Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@23:27:35 GMT

۳۸۰ هکتار مرتع به منابع طبیعی گلستان بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۳۵۲۷

۳۸۰ هکتار مرتع به منابع طبیعی گلستان بازگشت

رئیس کل دادگستری گلستان از بازگشت ۳۸۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس به منابع طبیعی با رای قطعی دادگاه خبر داد. با رای قطعی دادگاه؛ ۳۸۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس به منابع طبیعی بازگردانده شد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان با اعلام این خبر گفت: از سال ۶۹ فردی با ادعای مالکیت ۳۸۰ هکتار از مراتع منطقه چپرقویمه گنبدکاووس، دعوای حقوقی علیه منابع طبیعی استان را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از همان سال و طی مراحل مختلف پرونده، دادگاه‌های استان گلستان از بدوی تا تجدیدنظر با استناد به نقشه‌های هوایی قدیمی و مسستندات منابع طبیعی، دعوای این فرد را رد کردند و به بازگشت این زمین‌ها به منابع طبیعی رای دادند.

  آسیابی افزود: مدعیان مالکیت این اراضی در آخرین تلاش برای تصاحب این زمین‌ها، دعوای حقوقی با عنوان اعتراض شخص ثالث این بار در دادگاه تجدیدنظر مازندران طرح کردند که پس از بررسی این دادگاه به استناد آرای محاکم گلستان و مستندات و پیگیری‌های کارشناسان منابع طبیعی، قرار عدم استماع دعوای معترضین را صادر و قطعی کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: به این ترتیب پس از سه دهه کشمکش این زمین‌ها به منابع طبیعی بازگردانده شد.

آسیابی افزود: این عرصه‌ها به لحاظ ارزش زیست محیطی قابل ارزش گذاری نیستند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: پارسال هم با پیگیری دستگاه قضایی استان گلستان ۴۷۰ هکتار از مراتع گنبد کاووس پس از ۵۰ سال به منابع طبیعی برگردانده شد.   منبع :ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: منابع طبیعی گلستان رئیس کل دادگستری گنبدکاووس حیدر آسیابی ارزش زیست محیطی رئیس کل دادگستری گلستان منابع طبیعی هکتار از مراتع ۳۸۰ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار در بازدید از یکی از مزارع پرورش گل محمدی در روستای کلاته اقا زاده سبزوار و کارکاه فراوری اقای فایقی گفت: برداشت گل محمدی از سطح ۳۵ هکتار از گلستان‌های شهرستان سبزوار آغاز شده است. 

امراله شمس با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان گیاهان دارویی است افزود: تقریباً اکثر گونه‌های گیاهان دارویی در این شهرستان امکان کشت و تولید دارند

وی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان سبزوار ۳۵ هکتار و متوسط عملکرد آن در هکتار ۳ هزار کیلوگرم گل‌تر است. 

شمس پیش بینی کرد: در سال جاری در مجموع بیش از ۱۰۰ تن گل از گلستان‌های گل محمدی شهرستان سبزوار برداشت شود.

 مسئول واحد باغبانی شهرستان سبزوار هم گفت: گل محمدی به صورت قلمه و پاجوش از اوایل مهر ماه تا اواسط آبان ماه کشت و از اواسط اردیبهشت تا خرداد ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت می‌شود.

 محمد عظیمی نژاد افزود: گل محمدی گیاهی کم آب بر است که نیاز آبی آن در هر منطقه متفاوت است و در این شهرستان به ۳ تا ۵ مرحله آبیاری نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه