Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@03:56:47 GMT

سقوط قیمت خودرو‌های خارجی چقدر جدی است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۱۸۸۰

ارائه طرحی برای آزادسازی دوباره واردات خودرو از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باعث شده تا روند صعودی قیمت انواع خودرو در بازار کاملا متوقف و در مورد خودرو‌های خارجی نزولی شود. مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو دیروز گفت: با واردات خودرو، شاهد افت قابل توجه قیمت خودرو‌های خارجی در بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: تصویب اولیه طرح واردات خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ازای صادرات این کالا و یا با استفاده از ارز با منشا خارجی توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی بسیار طرح مطلوبی است.

به گفته وی از اواسط هفته قبل کاهش بهای خودرو‌های خارجی در بازار آغاز شده و اگر این طرح به تصویب نهایی برسد شاهد افت ۵۰ درصدی قیمت‌ها در بازار خواهیم بود. وی گفت: تنها مشکل این طرح، تعیین سقف محدود برای واردات خودرو از سوی شورای رقابت است که می‌توان اثر بخشی این طرح در بازار را کم کند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: امیدواریم این طرح اصلاح و بازار خودرو با یک فرمول ریاضی منطقی تنظیم شود. این فرمول با انطباق میزان واردات بر اساس میزان تولید داخل انجام به دست می‌آید، یعنی باید برنامه ۱۴۰۴ را مرجع قرار داد بطور مثال بگوییم ۱۰ درصد از میزان کل تولید خودرو در کشور به واردات اختصاص یابد. دادفر ادامه داد: تنظیم بازار خودرو باید به نحوی باشد که دهک ۳ تا ۸ بتواند با ۳۰ درصد ذخیره ۲ سال از درآمدش یک خودرو متوسط اقتصادی را به راحتی تهیه کند و البته این کار حاکمیت است و دخالت مابقی دستگاه‌ها سبب برهم خوردن نظم بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح قیمت خودرو وارداتی فاصله‌ای معقول با قیمت خودرو داخلی پیدا خواهد کرد گفت: در این شرایط، خودرو ساز داخلی نیز می‌تواند تلاش کند نهضت مدیریت هزینه را درپیش گرفته و هزینه تمام شده را کاهش دهد و البته بازار رقابتی ایجاد خواهد شد به نحوی که مشتری قدرت انتخاب خواهد داشت. وی افزود: راهکار دیگر ساماندهی بازار خودرو این است که دولت تعرفه واردات مواد اولیه، قطعات و یا تجهیزاتی که در زنجیره تولید خودرو سازی مصرف می‌شود را صفر کند که این موضوع می‌تواند ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت هم اکنون خودرو را در بازار کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه سهم دو شرکت خودرو ساز سایپا و ایران خودرو از بازار ۹۳ درصد است گفت: این سهم باید کمتر شود، اما نه با دستور قانونی، زیرا دخالت در اقتصاد سبب آشفتگی بازار می‌شود، اما در حال حاضر با ورود آرام برخی تولید کنندگان به بازار این انحصار کم کم شکسته خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص شکل گیری مجدد شرکت‌های کلاهبردار که پس از دریافت هزینه، خودرو را تحویل نداده اند گفت: مردم باید بدانند که نباید در هیچ شرایطی خودرو داخلی و یا خارجی را پیش خرید کنند در این شرایط مصرف کننده خودش باید مواظب باشد، زیرا در سه سال گذشته ۱۴ تا ۱۵ هزار پرونده قضایی در کشور ایجاد شد که بخشی از آن مربوط به کلاهبرداری و برخی نیز به دلیل تصمیمات شبانه و امضاء‌های طلایی در دولت گذشته بود.

در چنین شرایطی گروه صنعتی ایران خودرو بیست و دومین مرحله فروش فوق‌العاده محصولات خود را با عرضه سه محصول پرمتقاضی از فردا (یکشنبه بیست و یکم شهریور) به مدت سه روز اجرا می‌کند.

در این مرحله از فروش فوق‌العاده، سه محصول پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، پارس TU ۵ و پارس بنزینی عرضه می‌شود و مشتریان نهایی چهارشنبه ۲۴ شهریور از طریق قرعه کشی با حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی انتخاب خواهند شد. مراسم قرعه کشی، ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه به صورت مستقیم از پایگاه اینترنتی ایران خودرو به نشانی ikco.ir و همچنین صفحه ایران خودرو در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد. متقاضیان می‌توانند از فردا تا پایان روز سه‌شنبه با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.  ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند. با این حال خبرگزاری تسنیم دیروز اعلام کرد: خودروسازان همچنان در برابر مصوبه جدید شورای رقابت برای سهیم‌شدن خریدار در منافع پیش فروش خودرو مقاومت می‌کنند.

/روزنامه اطلاعات برچسب ها: سقوط قیمت ، خودرو‌های خارجی ، واردات خودرو لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P3F

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سقوط قیمت خودرو های خارجی واردات خودرو خودرو های خارجی واردات خودرو ایران خودرو قیمت خودرو خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد

قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • تفاوت عجیب قیمت خودرو در ایران و امارات
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران