Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه « جاکارتاپست » اندونزی، محققان این دستگاه را برای شناسایی ویروس کرونا در جاده ها و فروشگاه های بانکوک مورد استفاده قرار دادند. 

« چادین کولسینگ » از دانشگاه « چولالونگ کورن » بانکوک در مصاحبه با این روزنامه گفت: « از نمونه ها دریافتیم افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می شوند، مواد شیمیایی خاصی در بدن شان ترشح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این یافته برای ساختن دستگاهی استفاده می کنیم تا این بوی خاص را تشخیص دهد و شناسایی کند. این بوی خاص توسط برخی باکتری ها در عرق بیماران مبتلا به ویروس کرونا تولید می شود. » 

وی در ادامه افزود: صحت و دقت این تست تا ۹۵ درصد می باشد و امیدواریم گزینه ای مناسب برای تست های پر هزینه در آزمایشگاه بشود. 

با این حال  این تست هنوز در مرحله آزمایش است و مقاله و تحقیق مرتبط با آن هنوز در مرحله چاپ شدن در مجله های معتبر علمی و ارزیابی است. 

روش استفاده از این تست شناسایی بدین ترتیب است که یک سوآب کتان به مدت ۱۵ دقیقه زیر بازو قرار می گیرد و نتیجه در ۳۰ ثانیه مشخص می شود. 

این تست شناسایی نسبت به تست های شناسایی آزمایشگاهی موجود PCR  آسان تر، در دسترس تر و ارزان تر خواهد بود و از نظر زمانی نیز مقرون به صرفه می باشد. 

تایلند در حال حاضر با سخت ترین و بدترین موج همه گیری دست و پنجه نرم می کند و روز پنجشنبه ۱۶ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای این همه گیری را به یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر رساند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا تست کرونا تایلند پروندهٔ خبری همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تست کرونا تایلند ویروس کرونا تست کرونا تایلند ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشجویان معترض آمریکایی برای شناسایی نشدن

بیشتراز یک هفته اس که این تحصن درحال انجام است اما قصدی برای پایان آن وجود ندارد

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077949 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • تلاش دانشجویان معترض آمریکایی برای شناسایی نشدن
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت