Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی «ای پی تی ان» گزارش داد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی اعلام کرد مهاجمان حادثه ۱۱ سپتامبر نتوانستند به هدف مورد نظر خود در ایجاد ترس دائمی در جوامع باز دست پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، جانسون در یک پیام ویدئویی به مناسبت بیستمین سالگرد حملات یازده سپتامبر گفت: آمریکا بزرگترین دموکراسی در جهان بود و این موضوع منعکس کننده باز بودن آن بود که تقریبا از هر ملیت و مذهبی در آن روز جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۷ تبعه انگلیس از جمله حدود سه هزار نفری بودند که در حملات یازده سپتامبر کشته شدند.

وی افزود: در حالی که تروریست‌ها بار اندوه و رنج خود را تحمیل می‌کردند، آن‌ها نتوانستند باور ما به آزادی و دموکراسی را متزلزل کنند.

نخست وزیر انگلیس تصریح کرد: چند تاریخ در حافظه جمعی ما همچنان وجود دارند و ماندگار شده اند. برخی از آن‌ها تاریخ شادی و برخی دیگر در ارتباط با رویداد‌های فاجعه بار هستند. بیست سال پیش، روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، بر اساس سخنان رئیس جمهور روزولت پس از حادثه پرل هاربر تاریخی است که مایه ننگ است. در صبح یک روز تروریست‌ها با هدف کشتن یا معلول کردن تعداد زیادی از انسان‌ها تا جای ممکن، به آمریکا حمله کردند. آن‌ها با ایجاد چنین خونریزی در بزرگترین دموکراسی در جهان برای از بین بردن باور مردم در هر جایی در جوامع آزاد-که تروریست‌ها از آن متنفرند و ما به آن افتخار می‌کنیم- تلاش کردند.

بوریس جانسون گفت: دقیقا به دلیل باز بودن و روا مداری آمریکا، افرادی از تقریبا همه ملیت‌ها و مذاهب از جمله دو هزار و ۹۷۷ نفری بودند که در آن روز کشته شدند. ۶۷ انگلیسی هم در آن روز کشته شدند که هر یک از آن‌ها نماد دوستی ابدی بین انگلیس و آمریکا هستند.

وی افزود: در حالی که تروریست‌ها بار اندوه و رنج خود و همچنین تهدیدی را تحمیل می‌کردند که امروزه نیز وجود دارد، اما ما اکنون با گذشت ۲۰ سال می‌توانیم بگوییم آن‌ها نتوانستند باور ما به آزادی و دموکراسی را متزلزل کنند. آن‌ها برای از هم پاشاندن کشور‌های ما یا تلاش برای دست برداشتن ما از ارزش‌های خود یا زندگی در ترس دائمی ناکام ماندند.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: این حقیقت که ما امروزه با تأسف و همچنین ایمان و اراده دور هم جمع می‌شویم، این موضوع نشان دهنده شکست تروریسم و قدرت پیوند بین ماست. تبریک می‌گویم که از زمان وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر ما تلاش‌های گسترده‌ای را برای آموزش افراد جوان به کار گرفتیم تا به آن‌ها بگوییم در آن روز چه اتفاقی روی داد.

بوریس جانسون در پایان این پیام ویدئویی اعلام کرد که رویداد‌های اخیر در افغانستان تنها سبب تقویت عزم ما برای یادآوری آن‌هایی شد که از ما گرفته شدند. این موضوع همچنین سبب شد بازماندگان و کسانی را که هنوز در اندوه به سر می‌برند، گرامی بداریم و اعتقاد خود را به آزادی و دموکراسی، که همیشه بر همه دشمنان پیروز خواهد شد، محکم نگه داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: 11 سپتامبر دولت آمریکا نخست وزیر انگلیس عناصر تروریستی تروریست ها ۱۱ سپتامبر آن روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویی نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است. همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا چند مساله را نشان داد؛ یکی اینکه در آمریکا برخلاف ادعاهای دروغینش که مهد دموکراسی است، چنین چیزی وجود ندارد بلکه آنها دموکراسی خودخواسته را قبول دارند؛ بدان معنا که آنچه خودشان تعیین می‌کنند قابل اعتراض و مخالفت است نه اینکه عده‌ای بخواهند در دفاع از مظلوم اعتراض کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند اما با آنها شدیداً برخورد شد این یعنی دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و اینکه چهره واقعی دولتمردان آمریکا به دنیا نشان داده شد.

رشیدی با بیان اینکه جوانان داخل آمریکا همراه با دانشجویان شده‌اند، گفت: این نشان می‌دهد که تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکا روی ملت‌ها اثر ندارد و آزادی‌خواهی در تمام ملت‌های جهان به عنوان یک حرکت شکل گرفته است. می‌توان منشأ آن را ایران دانست چون تا پیش از انقلاب اسلامی چنین موضوعی سابقه نداشته است.

منتخب مجلس دوازدهم یادآور شد: انقلاب اسلامی شعار دفاع از مردم فلسطین را سر داد و این جزء آرمان‌های اولیه‌اش بود که با گذشت 50 سال همچنان در این راه حرکت می‌کند. اکنون مردم دنیا ظلم را نمی‌پذیرند و در حمایت از مردم مظلوم فریاد می‌زنند که بارزترین آن خیزش دانشجویان آمریکایی علیه دولتمردان آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان گفت: حرکت دانشجویان آمریکایی در نوع خود بی‌نظیر بود و انگیزه بیشتری را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین فراهم می‌کند تا در دنیا شاهد خیزش جهانی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است