Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ورقایی با اشاره به برگزاری دومین دوره از مسابقات سراسری طرح استعدادهای قرآنی در زنجان، گفت: این مسابقات به شیوه سراسری ویژه منتخبین فاز تطبیقی ودر ۱۳ شهریورماه به شیوه مجازی و آنلاین برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات تعداد ۳۵ نفر از نخبگان سراسر کشور از ۲۰ استان حضور داشته و در رشته قرائت تحقیق و حفظ با یکدیگر به رقابت پرداختند که از استان زنجان مهدی کردلو در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورقایی درخصوص نحوه اجرای این مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات ۵ قرعه از قبل اعلام شده بود و قطعاتی که از پیش انتخاب شده بود به صورت قرعه از سوی داوران انتخاب و متسابقین به اجرا پرداختند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی زنجان گفت: طرح استعدادهای قرآنی یک طرح ۵ ساله قرآنی است که در سال گذشته مرحله تقلیدی این طرح برگزار و پذیرفته شدگان طرح تقلید وارد مرحله تطبیقی در سال ۱۴۰۰. طرح استعدادهای قرآنی در سال ۱۴۰۰ با واگذاری و انعقاد تفاهم نامه با موسسه کلمه النور در زنجان برگزار شد.

ورقایی افزود: سال دوم فاز تطبیق به افرادی که نمره (۷۰) از (۱۰۰) را کسب نمایند مدرک قرائت تکمیلی (سطح ۵) و در پایان سال سوم فاز تطبیق (پایان دوره ۵ ساله طرح استعدادهای قرآنی) به افرادی که نمره (۷۵) از (۱۰۰) را کسب نمایند مدرک قرائت پیشرفته (سطح ۶) اعطا می‌شود. بدیهی است ملاک حضور در ادامه طرح، قبولی در آزمون‌های پایانی هر سال است.

طرح ملی ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن در استان زنجان آغاز شد

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه از آغاز طرح ملی ارزیابی و پایش خانه های قرآن و عترت در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: پایش و ارزیابی خانه‌های قرآن و عترت (ع) با هدف تبیین وضعیت موجود و اطلاع دقیق از ظرفیت‌ها، استعدادها و نیز ضعف‌ها و چالش‌های احتمالی پیش روی آن‌ها و تلاش برای تقویت نقاط قوت و رفع موانع در مسیر ترسیم چشم انداز جامعه توسعه مشارکت‌های مردمی مبتنی بر اسناد فرهنگی قرآنی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

ورقائی تصریح کرد: با توجه به نقش محوری و بی‌بدیل مدیران محترم خانه‌های قرآن در ارائه اطلاعات دقیق از وضعیت موجود، گام نخست طرح مذکور بر پایه خود اظهاری، تنظیم و شاخص‌های تعریف شده در قالب سامانه رصد خانه‌های قرآن و عترت در بخش پایش و ارزیابی خانه‌های قرآن و عترت پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن به نشانی www.telavat.ir قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل مرحله نخست اجرای طرح و نحوه مشارکت خانه‌های قرآن و عترت در بخش‌های مربوطه قرار داده شده است، افزود: مدیران تمامی خانه‌های قرآن شهری و روستایی از تاریخ ۱۵ شهریور لغایت ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ با مراجعه به نشانی www.telavat.ir نسبت به تکمیل اطلاعات و شاخص‌های ارزیابی در سامانه رصد خانه‌های قرآن و عترت ۱۴۰۰ اقدام کنند.

کد خبر 5301725

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی زنجان مسابقات قرآنی ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا تعاونی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان اردبیل واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون عکس استانها ایلام طرح استعدادهای قرآنی خانه های قرآن و عترت دوره از مسابقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان برای یک هفته با حضور مقامات ارشد این کشور برگزار شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، دفتر نخست وزیری، وزارت اقوام و قبایل همچنین بنیاد پیامبر اعظم و شهرداری کابل برای نخستین بار در افغانستان برگزار شده است.

این نمایشگاه با شعار جامعه افغانستانی و تربیت قرآنی دایر شده است و شامل 25 غرفه کتاب، آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم و مسائل مرتبط می‌باشد.

مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، امارات و برخی کشورها همچنین فرهیختگان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مختلف در مراسم گشایش این نمایشگاه قرآنی حضور داشتند.

این نمایشگاه قرآنی برای یک هفته در قصر دارالامان کابل درحال برگزاری است.

بر اساس برنامه نمایشگاه قرآنی، قرار است همه روزه محافل بزرگی با موضوعات فرهنگی، دینی و مذهبی برگزار خواهد شد و برای کودکان نیز برنامه‌های متنوعی درنظر گرفته شده است.

 

ما مسلمانیم و پیرو قرآن، ایرانی و افغانستانی نداریم برگزاری محفل انس با قرآن مهاجرین افغانستانی در رفسنجان + عکس افغانستان: آتش زدن قرآن در سوئد یک اقدام نفرت انگیز است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد