Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@05:19:19 GMT

استفاده ۶۰ درصد مردم دنیا از اینترنت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۳۴۸۶

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد کاربران فعال در اینترنت در دنیا ۴.۸۰ میلیارد نفر است که این رقم با نرخ سالانه ۵.۷ درصد در حال رشد است. طبق بررسی‌های انجام شده ۴.۸۰ میلیارد نفر در سراسر جهان در ژوئیه ۲۰۲۱ از اینترنت استفاده می‌کنند - این تقریبا ۶۱ درصد از کل جمعیت جهان است. این تعداد همچنان در حال افزایش است و آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که ۲۵۷ میلیون کاربر جدید در دوازده ماه گذشته آنلاین شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




کاربران اینترنت در حال حاضر با نرخ سالانه ۵.۷ درصد در حال رشد هستند که معادل روزانه بیش از ۷۰۰۰۰۰ کاربر جدید است. با این حال، همه گیری کروناویروس تأثیر زیادی بر تحقیقات کاربران اینترنت داشته است، بنابراین ارقام واقعی ممکن است بسیار بیشتر باشد.

اکثر کاربران اینترنت (۹۲.۱ درصد) حداقل در برخی مواقع از دستگاه‌های تلفن همراه برای آنلاین شدن استفاده می‌کنند، اما رایانه‌ها نیز سهم مهمی از فعالیت‌های اینترنتی را به خود اختصاص می‌دهند. تقریباً دو سوم کاربران اینترنت در اقتصاد‌های بزرگتر جهان حداقل از طریق برخی از فعالیت‌های مرتبط از طریق لپ تاپ و رایانه رومیزی آنلاین می‌شوند. به طور متوسط کاربر جهانی اینترنت تقریباً ۷ ساعت آنلاین در روز می‌گذراند.

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان

امروزه ۴.۴۸ میلیارد کاربر رسانه‌های اجتماعی در جهان وجود دارد - معادل تقریباً ۵۷ درصد از کل جمعیت جهان. تعداد کاربران رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان در ۱۲ ماه گذشته ۵۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است

در سطح جهانی، کاربران رسانه‌های اجتماعی با نرخ ۱۳.۱ درصد در سال در حال رشد هستند، به طور متوسط کاربران رسانه‌های اجتماعی هر ماه از ۶.۶ پلتفرم اجتماعی مختلف بازدید می‌کنند یا از آن‌ها استفاده می‌کنند. آمار‌ها نشان می‌دهد یک کاربر جهانی روزانه ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کند، به این معنی که جهان روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ساعت را صرف استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌کند.

بین جولای ۲۰۲۰ و جولای ۲۰۲۱، ۵۲۰ میلیون کاربر جدید به رسانه‌های اجتماعی پیوستند که برابر با رشد بیش از ۱.۴ میلیون کاربر جدید در هر روز است.

بر اساس گزارش اعلامی مرکز پژوهشی «بتا» تعداد کاربران ایرانی در واتس‌اپ بیش از سایر شبکه‌های اجتماعی است. این شبکه اجتماعی در ایران حدود ۵۰ میلیون کاربر دارد. رتبه دوم شبکه اجتماعی پرطرفدار برای کاربران ایرانی تلگرام است با حدود ۴۹ میلیون کاربر و در نهایت مقام سوم شبکه‌های اجتماعی به اینستاگرام با ۴۷ میلیون کاربر می‌رسد.

/تسنیم برچسب ها: مردم دنیا ، اینترنت ، کروناویروس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P3N

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مردم دنیا اینترنت کروناویروس رسانه های اجتماعی شبکه های اجتماعی کاربران اینترنت تعداد کاربران میلیون کاربر کاربر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند