Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:46:12 GMT

کمبود اعتبار مانع خرید اتوبوس شهری در کازرون شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۲۰۰۸

کمبود اعتبار مانع خرید اتوبوس شهری در کازرون شد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کازرون طی دوره‌های مختلف با مسائل شهری متعددی مواجه بوده است. از وضعیت نامناسب مبلمان شهری گرفته تا ناوگان حمل و نقل عمومی کهنه و فرسوده شهر که باعث شده شهروندان از این اوضاع گلایه داشته باشند.

برخی از پروژه‌های عمرانی نیز طی مدت گذشته باعث از بین رفتن درختان شهر شده بود که مورد انتقاد دوستداران محیط زیست قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر سو وضعیت افزایش تکدی گری خیابانی نیز مسئله جدیدی است که بهزیستی نسبت به آن طی هفته‌های گذشته هشدار داده بود و مردم نیز تقاضای ساماندهی این پدیده آسیب زا را داشته اند که در این رابطه محمد علی برزویی معاون خدمات شهری شهرداری کازرون در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار مهر پیرامون این مسائل پاسخ داده است.

*به چه دلیل درختان خیابان شهید پهلوانی در سال گذشته قطع شدند؟

در سال گذشته تعریض و روان سازی ترافیک در خیابان شهید پهلوانی بزرگترین مطالبات ساکنین این محله بود و با توجه به درخواست‌های مکرر اهالی، تعریض خیابان صورت گرفت، طبق کمیسیون ماده ۷ شهرداری، حفظ و جابجایی درختان در اولویت کار ماست و در صورتی که درخت قابلیت جابجایی و انتقال نداشته باشد مجبور به قطع درخت می‌شویم باتوجه به تعریض و روان سازی ترافیک در پروژه خیابان شهید پهلوانی ۱۰ اصله درخت در کمیسیون مطرح شد که ۷ اصله جابجا و مجبور به قطع مابقی درختان به دلیل کهنسالی و پوسیدگی شدیم.

با توجه به مطالبات مردم و برای جبران قطع درختان خیابان شهید پهلوانی در پروژه خیابان حافظ طرح را به صورت کامل تغییر دادیم و خوشبختانه تعریض و جدول کشی این خیابان بدون قطع هیچ درختی صورت گرفت.

*چرا با گذشت حدوداً یکسال از طرح اصلاح میدان انقلاب هنوز این پروژه تکمیل نشده است؟

باتوجه به بحران گرانی و کمبود مصالح در سال گذشته و در خواست کارشناسان مربوطه برای بازنگری طرح اصلاح و گسترش میدان انقلاب مراحل تکمیل این پروژه زمان‌بر شد ولی با برنامه ریزی مهندسین شهرداری طی چندماه آینده شاهد تکمیل کامل میدان انقلاب خواهیم بود.

*تخریب تپه شهری تل دراز برای احداث بوستان بعثت باتوجه به موقعیت ترافیکی و تردد در خیابان مجاور این تپه چه ضرورتی داشته است؟

اکثر تپه‌های شهری دارای سند مالکیت هستند و اگر شهرداری و ادارات مربوطه برای حفظ این تپه‌ها منفعل باشند مالکین با تغییر کاربری باعث از بین رفتن و نابودی کامل تپه‌های شهری خواهند شد، یکی از راه‌های حفظ و جلوگیری از دست درازی به تپه‌های شهری تبدیل این تپه‌ها به مکان‌های عمومی برای استفاده مردم است که تپه تل دراز با برنامه ریزی دقیق و بازنگری طرح اولیه توسط شهردار جدید و مهندسین به زودی وارد فاز دوم خواهد شد. از نظر بار ترافیکی و تردد برنامه ریزی و کارشناسی‌های مربوطه انجام شده و همشهریان نگران تردد در این منطقه نباشند، بنده اطمینان می‌دهم در آینده نزدیک بوستان بعثت یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی کازرون خواهد بود.

*طی یکسال اخیر شهرداری چه برنامه‌ای جهت کاهش تکدی گری در سطح شهر انجام داده است؟

باتوجه ایجاد کارگروه مربوطه میان ادارات مختلف در شهر شهرداری به عنوان عضوی از این کارگروه موظف به جمع آوری و کمک به انتقال این افراد به مکان‌های مشخص شده است ولی باتوجه به عدم مرکز نگهداری و گرمخانه در کازرون امکان خدمات دهی به این افراد وجود ندارد.

*ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در حال فرسودگی و کهنسالی است. طی یکسال گذشته شهرداری کازرون چه اقداماتی برای نوسازی و تعویض وسایل نقلیه عمومی فرسوده داشته است؟

متأسفانه با وضعیت اقتصادی حال حاضر و عدم تعلق اعتبار برای خرید اتوبوس‌های درون شهری طی ۱۰ سال گذشته با افزایش استهلاک و فرسودگی اتوبوس‌ها مواجه هستیم.

خوشبختانه در چندماه اخیر با همکاری مسؤلین حمل و نقل شهری توانسته ایم بهسازی اتوبوس هارا شروع و طی مدت زمان کوتاهی تمامی این وسایل نقلیه به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تجهیز خواهند شد.

*عملکرد شهرداری طی سال‌های اخیر در زمینه تجهیز مبلمان و زیبا سازی شهر ضعیف بوده است، چرا شهرداری در این رابطه اقدامات با کیفیت تری انجام نداده است؟

در یکسال گذشته یکی از دغدغه‌های ما تخریب و سرقت اموال عمومی در سطح شهر بوده که متأسفانه باعث ضررهای بسیار و انتقاد شهروندان از شهرداری شده است، این امکانات و تجهیزات اموال عمومی مردم است و همه باید در حفظ و نگهداری این دارایی‌ها کمک کنیم، از همشهریان عزیز خواهشمندم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و سرقت اموال عمومی در پارک، بوستان، معابر و… سریعاً به نگهبان‌های آنجا و یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

*طی چندماه اخیر وجود تعداد زیادی از سگ‌ها در تمام ساعات شبانه روز باعث ایجاد رعب و وحشت در میان همشهریان شده چه اقداماتی از سوی شهرداری در این زمینه انجام گرفته است؟

در این زمینه شهرداری بسیار از شهروندان گله مند است. متأسفانه همشهریان در جمع آوری سگ‌های بلا صاحب باما همکاری نمی‌کنند و در بعضی از موارد مانع مأموران ما می‌شوند، همشهریان ما از سر دلسوزی و مهربانی به سگ‌ها غذا می‌دهند و همین کار باعث افزایش تعداد آنها در سطح شهر شده است.

طی یک ماه گذشته شاهد افزایش و زاد و ولد سگ‌های بلاصاحب در شهر بوده ایم که به دلیل دسترسی به غذا در شهر ماندگار شده اند، وجود این سگ‌ها در سطح شهر باعث انتقال بیماری‌های مختلف، آلودگی و خطر افتادن امنیت همشهریان علل خصوص کودکان می‌شود، جمع آوری و انتقال این سگ‌ها به خارج از شهر برای حفظ سلامتی و آرامش شهروندان است از همشهریان تقاضا دارم در این راه با مأموران ما همکاری کنند.

*طی یکسال اخیر برنامه شهرداری برای حفظ و نگهداری فضای سبز و محیط زیست چه بوده است؟

در سال گذشته سه هزار اصله درخت توسط شهرداری خریداری و در نقاط مختلف شهر کاشته شده است که برای حفظ و نگهداری این درختان و فضای سبز شهر نیازمند آب هستیم ولی متأسفانه در نیمه شمالی شهر با کمبود آب مواجه شده ایم که با برنامه ریزی و احیای چاه‌های بلا استفاده برای جدا سازی آب‌های شرب از آب غیرشرب و انتقال این آب‌ها به مناطق مختلف شهر در چند ماه آینده شاهد آبیاری تمامی فضای سبز و درختان در سطح شهر خواهیم بود، درحال حاضر سرانه فضای سبز کازرون ۱۴۵ هکتار است که به ازای هر شهروند ۱۵ متر مربع فضای سبز وجود دارد.

*باتوجه به تجربه هشت ساله شما به عنوان معاون خدمات شهری شهرداری بزرگترین مشکل شهرداری کازرون چیست؟

عموماً بزرگترین مشکل شهرداری‌ها بحث‌های مالی هستند و شهردارها باید به فکر درآمدزایی و مدیریت هزینه‌ها باشند، دغدغه اساسی ما در این زمینه حقوق و مزایای پرسنل زحمتکش شهرداری بوده که خوشبختانه تا به امروز در این امر موفق بوده ایم، بنده از شهروندان تقاضا دارم عوارض و مالیات را سالانه پرداخت کنند تا شهرداری بتواند با هزینه دریافتی از مالیات‌ها خدمات بهتر و ارزشمندتری به خود همشهریان ارائه دهد.

ما در شهرداری کازرون تمام تلاش و کوشش خودمان را جهت ایجاد رفاه و آسایش هرچه بیشتر همشهریان بکار گرفته ایم و هدف ما شهر انسان محور در کنار توسعه پایدار و رفع دغدغه‌های مردم است تا بتوانیم شهری زیبا و مردمی شاد داشته باشیم.

کد خبر 5301607

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کازرون کازرون اتوبوس فضای سبز ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه تعاونی واکسیناسیون اردبیل گرگان عکس استانها واکسیناسیون کرونا بیرجند شهرداری کازرون سال گذشته برنامه ریزی سطح شهر برای حفظ فضای سبز تپه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: از این تعداد هزار و 280 از طریق ماده 28 و  200 نفر دانشجویان متعهد خدمت هستند،این در حالی است که مجوع معلمان جذب شده در سال گذشته  800 نفر بوده است.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه دولت برای حل مشکل کمبود معلم به دانشگاه فرهنگیان را تقویت کرده است گفت:با ورود دانشجو معلمان در سال تحصیلی 1404 – 1405 مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش  رفع خواهد شد.

وی با اشاره کمبود کلاس درس بویژه در شهر بیرجند گفت:در سال تحصیلی گذشته  ساخت طرح های خوبی با کمک 320 میلیارد تومانی خیران و همچنین اعتبارات دولتی آغاز شده که امیدواریم  100 کلاس تا مهرماه امسال به بهره برداری برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به آغار ثبت نام کتب درسی میان پایه ها بصورت گروهی و فردی گفت: در خواست ما این است که والدین در زمان دریافت کارنامه،هزینه کتب و بیمه را پرخت کنند تا گروهی ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • خروج علیه شهردار تهران
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد