Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد احمدیان  روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق رضویه، همت‌آباد، شهید رجایی، امام علی، شهرک انقلاب، باهنر، طرق و ابوذر، ملک‌آباد، بینالود و مشهد دایر است.
وی اضافه کرد: در سایر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز هر کدام یک مرکز واکسیناسیون پاک برای مادران باردار دایر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که واکسیناسیون کرونای مادران باردار از ۲ هفته گذشته در جغرافیای تحت پوشش این دانشگاه آغاز شده است گفت: مراکز بهداشتی "پاک" بر اساس میزان واکسن موجود، مادران باردار را با اولویت‌های مربوطه فراخوان می‌کنند.
احمدیان افزود: در شرایط کنونی مادران باردار بالای ۳۵ سال یا دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت تزریق واکسن هستند و واکسن مجاز برای استفاده مادران باردار از نوع سینوفارم است.
وی ادامه داد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع است و برای زنانی که زایمان کرده‌اند، تزریق واکسن ۴۲ روز پس از زایمان توصیه می‌شود.
سالانه ۸۵ تا ۹۰ هزار زایمان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد واکسیناسیون ویروس کرونا مشهد واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: مرحله اول طرح واکسیناسیون طرح تکمیلی فلج اطفال در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با پوشش ۱۰۰درصدی جمعیت هدف کودکان زیر ۵ سال اجرا شد.
حامد جزجلالیان افزود: با توجه به اینکه بیماری فلج اطفال در کشور‌های همسایه به‌خصوص همسایگان شرقی، به‌صورت اپیدمی درآمده است و از طرفی جابه‌جایی‌های جمعیتی، شهروندان نیشابوری نیز در معرض خطر ورود ویروس فلج اطفال هستند.

وی گفت: در مرحله اول طرح واکسیناسیون تکمیلی که ۲ تا ۴ اردیبهشت‌ماه اجرا شد، ۱۱۸ کودک نیشابوری و ۹۰ کودک غیرایرانی زیر ۵ سال علیه این بیماری واکسینه شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، گفت: اجرای عملیات تکمیلی واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال را ۱۴ تیم عملیاتی در مناطق به‌صورت تیم‌های سیار و بیش از ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت دارای جمعیت اتباع به‌عهده داشتند.

جزجلالیان افزود: مرحله دوم طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از ۳۰ اردیبهشت‌ تا اول خرداد در نیشابور اجرا خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند