Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@14:52:24 GMT

رودبار صاحب شهرک دامپروری می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۲۰۲۲

رودبار صاحب شهرک دامپروری می شود

سروش ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت و ضرورت تجمیع دامداری‌های سبک و سنگین در شهرستان رودبار، اظهار کرد: ساماندهی دامداری‌های دام سبک و سنگین در قالب شهرک‌های دامپروری یک ضرورت است و این موضوع به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعت دامپروری در شهرستان رودبار به ویژه شهر جیرنده و بخش عمارلو، افزود: به دلیل رها بودن دام‌ها در حوزه شهری (جیرنده) و رعایت بهداشت، سلامت و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، خروج دام‌ها از حوزه شهری و ساماندهی آنها در خارج شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی رودبار با اشاره به اینکه در شهرستان به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه و هدفمند برای افزایش بهره‌وری از منابع محدود بخش کشاورزی ضرورت تشکیل شهرک‌های تخصصی کشاورزی و دامپروری به خوبی احساس می‌شود، گفت: با احداث این شهرک‌ها زمینه هدایت، جذب سرمایه‌گذار و کارآفرین فراهم می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به مزایای احداث شهرک‌های تخصصی دامپروری در شهرستان، بیان کرد: مزیت دیگر احداث این شهرک‌ها، ارائه یافته‌های تحقیقاتی و فن آوری‌های نوین به بهره برداران تسهیل خواهد شد.

وی کاهش قیمت تمام شده محصول در شهرک‌ها و مجتمع‌ها از طریق استفاده مشترک از بسیاری از خدمات و امکانات و تولید محصولات سالم و ارگانیک در بستر مجتمع‌های کشاورزی، حضور مؤثر در بازارهای داخلی و خارجی را از دیگر مزایای احداث شهرک‌های تخصصی دامپروری و کشاورزی عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار از احداث زودهنگام شهرک دامپروری در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: اقدامات اولیه برای ایجاد شهرک دامپروری در شهرستان رودبار انجام شده که با کمک مسئولین استان و شهرستان در آینده نزدیک محقق می‌شود.

کد خبر 5301586

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپروری شهرستان رودبار محصولات ارگانیک ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه تعاونی واکسیناسیون اردبیل گرگان عکس استانها واکسیناسیون کرونا بیرجند دامپروری در شهرستان شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در سفر یک روزه خود به شهرستان رودبار و بازدید از سد دیورش این شهرستان گفت: برای ساخت این سد با ۷۶ درصد پیشرفت ساخت، تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۷۰۰ میلیاردتومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه سد دیورش ظرفیت ذخیره ۳ میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: با تکمیل ساخت سد دیورش، آب آشامیدنی ۵ شهر و ۲۸ روستای اطراف با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان رودبار تامین خواهد شد.

همچنین استاندار در جمع نمازگزاران نماز جمعه رستم آباد گفت: برنامه سرمایه گذاری به میزان صد همت در گیلان آغاز شده که رودبار هم در این برنامه سهم دارد.

دکتر اسدالله عباسی خطاب به مردم رستم آباد گفت: در توزیع عادلانه منابع جزء هفت استان کشوریم و میزان تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال را داشته ایم.

وی با بیان اینکه زیتون رودبار را در روسیه شناساندیم و قرارداد‌هایی برای صادرات این محصول بسته شد، اضافه کرد: در تلاشیم شبکه‌های توزیع آب رودبار و رستم آباد با تامین اعتبار نوسازی شود.

استاندارگیلان با اشاره به اختصاص اعتبار به آسفالت کوچه‌های خاکی رستم آباد، گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم پیگیری کند تا تغییراتی در شکل هندسی این شهر ایجاد گردد.

امام جمعه رستم آباد هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رستم آباد علاوه بر مشکل آب آشامیدنی و فرسودگی شبکه آبرسانی شهری، مشکل خاکی بودن کوچه‌ها را هم دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی امین در ادامه با بیان اینکه رستم آباد تحمل تردد خودرو‌های ترانزیتی گیلان را ندارد، افزایش تعداد نمایندگان رودبار با توجه به وجود ۷ شهر در این شهرستان و همچنین ارتقاء رستم آباد به بخش را خواستار شد.

استاندار در بدو ورود به رستم آباد، به مقام شامخ شهید گمنام این شهر ادای احترام کرد و با خانواده معظم شهید برهانی هم دیدار کرد.

شهید نبی اله برهانی متولد سال ۱۳۴۵، در سال ۱۳۶۵ در تنگه ابوغریب به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید