Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:05:10 GMT

مروری بر زندگی شهید آیت‌الله مدنی در سالروز ترورش

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۴۱۴۱

مروری بر زندگی شهید آیت‌الله مدنی در سالروز ترورش

عده‌ای می‌خواستند به جبهه بروند. بچه‌ها که رفتند؛ دیدیم حاج‌آقا آمدند خانه و سخت ناراحت هستند. اشک در چشمانش حلقه زده است. گفتیم «حاج‌آقا چرا ناراحتید؟»، گفتند «تلفن بزنید به دفتر امام و اجازه بگیرید که من هم با این بچه‌ها به جبهه بروم.» پرسیدیم «چرا حاج‌آقا؟» گفتند «آخر من نمی‌توان ببینم؛ این بچه‌ها می‌روند جبهه، آنجا می‌جنگند و من نروم بجنگم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوب من پیر شده‌ام. اگر من گذشت این بچه‌ها را نداشته باشم، وای بر حال من.»

به گزارش ایسنا، شهید محراب، آیت‌الله سید اسدالله مدنی، علاوه بر خطاب قرار دادن مردم و آگاهی بخشی از ثمرات شهادت و روحیه شهادت‌طلبی، خود نیز واجد روحیه‌ای بی‌بدیل در این زمینه بود.

نه‌تنها رفتار عملی و اعتقاد قلبی ایشان نشان‌دهنده عشق وافر به شهادت بود، بلکه زبان و گفتار وی نیز به این مسئله اعتراف داشت.

مطالعه و بررسی خاطرات نقل‌شده از زبان دوستان و شاگردان ایشان، نشان می‌دهد؛ شهید بزرگوار همواره در قلب خود، آرزوی شهادت را به همراه داشته است.

نقل است که روزی وی در یکی از جلسات درس چنین می‌گوید که من در دو موضوع به خود شک کردم. یکی اینکه من سید هستم یا نه؟ واقعاً سید اسدالله هستم؟ دیگر اینکه با شهادت از دنیا می‌روم یا نه؟

یک شب امام حسین (ع) را در خواب دیدم که بالای سر من آمده و دستی بر سر من کشید و این جمله را فرمود «یا بنی انت مقتول»؛ ای پسرم تو کشته خواهی شد. این جمله امام (ع)، جواب دو سؤال من بود.

اشک حسرت

به خاطر همین روحیه و اشتیاق بود که از ایشان نقل است، عده‌ای می‌خواستند به جبهه بروند. بچه‌ها که رفتند؛ دیدیم حاج‌آقا آمدند خانه و سخت ناراحت هستند. اشک در چشمانش حلقه زده است. گفتیم «حاج‌آقا چرا ناراحتید؟»، گفتند «تلفن بزنید به دفتر امام و اجازه بگیرید که من هم با این بچه‌ها به جبهه بروم.» پرسیدیم «چرا حاج‌آقا؟»

گفتند «آخر من نمی‌توان ببینم؛ این بچه‌ها می‌روند جبهه، آنجا می‌جنگند و من نروم بجنگم. خوب من پیر شده‌ام. اگر من گذشت این بچه‌ها را نداشته باشم، وای بر حال من.»

اما خوب معلوم بود که حضرت امام، هیچ‌وقت اجازه نمی‌دادند، ایشان سنگر تبریز را رها کنند و به جبهه بروند. البته این حرکت ایشان هم، نشانه عشق وی بود به شهادت و انقطاعش از دنیا.

در نهایت این اعتقاد به مقام شهادت و آرزوی قلبی ایشان بود که در کنار مبارزات انقلابی و طاقت‌فرسای وی، مقام شهادت را برایش به ارمغان آورد.

بوسیدن دست رزمنده

نمونه دیگری از ارتباط عاطفی شهید مدنی با رزمندگان، تشکر و قدردانی از زحمات ایشان در دفاع از مرزوبوم ایران بود.

دراین‌باره نقل است هنگامی‌که یکی از هواپیماهای متجاوز دشمن به آسمان تبریز رسید، یکی از رزمندگان ارتشی به نام یوسف زارع، با مسلسل سنگین، هواپیمای متجاوز را سرنگون ساخت.

در پی این حماسه قهرمانانه، شهید مدنی با آن مقام علمی و اخلاقی، دستان این رزمنده دلیر را بوسه زده و انگیزه‌ای مضاعف در نهاد همه رزمندگان ایجاد کرد.

ایشان در آن هنگام به این برادر ارتشی فرمودند «شما که با این دستتان از اسلام و میهن دفاع کرده و هواپیمای کفر را سرنگون ساخته‌اید، من به‌عنوان نماینده امام خمینی، این دستان را می‌بوسم.»[۱]

منبع:

[۱] بهرامی، مهدی، شهدای محراب و دفاع مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، چاپ اول، ۱۳۹۷، صفحات ۴۹، ۷۷.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی تبريز شهید مدنی بچه ها حاج آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه تمامی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است

شنبه همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران تعطیل هستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اعلام کرد: روز شنبه 15 اردیبهشت ماه همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون شنبه
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است
  • شنبه تمامی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • فیلم| دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه