Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ابوالحسن خلج‌منفرد روز شنبه با  تشریح جزئیات برگزاری دور ششم گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و چین، به پیشینه این گفت‌وگوها بین دو کشور اشاره کرد و گفت: گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و چین در چهارچوب توافقنامه‌ میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آکادمی علوم چین تنظیم و به موجب آن به صورت نوبتی در تهران و پکن برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه تاکنون سه دور از این همایش‌ها در پکن و دو دور در تهران برگزار شده و طرف ایرانی برای ششمین دور میزبان این همایش خواهد بود، افزود: این بار به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا به صورت مجازی و به شکل وبینار برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه های مشترک ایران و چین با استفاده از ظرفیت مراکز آکادمیک و دانشگاهی کشور

خلج‌منفرد ادامه داد: آکادمی علوم چین از بزرگترین مراکز علمی و مطالعاتی این کشور است که مطالعات گسترده تاریخی و فرهنگی درباره‌ مناطق مختلف جهان از جمله آسیای غربی و ایران دارد و ایرانشناسان باسابقه‌ای در این آکادمی در موضوعات مختلف مربوط به ایرانشناسی از جمله روابط فرهنگی ایران و چین به تحقیق مشغول هستند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درصدد آن است تا از ظرفیت مراکز آکادمیک و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برنامه‌های مشترک با آکادمی علوم چین استفاده کند از این رو، برنامه امسال با همکاری مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دور ششم گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و چین دو روزه و مجازی

وی در ادامه زمان برگزاری این برنامه را روز سه‌شنبه (۲۳ شهریورماه) ساعت ۱۰ صبح به وقت ایران با سرود ملی دو کشور و سخنرانی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون آکادمی علوم چین در بستر فضای مجازی اعلام کرد و افزود: چهار نفر از استادان و شخصیت‌های فرهنگی ایران و  چهار نفر از استادان و محققان آکادمی علوم چین در مورد ابعاد گوناگون ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی ایران و چین برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه سخنرانی خواهند کرد.

خلج منفرد با قدردانی از همکاری و مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین و مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه تهران در برگزاری ششمین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و چین گفت: این برنامه تا پایان روز چهارشنبه (۲۴ شهریورماه) نیز ادامه می‌یابد و سخنرانان دو کشور مقالات خود را در موضوعات مختلف مربوط به همایش ارائه خواهند داد.

رییس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران و چین هر دو از تمدن‌های کهن و بزرگ شرق بلکه جهان هستند. هم در ادبیات و فرهنگ ایران، چین و مظاهر هنری و فرهنگی این کشور جایگاه ویژه‌ای داشته است و هم فرهنگ و تمدن ایران در نزد چینی‌ها شأن و منزلت والایی داشته است و در دوره‌های مختلف تاریخی نیز تعامل و تبادل فرهنگی بین دو کشور در جریان بوده است.

گفت‌وگوهای فرهنگی زمینه ساز گسترش روابط دوجانبه بین دولت‌ها

وی در خصوص تأثیر و کارکرد گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و چین در پایدارسازی و توسعه روابط دو کشور اذعان کرد: تأثیر ایران در دوره اسلامی بسیار شگرف بوده است به طوریکه ادبیات و سنن مسلمانان چین تا حد زیادی رنگ و بوی ایرانی دارد، بنابراین برگزاری این برنامه در وهله اول در بازخوانی ارتباطات فرهنگی و تمدنی کشور و نزدیک شدن هرچه بیشتر دو ملت بسیار تأثیرگذار است به ویژه اینکه از یک سو امسال مصادف با پنجاهمین سال برقراری روابط رسمی دو کشور است و برنامه‌های ویژه‌ای به این مناسبت در دو کشور برگزار می‌شود و ار سوی دیگر، برنامه راهبردی ۲۵ ساله دو کشور امضا شده است که می‌توانید ظرفیت‌های فراوانی در روابط فرهنگی هنری و حتی توریستی بین دو کشور فراهم کند.

ایران میزبان میلیون ها جهانگرد چینی

خلج منفرد با اشاره به رویکرد و اهداف این گفت‌وگوها تصریح کرد: چین بازار بزرگ کالاهای فرهنگی و هنری ایران است و ایران می‌تواند پذیرای میلیون‌ها جهانگرد از چین باشد، بنابراین برگزاری برنامه گفت‌وگوهای فرهنگی دو کشور زمینه ساز گسترش هرچه بیشتر روابط دوستانه دوجانبه بین دولت‌ها و نیز مردم دو کشور خواهد شد.

وی در ادامه، اظهار کرد: ثانیاً دو کشور ایران و چین هر دو از قدرت‌های مهم و تأثیرگذار در منطقه آسیای غربی هستند یقینا همکاری مشترک دو کشور در تامین منطقه می‌تواند هم منافع ملی هر دو کشور را فراهم کند و هم صلح و امنیت و رفاه ملت‌های منطقه را در پی خواهد داشت، بنابراین از نتایج برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند تفاهم بیشتر دو کشور و نزدیک کردن مواضع آنها به یکدیگر باشد.

تاکید بر حفاظت میراث فرهنگی ایران و چین

رییس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی خاطرنشان کرد: ثالثاً در سطح بین‌المللی نیز ایران و چین به عنوان قدرت‌های جهانی هر دو در پی این هستند تا با ه‍ژمونی و یک جانبه گرایی قدرت‌های استکباری غرب به ویژه آمریکا مقابله کنند بنابراین ایران و چین با توسعه همکاری‌های فرهنگی و گفت‌وگوهای دو جانبه می‌توانند از یک در جهت حفاظت از میراث فرهنگی و تمدنی خود که اتفاقاً در بطن هر دو آنها صلح و تعامل و هم زیستی مسالمت آمیز نهفته است، قدم بردارند و از سوی دیگر با اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری به مقابله با فرهنگ مهاجم و ستیزه جوی غربی بپردازند.

گفتگوهای فرهنگی ایران و چین

به گزارش ایرنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی اصلی فعالیت های فرهنگی نظام در عرصه بین الملل، حدود ۳۰ سال تجربه در زمینه های مختلف فرهنگی در خارج از کشور را بر عهده دارد از این رو در این مسیر اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که گفت وگوهای دینی نمونه ای از آن است که در سالهای اخیر با جدیت بیشتر و گسترده تر به انجام رسیده است.
در همین ارتباط از مدت ها قبل، موضوع گفت وگوهای فرهنگی با مناطق و کشورهای مختلف توسط مرکز مطالعات فرهنگی و بین المللی معاونت آموزش و پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جدی در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۳۹۵ گفت وگوهای فرهنگی ایران و اروپا در ایتالیا و اولین دور گفت وگوهای فرهنگی ایران و شبه قاره هند در دهلی نو و گفت وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب که امروز برگزار شد که می تواند فصل جدیدی در تعاملات فرهنگی ایران ایجاد کرده و زمینه را برای همکاری های بیشتر و توسعه و تعمیق روابط در زمینه های مختلف فراهم کند.
وی به موضوع گفت وگوهای فرهنگی ایران و شبه قاره هند با توجه به اهمیت این دو کشور به لحاظ سابقه تمدنی و ارتباطات فراوان دو ملت هم پرداخت و گفت: ایران و هند دارای روابط بسیار تاریخی، تاثیرگذار و عمیق هستند و در زمینه موضوعات فرهنگی و زبانی نیز ریشه های عمیق و بی نظیری میان دو طرف برقرار است که کماکان ادامه دارد.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اضافه کرد: اهمیت این روابط، ضرورت توجه حداکثری را یادآوری می کند که البته با دامنه این مهم به کشورهای منطقه شبه قاره، اهمیت آن مضاعف هم می شود.
وی ادامه داد: چندی پیش با حضور روسای جمهور دو کشور ایران و هند، تفاهمنامه همکاری های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی در تهران به امضا رسید که بندهای متنوعی برای تعمیق روابط در حوزه های فرهنگی را به خود اختصاص داد.
عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با توجه به تجربه در اختیار، تلاش خود را برای تحقق موضوعات مربوطه به کار برد، این گفت وگوها به شکل مهم و تاثیر گذار با حضور معاون رئیس جمهور هند و دعوت رسمی و مشارکت شورای روابط فرهنگی هند به انجام رسید.

برچسب‌ها کرونا وبینار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اختصاصی ایرنا مرکز گفتگوی ادیان پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وبینار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کرونا وبینار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اختصاصی ایرنا مرکز گفتگوی ادیان پکن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آکادمی علوم چین مرکز مطالعات روابط فرهنگی دو کشور بین دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن که با حضور اقشار مختلف مردم و معلمین این شهرستان در مصلای نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا بین امام و امت جدایی بیندازند.

امام جمعه موقت بردسکن افزود: خداوند توصیه می‌کند که اطاعت از رسول، اطاعت از خدا است و دشمن منافعش در بصیرت و ولایت مداری مردم به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه ملت ما بیدار و ولایت مدار است گفت: مردم ما عاشق دین مبین اسلام هستند و دشمن نیز از ولایت پذیری ما هراس دارد.

مصوری ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: معتقدیم وعده خدا صادق است و جوانان ما امیدوار باشند که نابودی اسرائیل نزدیک است.

امام جمعه موقت بردسکن ۱۹ اردیبهشت روز هلال احمر را به این قشر زحمت کش تبریک گفت و افزود: مسؤولان بالادستی نگاه ویژه‌ای به هلال احمر بردسکن داشته باشند و با توجه به وسعت وسیع این شهرستان وجود تجهیزات هلال احمر امری واجب است.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته بزرگداشت معلم علی اکبر چراغیان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در جمع نمازگزاران به ایراد سخن پرداخت و گزارشی از عملکرد این اداره به حاضرین ارائه داد.

کد خبر 6095747

دیگر خبرها

  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد