Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت سیزدهم امید را در دل ملت ایران زنده کرده است، گفت: گره‌گشایی و حل مشکلات جلوه‌ای از خدمتگزاری آیت‌الله رئیسی نسبت به مردم است. - اخبار استانها -

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  سنندج  خدمت به خلق خدا را از بزرگترین عبادات خواند و اظهار داشت: خدمتگزاری, مفهوم وسیع و گسترده‌ای داشته که تمام فعالیت‌های مثبت و مفید انسان‌ها را در زمینه‌های اجتماعی, اقتصادی, سیاسی, فرهنگی و معنوی شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه کسی که مسئولیتی بر دوش دارد, باید خود را خدمتگزار مردم بداند، افزود: در مفهوم خدمتگزاری؛ «گذشت, فداکاری, ایثار, تحمل سختی و ناگواری و احساس هبستگی به همنوعان نهفته است و پیامبر گرامی اسلام در این‌باره فرموده «ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان او, دو خصلت نیک است که برتر از آن چیزی نیست».

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید مسئولان دلسوزی نسبت به جامعه بشریت را از پیامبر گرامی اسلام(ص) الگوبرداری کرده که غم‌خوار و نسبت به همه مسلمانان احساس مسئولیت می‌کرد؛ به رویکرد جدید دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی با رویکرد و سفرهای استانی‌ش امید در دل مردم ایجاد کرده به همه ثابت کرده که همواره دغدغه تحقق فرمایشات رهبری و حل مشکلات و معیشت مردم را دارد که این نوید بزرگی برای ملت ایران است.

وی با ذکر اینکه امیدوارم دولت سیزدهم بانی رفع مشکلات مردم و کشور شود، تصریح کرد: گره‌گشایی, حل مشکل دیگران و برطرف کردن نیازهای مادی و معنوی مردم, جلوه‌های دیگری از خدمتگزاری هستند که انتظار می‌رود همواره اولویت رئیس‌جمهور محبوب و کابینه جدید دولت قرار گیرد.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: ملت ایران در ایام انتخابات نفوذ، توطئه و تهدیدات دشمن را به وحدت، اتحاد، همبستگی و یکدلی تبدیل کردند که این درس بزرگی برای مسئولان دولت سیزدهم بوده که باید نسبت به وفاداری و حضور آنان در پای صندوق‌های رأی، علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی احساس مسئولیت کنند.

وی با یادآوری اینکه هر عمل و خدمت, صاف و خالص آن از جایگاه ارزشی برخوردار است، ادامه داد: خدمتی که برای آوازه و زیبا جلوه دادن اعمال، رفتار و خوش‌نامی عرضه شود, آلوده است و در پیشگاه خداوند غیرمقبول بوده و این آفت, روح عمل را می‌میراند و آن را قالبی بی‌محتوی جلوه می‌دهد، بنابراین مسئولان مراقب باشند که خدای نخواسته به این درد گرفتار نشوند.

آیت‌الله درّی نجف‌آبادی: سفرهای استانی دولت سیزدهم نویدبخش عزم راسخ برای حل مشکلات استرسوب کالا مشکل مزمن اقتصاد کشور است/ دولت سیزدهم یکسال سیاستهای تثبیت را بدون شوک ارزی و قیمتی پیاده کند

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه «بهبود معیشت زندگی ماموستایان» که هیچ‌گاه سنگر عبودیت، طاعت، ارشاد و راهنمایی را رها نمی‌کنند، اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد، اذعان کرد: علما و روحانیون خدمتگزاران بی‌منتی بوده که در تاریخ منشاء برکات و خدمات فراوانی بوده‌اند که امروزه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و انتظار می‌رود اعتبار خاصی به این حوزه اختصاص یابد.

وی با یادآوری اینکه مدیریت فرایندی است چند بعدی و متشکل از مولفه‌هایی متنوع و ترکیب‌ساز که هر یک به جای خود می‌تواند پازل مدیریت قرآنی را تکمیل کند، تأکید کرد: باید مدیریت، فرصت مسئولیت و علم در اختیار رونق تولید، عمران، آبادانی، توسعه، کار، اشتغال و رفع محرومیت کشور قرار گیرد و با درایت خواسته مردم تأمین شود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه دولت سیزدهم وقتی موفق به حل مشکلات مردم و کشور، ارائه خدمات و ایجاد جو و فضای خدمتگزاری خواهد بود که از مدیران شایسته و واجد شرایط برخوردار باشد، گفت: باید همه مسئولان منتخب در این دوره با تمام قدرت «خدمت به مردم» را سرلوحه کار خود قرار داده و از باندوباندبازی، جناح‌بازی، تبعیض و رانت دوری کنند چراکه آیت‌الله رئیسی نیز همین دغدغه را دارد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باالگو قرار دادن پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و عالمان خدمتگزار, در میدان‌های خدمت‌رسانی پیشتاز باشند، تصریح کرد: مدیران با مردم صادق باشند و هر آنچه که واقعیت است را با زبان ساده بیان کرده و با اخلاق و رفتار خوب، مردم را به خود جذب کنند.

ماموستا رستمی با یادآوری اینکه استان کردستان از ظرفیت‌های متعددی برخوردار بوده که نیازمند توجه دولت است، عنوان کرد: حل مشکلات کردستان نیازمند مدیریت قوی است که امیدواریم در دولت سیزدهم این دغدغه برطرف شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز گله‌مندی از برخی مسئولانی استانی افزود: انتظار می‌رود مدیران به جای پشت‌میزنشینی در نماز جمعه و محلات شهری، مناطق حاشیه‌نشین و روستاها حضور پیدا کرده و مشکلات مردم را به صورت میدانی پیگیری کرده و دغدغه‌های مردم را از نزدیک گوش دهند.

انتهای پیام/481/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری آیت الله رئیسی دولت سیزدهم حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون سامه یح، با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، ادامه داد: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ حدود ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجر به ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستار با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوءاستفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل تأمین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در کشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

کد خبر 6096101 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست