Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@19:45:46 GMT

نحوه تعیین شهریه مهد‌های کودک

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۳۳۰۳

نحوه تعیین شهریه مهد‌های کودک

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به نحوه تعیین شهریه مهد‌های کودک، گفت: در حال تدوین نظام‌نامه شایستگی و صلاحیت برای مربیان مهد‌های کودک هستیم. علیرضا حاجیان‌زاده رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این سازمان، اظهار کرد: فعالیت‌هایمان را در چند عرصه پیش‌بینی کردیم؛ یک عرصه، خانواده است که شاید مهم‌ترین عرصه ما باشد، زیرا از آمار ۸ میلیونی کودکان، بیش از ۶ میلیون به مهد کودک نمی‌روند و ما هم اصراری نداریم به مهد بروند و خانواده بهترین مکان تربیت کودکان است و ما توانمندسازی خانواده‌ها را مدنظر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه عرصه دیگر مربیان هستند که قطعاً باید روی گزینش آن‌ها دقت شود، افزود: در زمینه جذب و تربیت مربیان به دنبال آن هستیم که رشته‌های مربی کودک را در دانشگاه‌ها و حوزه سفارش دهیم و در حال طراحی آن هستیم؛ چراکه یک کار اساسی است که در درازمدت برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. در اساسنامه هم پیش‌بینی شده است که حوزه و دانشگاه باید به کمک این سازمان بیایند.

*تدوین نظام‌نامه شایستگی و صلاحیت مربیان مهد‌های کودک

حاجیان‌زاده با اشاره به دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای مربیان، اضافه کرد: در حال تدوین نظام‌نامه شایستگی و صلاحیت برای مربیان هستیم یعنی باید مربی شایستگی‌های لازم را از جهت تربیتی و از نظر کار حرفه‌ای با کودک داشته باشد و باید این صلاحیت‌ها احراز شود.

وی تصریح کرد: در آینده هر فرد جدیدی که به عنوان مربی جذب می‌شود باید صلاحیتش احراز شود و دوره‌هایی را بگذراند و افرادی که اکنون مشغول هستند به تدریج در این پایش قرار می‌گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عرصه سوم، استاندارد‌های مهد‌های کودک است، گفت: استاندارد مهد‌های کودک از لحاظ ظاهری، ایمنی و استحکام ساختمان و فضای لازم است.

* قبلاً تصور این بود که مهدکودک‌ها، مکان‌هایی برای نگهداری بچه‌ها هستند

حاجیان‌زاده تصریح کرد: فرقی که اکنون سازمان جدید با شرایط قبل خواهد کرد، این است که قبلاً تصور این بود که مهدکودک‌ها، مکان‌هایی برای نگهداری بچه‌ها هستند؛ در حالی که نیت نباید فقط نگهداری باشد و باید رویکرد‌های تربیتی و فرهنگی را رقم بزنیم.

وی افزود: این فرصت خوبی است که تربیت را از بدو تولد و حتی قبل از تولد شروع کنیم و منوط به یکی دو سال قبل از دبستان نشود؛ امید است آرزوی همیشگی نظام تعلیم و تربیت یعنی اینکه کار تربیت از اوان کودکی شروع شود را رقم بزنیم.

* هنوز استاندارد‌های آموزش تولید نشده است

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره کلاس‌های مختلفی که هم‌اکنون در مهد‌های کودک برگزار می‌شود مثل کلاس آواز و ...، اظهار کرد: فعلا سازمان استاندارد‌های لازم را تولید نکرده است، اما وقتی استاندارد‌ها تولید شود، حد و مرز مسائل تربیتی تعیین می‌شوند.

وی اضافه کرد: شرایط ایجاد نشاط و جذابیت‌های مختلف برای بچه‌ها باید در چارچوب نظام معیار دینی باشد که باید در کمیته‌های اندیشه‌ورز بررسی و ارائه شود و بعد از آن سیستم نظارتی بر حسن اجرای استاندارد‌ها و دستورالعمل‌ها نظارت می‌کند.

* نحوه تعیین شهریه مهد‌های کودک

حاجیان‌زاده درباره نرخ شهریه مهد‌های کودک نیز گفت: درباره شهریه‌ها فعلا امسال اعلام کرده‌ایم بر اساس رشد نرخ تورم و با تأیید سازمان حمایت از مصرف کنندگان در استان‌ها تعیین شود تا فعلا کار متوقف نشود، ولی برای سال‌های بعد باید معیار مشخصی برای تعیین شهریه بگذاریم که هم بخش غیردولتی توان اداره کار را داشته باشد و هم امکان ثبت‌نام برای مردم باشد یعنی باید نرخ متعادلی تعیین شود.

وی درباره مهد‌های کودک در مناطق محروم با بیان اینکه در این مناطق نمی‌توان مهد‌ها را کاملاً غیردولتی اداره کرد، افزود: معتقدیم همه مردم باید امکان دسترسی به فعالیت‌های تربیتی اوان کودکی را داشته باشند و قطعا پیش‌بینی کرده‌ایم که در قانون بودجه لحاظ کنیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مهدکودک آموزش و پرورش ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا شهریه مهد های کودک تعلیم و تربیت استاندارد ها تعیین شهریه تربیت کودک پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه را تعیین کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت _صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان) با اصلاح مواد ۱۶ الی ۱۸ این طرح به شرح زیر موافقت کردند:

«ماده ۱۶- یک ماده به‌عنوان ماده (۵۰) ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به‌شرح زیر الحاق می‌شود:

«ماده ۵۰- موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه مطابق موعد ذکر شده در تبصره (۱) ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است.

تبصره ۱- سه سال پس از استقرار بستر اجرایی، سازمان موظف است امکان استعلام برخط میزان مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع بندهای (۱) و (۲) ماده (۴۶) این قانون را با لحاظ معافیت‌های موضوع ماده (۴۷) این قانون، حسب مورد برای دفاتر اسناد رسمی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فراهم نماید.

پس از موعد فوق، کلیه اشخاص غیرتجاری مکلفند در صورتی که عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع این تبصره، مشمول مالیات باشد، مالیات مذکور را همزمان با انتقال، حسب مورد از طریق دفاتر اسناد رسمی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با رعایت مفاد تبصره (۴) ماده (۴۹) این قانون به‌صورت علیالحساب پرداخت نمایند. در محاسبه مالیات علی الحساب، عایدی حاصل از انتقال هر دارایی به صورت مجزا لحاظ می‌شود. در صورت عدم پرداخت مالیات موضوع این تبصره، اشخاص فوق مجاز به انتقال دارایی‌های مذکور نیستند.

تبصره ۲- سه سال پس از استقرار بستر اجرایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظفند با همکاری سازمان، حساب یا حساب‌های امانی را به‌منظور فراهم کردن امکان پرداخت ثمن معامله و نیز وصول وجوه مرتبط با معامله از قبیل عوارض و مالیات متعلق از مبلغ واریزی به حساب مذکور به‌صورت سامانه‌ای و حسب مورد همزمان با ثبت سند یا تعویض شماره انتظامی (پلاک) ایجاد نمایند. استفاده از این حساب‌ها به‌منظور انجام معامله برای متعاملین الزامی نیست و منوط به درخواست متعاملین است.

تبصره ۳- آیین‏‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف یک سال پس از استقرار بستر اجرایی، توسط سازمان با همکاری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه می‏‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

ماده ۱۷- یک ماده به‌عنوان ماده (۵۱) ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌شود:

«ماده ۵۱- «اقاله یا فسخ معاملات قطعی» دارایی‌های موضوع ماده (۴۶) این قانون، تا پایان اسفند سال بعد از انجام معامله و به طور کلی «ابطال معامله بر اساس آرای قطعی مراجع قضائی» به عنوان معامله جدید تلقی نخواهد شد و صورتحساب‌های الکترونیکی معامله مذکور باطل می‏‌شود. در موارد فوق سازمان موظف است پس از بررسی مجدد شرایط اعطای معافیت موضوع ماده (۴۷) این قانون، نسبت به محاسبه مجدد مالیات موضوع تبصره (۱) ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اقدام نماید.

ماده ۱۸- حذف شد.»

کد خبر 748642

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها