Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:10:23 GMT

رصد غلظت ۳ گاز آلاینده با فناوری سنجش از دور

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۳۴۰۷

رصد غلظت ۳ گاز آلاینده با فناوری سنجش از دور

به گزارش خبرنگار مهر، فناوری سنجش از دور با بکارگیری تصاویر ماهواره‌ای، توانایی اندازه گیری عناصر موجود در اتمسفر را دارد. بر این اساس‬ با استفاده‬ از‬ این فناوری‬، ‬ اندازه گیری میزان گازهای آلاینده‬ NO۲،‬ SO۲‬ و‬ CO‬ در‬ اتمسفر مربوط به نیمه اول‬ شهریور‬ماه‬ جاری‬ انجام‬ شده‬ است.

سامانه پایش ماهواره‌ای آلودگی در سطح کشور (آفاق) توسط سازمان فضایی ایران و با بهره گیری از توانمندی بخش خصوصی توسعه داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش نتایج پایش ماهواره‌ای میانگین غلظت دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و مونوکسید کربن کشور و استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر و قزوین در نیمه اول شهریور ماه (۱ تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰) ارائه شده است.

‏با پردازش تصاویر ماهواره Sentinel-۵p میانگین غلظت آلاینده دی اکسید نیتروژن (NO۲)، گوگرد (SO۲) و مونوکسید کربن (CO) در نیمه اول شهریور ۱۴۰۰ برای کل کشور و استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر و قزوین اندازه گیری شده است.

در نمودار زیر مقدار میانگین روزانه غلظت دی اکسید نیتروژن از تاریخ ۱ تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ نمایش داده شده است. میانگین روزانه آلاینده NO۲ در استان‌های تهران، بوشهر و قزوین بیشتر از میانگین کل کشور بوده و میانگین روزانه آلاینده NO۲ استان اصفهان تقریباً برابر با میانگین روزانه کشوری بوده است.

در نمودار زیر مقدار میانگین روزانه غلظت دی اکسید گوگرد از تاریخ ۱ تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ نمایش داده شده است. مطابق این نمودار میانگین روزانه آلاینده SO۲ در استان بوشهر، قزوین و تهران بیشتر از میانگین کل کشور و در استان اصفهان تقریباً برابر با میانگین روزانه کشور بوده است.

در نمودار زیر مقدار میانگین روزانه غلظت مونوکسید کربن از تاریخ ۱ تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ نمایش داده شده است. همانطور که در این نمودار قابل مشاهده است میانگین روزانه آلاینده CO در استان بوشهر بیشتر از میانگین کل کشور بوده و میانگین روزانه آلاینده CO در استان‌های تهران تقریباً برابر با میانگین روزانه کشور و در استان قزوین و اصفهان کمتر از میانگین روزانه کشور است.

کد خبر 5301262 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی سنجش از دور آلاینده ها آلودگی هوا طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حکمرانی فضای مجازی عیسی زارع پور شرکت دانش بنیان گوگل نوآوری امنیت اطلاعات ایرانسل همراه اول فضای مجازی ربات مخالف طرح صیانت میانگین روزانه کشور ۱ تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ استان های تهران داده شده دی اکسید کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید

نیما باغبانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: بنابر آمار فروردین سال گذشته ۷۲۰ تن قارچ در کشور تولید شد که امسال این میزان به ۸۰۰ تن رسیده است‌.

به گفته او، با توجه به آنکه برخی واحدها مجهز به سیستم های سرمایشی نیستند، از این رو تولید در فصل گرما کاهش می یابد و مجدد با پایان فصل گرما، واحدها با ظرفیت کامل کار می کنند.

باغبانی با بیان اینکه در اسفند روزانه ۹۰۰ تا ۹۲۰ تن قارچ در سطح کشور توزیع می شد، افزود: در شرایط کنونی توزیع روزانه قارچ به ۸۰۰ تن در سطح کشور رسیده است که با کاهش تولید در فصل گرما، این میزان به ۷۰۰ تن می رسد.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: برآوردها حاکی از ان است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۲۰ تا ۲۲۵ هزارتن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود