Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه میان آموزش فنی و حرفه‌ای، شیلات، تعاونی صیادان و اتحادیه پرورش دهندگان میگو استان بوشهر برای تدوین استاندارد‌های آموزش در حوزه آبزی پروی منعقد شد.

عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، از تدوین ۲۰۰ استاندارد آموزشی در حوزه پروش ماهی در قفس و پروش میگو با همکاری امضاکنندگان این تفاهم‌نامه خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد هماهنگی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های دستگاه‌های آموزشی و اجرایی در حوزه صید و صیادی و نظارت بر آموزش‌های مهارتی در بخش شیلات و به منظور استفاده از توانایی‌های اجرایی دو طرف با هدف تقویت و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش شیلات، افزایش مهارت‌های شغلی شاغلین صنعت شیلات، ایجاد مهارت در علاقمندان شهری و روستایی به اشتغال در بخش شیلات و شناسایی، تعریف و تدوین استاندارد مشاغل بخش شیلات استان را از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: ظرفیت خوبی برای ارتقای مهارت در حوزه شیلات وجود دارد که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با تربیت نیروی انسانی، کار در شیلات را کاربردی‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید

آموزش بیش از۵۰ حرفه مهارتی مورد نیاز پارس جنوبی به‌زودی آغاز می‌شود ۶۶ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای کارشناسی ارشد و دکتری هستند

مدیرکل شیلات استان بوشهر هم با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان بوشهر در عرصه‌های شیلاتی گفت: بدون شک نظام آموزشی از جمله فنی و حرفه‌ای می‌تواند به ارتقای دانش و تخصص نیرو‌های مورد نیاز بخش‌های صید و صیادی و آبزی پروری کمک شایانی کند.

علی بازدار افزود: با اجرای این تفاهم‌نامه، آموزش قشر علاقه‌مند و جویای کار سازماندهی می‌شود و با تهیه بانک اطلاعاتی از توانمندی‌های موجود، امکان مدیریت، برنامه‌ریزی و اشتغال زایی در زمینه آبزی پروری و منابع جانبی بیش از پیش فراهم خواهد شد. 

 مدیرعامل اتحادیه صیادان استان بوشهر هم بیان کرد: مهارت‌آموزی می‌تواند کلید ارتقاء بهره‌وری و پیشرفت صیادان در صید و آبزی‌پروری باشد و به‌طور مستقیم در افزایش تولید و بهره‌وری کشور نیز تاثیر بگذارد.

محمد کارگر گفت: با آموزش‌های مهارتی امکان به‌روز شدن برای افراد شاغلی که به دلیل تغییرات فناوری دچار کاهش کارآیی شده‌اند فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای پرورش آبزیان آبزی پروری شیلات آموزش فنی و حرفه ای تفاهم نامه استان بوشهر آبزی پروری بخش شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرام ملایی‌هزاروندی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آموزش مهارت بین روستائیان و عشایر، اظهار داشت: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بین روستائیان و عشایر در سال گذشته 4هزار و 288 نفر آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد و افزود: این آموزش ها در قالب  750 هزار و 99 نفرساعت در حرفه هایی  ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران‌کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه دانست و گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی‌هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، گفت:  ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان  وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با 55 مرکز آموزش دولتی و یک هزارو 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور