Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@02:46:38 GMT

توزیع ۳۰۸ هزار تن نهاده دامی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۲۴۹۰

توزیع ۳۰۸ هزار تن نهاده دامی در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۳۰۸ هزار تن انواع نهاده دامی در استان توزیع شده است.

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری افزود:این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۳۰ درصد رشد دارد اما همچنان نیاز دامداران استان بیش از اینهاست. وی ادامه داد: این نهاده‌های توزیعی شامل اقلامی مانند جو، ذرت و کنجاله سویا می‌شود اما باید توجه داشت که همه خوراک دام سبک و سنگین شامل نهاده‌های دامی از جمله جو، ذرت و کنجاله نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حدود ۷۰ درصد خوراک دام یعنی بخش عمده آن را خوراک علوفه‌ای مانند یونجه، کاه و ذرت علوفه‌ای تشکیل می دهد که جهاد کشاورزی مسوولیتی در قبال توزیع آن ندارد و بهای این بخش از خوراک دام نیز امسال تا پنج برابر نسبت به پارسال افزایش داشته است. جعفری افزود: این در حالی است که در کنار افزایش زیاد خوراک دام، قیمت دام، به خصوص دام سبک افزایشی نداشته است و همین امر موجب ایجاد تراز منفی برای دامدار شده است بنابراین درخواست تامین خوراک علوفه‌ای دام به وزارتخانه اعلام شده است تا بتوان از وضعیت فعلی گذر کرد. وی تاکید کرد: در چنین شرایطی دامدار به دلیل کمبود نقدینگی و بالا بودن هزینه تامین خوراک دام، مجبور به حذف دام مولد به عنوان بخشی از سرمایه‌ خود می‌شود و برای خروج دامداران و صنعت دامداری از وضعیت کنونی نیاز به یک برنامه جامع و همه جانبه است زیرا توسعه و تولید پایدار در حوزه صنعت دامپروری مستلزم حمایت دولت است. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشتار دام در این استان طی مدت گذشته از سال در بخش دام سنگین ۱۱ درصد و در دام سبک چهار درصد بیش ازحد مجاز بوده است. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نهاده دامی خراسان رضوی جهاد کشاورزی خراسان رضوی خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی