جلبوع تلاش در انتشار شایعه در خصوص وجود اختلاف بین فلسطینیان سرزمین‌های 1948 در خصوص کمک به این افراد دارند. اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی دست به دامان انتشار اخباری از این دست در حد وسیع می زنند حکایت از ضربه محکمی دارد که این اسیران به رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند.

دستاوردهای عملیات فرار اسرای فلسطینی/ اراضی اشغالی برای صهیونیست‌ها امن نیست

آنچه اسیران فلسطینی با فرار از زندان جلبوع محقق کردند اثبات این دیدگاه بود که دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت شکننده است به گونه‌ای که زندانی که به مستحکم ترین زندان این رژیم مشهور است از طریق یک تونل زیر زمینی مشهور در فیلم‌های سینمایی قابل شکستن است. 

نکته مهمتر عدم اعتمادی است که حالا در میان صهیونیست‌های مقیم فلسطین اشغالی نسبت به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی ایجاد شده است. این بی اعتمادی سال‌ها زمان نیاز دارد که تا حدی ترمیم شود. لذا اگر صهیونیست با تجمیعی که در نیروهای پلیس، دستگاه امنیتی و ارتش به وجود آورده در کنار فراخوان هزاران نیروی ذخیره در کرانه باختری و شمال فلسطین اشغالی موفق به دستگیری دوباره این زندانیان شوند نیز شکافی که این فرار بزرگ ایجاد کرد تا مدت‌های مدید رفع نخواهد شد.

این نکته را نباید فراموش کرد که این 6 نفر به قهرمانان ملت فلسطین تبدیل شده‌اند و توانستند با اقدام قهرمانانه خود تمام دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی را برای بازداشت شان بسیج کرده، هزاران پلیس و نیروی امنیتی را به تکاپو وادارند. حالا جامعه بین الملل و افکار عمومی جهانی پی‌گیر وضعیت آنها خواهد بود و نام آنها در صدر فهرست مبادله اسیران قرار خواهد گرفت.

عطوان: فرار اسرای فلسطینی پیروزی اراده مقاومت بود/ پایان دوره اشغالگران نزدیک است

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرای فلسطینی رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین اسرای فلسطینی رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی دستگاه امنیتی کرانه باختری صهیونیست ها ترین زندان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری

در بحبوحه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری، نیروهای رژیم اشغالگر به یورش‌ها، عملیات تخریب و کمپین بازداشت در شهرها و شهرک‌های فلسطینی ادامه داده و یک جوان فلسطینی را در جنوب الخلیل به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم اشغالگر امروز (سه‌شنبه) پس از بازداشت یک جوان فلسطینی در شهرک «الظاهریه» در جنوب الخلیل او را به شهادت رساندند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، نیروهای رژیم اشغالگر صبح امروز پس از حمله به تعدادی از خودروهای نظامی به شماری از منازل شهروندان فلسطینی در باب الزاویة، حارة الشیخ، حبایل الریاح و منطقه ابو الحلاوة یورش بردند.

اشغالگران در جنوب کرانه باختری نیز ۲ شهروند فلسطینی را از روستای «عیلة» در شرق بیت لحم بازداشت کردند.

در همین رابطه، یک منبع امنیتی اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی «سلوی عطیه حمدان» شهروند ۴۴ ساله فلسطینی را پس از یورش به منزلش بازداشت کردند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد که اشغالگران «محمد جمعه طه صلاح» شهروند ۴۴ ساله فلسطینی از شهرک «الخضر» در جنوب بیت لحم را پس از یورش به منزلش بازداشت کردند.

اشغالگران صبح امروز اقدام به یورش به اردوگاه «عسکر» در شرق شهر نابلس کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر به همراه لودرهای نظامی به این اردوگاه یورش برده و درگیری‌هایی در این مکان رخ داد و تک‌تیراندازهای رژیم اشغالگر در اطراف و داخل این اردوگاه مستقر شدند.

منابع اعلام کردند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شماری از منازل در داخل اردوگاه «عسکر القدیم» یورش بردند و از برخی خانواده‌ها خواستند تا طی چند ساعت آتی فرزندان خود را تحویل دهند.

اشغالگران همچنین بامداد امروز به شهرک «سیلة الظهر» در جنوب شهر جنین یورش برده و اقدام به تخریب چندین منزل در این شهر کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به منطقه «جلبون» و روستای «فقوعة» یورش برده و در نتیجه آن درگیری‌هایی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها رخ داد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سربازان ارتش این رژیم و شهرک‌نشین‌ها حملات و یورش‌های خود به فلسطینی‌ها و دارایی‌هایشان در کرانه باختری از جمله قدس را تشدید کردند که در نتیجه آن در کرانه باختری تاکنون ۴۸۹ فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۴۹۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درباره یحیی سنوار رهبر حماس در غزه؛ مردی که تسلیم نمی‌شود
  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • الاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها