Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولین جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود کشور بویژه در حوزه منابع درآمدی و هزینه‌کردها، بر اجرای سیاست‌های مالی انقباضی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را پیرامون اظهارات وی مطرح کردن، افزود: بنده نیز در این جلسه در رابطه با سخنان آقای میرکاظمی اعلام کردم که  سیاست‌های انقباضی مالی صرفا در صورتی قابل قبول است که از خود دولت و وزرا و اعضای کابینه شروع شود و مشمول مدیران بشود نه اینکه بازهم از پایین آغاز شود و چوب این سیاست‌ها به گرده نحیف کارگران و کارمندان و معلمان و بازنشستگان بخورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اگر واقعا دولت و سازمان برنامه و بودجه اراده عملی و جدی برای ساماندهی هزینه‌های جاری دولتی دارد ابتدا از تقویت نظارت و کنترل بر شرکت‌های دولتی در شستا و بیمه و بانک و نفت و ...، و مخارج و دریافتی‌های هنگفت مدیران آنها شروع کنند تا شاهد پدیده حقوق‌های نجومی و فرصت‌سوزی و زیان‌ده بودن شرکت‌های دولتی با این حجم سرمایه و دارایی آنها نباشیم.

ارکانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت فعلی بودجه و اعتبارات، نظارت مجلس بر عملکرد مالی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی بایستی جدی‌تر و قوی‌تر اعمال شود و وزرا گزارش برنامه‌های خود را برای اصلاح و کاهش هزینه‌های دستگاه مربوطه به مجلس ارائه دهند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نظارت مجلس سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد

یک داوطلب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سطح مشارکت در انتخابات از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یک وجه انتخابات به مشارکت مردم در اصلاح و بهبود شیوه حکمرانی برمی‌گردد که بخشی از این حکمرانی به قوه مقننه مربوط می‌شود. انتخاب اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی هم عمل به تکلیف شهروندی و هم مشارکت در سرنوشت کشور است. این امر موجب تاثیرگذاری مردم بر روند قانونگذاری در کشور می‌شود.

وی افزود: هرچه مشارکت بیشتر باشد مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس، تاثیر مثبت بیشتری برای شرایط کشور دارد و دشمن پیام را دریافت می‌کند. مشارکت بالا در انتخابات هم بر موقعیت ژئوپولتیک، قدرت مانور منطقه‌ای و تامین منافع و امنیت ملی کشور تاثیر مثبت می‌گذارد. با توجه به تحولات منطقه، جنگ عزه و حساسیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اگر سطح مشارکت از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

این داوطلب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی ما کاهش می‌یابد و دشمن از اقدامات ناامن‌سازی ایران دلسرد خواهد شد و وقتی دشمن از ماجراجویی‌های امنیتی دلسرد گردد، برای ما آورده اقتصادی خواهد داشت زیرا دورنمای اقتصادی کشور روشن‌تر، سرمایه‌گذاری بیشتر، هزینه‌های امنیتی کمتر و چسبندگی مردم به فعالیت اقتصادی بیشتر خواهد شد اما هرچه از داخل به دشمن پالس داده شود، او دچار توهم  شده و دنبال ماجراجویی امنیتی می‌رود.

ظهره وند خاطرنشان کرد: در صورت شکل گیری مشارکت بالا، دشمن به سمت تعامل فعال و مذاکره حرکت می‌کند نه مخاصمه و ماجراجویی امنیتی. دلسردی از رای دادن تغییری در شرایط کشور ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین توصیه من این است که مردم مشارکت فعالی در دور دوم انتخابات داشته باشند. مهم این است که مشارکت بالا و انتخاب هوشمندانه و با شناختی صورت گیرد. چنین انتخابی به بهبود شرایط اقتصادی کشور هم کمک می‌کند اما مشارکت کم موجب ادامه دار شدن عوامل نگرانی های مردم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت