Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:28:09 GMT

اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با مشکلات است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۴۳۷۵

اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با مشکلات است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت:رویکرد دولت سیزدهم تکیه بر توانمندی های مردمی و اقتصاد مقاومتی از جمله بخش تعاون برای مقابله با مشکلات است. - اخبار اقتصادی -

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره اهمیت تعاون و رونق آن گفت: آموزش برای بروز رسانی تعاونی ها یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تقارن آغاز بکار دولت سیزدهم با هفته تعاون گفت: این را باید به فال نیک گرفت زیرا دولت تازه مستقر شده است و رویکرد آن تکیه بر توانمندی های مردمی  و اقتصاد مقاومتی از جمله بخش تعاون  برای مقابله با مشکلات است.

وی با بیان اینکه وقتی تشکل ها و تعاونی ها پای کار بیایند، دولت هم حمایت و تسهیلگری خواهد کرد افزود: راه اندازی طرح مسکن کرامت برای ایجاد یک میلیون مسکن، فرصت مغتنمی برای فعال شدن تعاونی های مسکن و یکصد صنعت دیگر است و یک موجی برای ایجاد اشتغال ایجاد خواهد کرد.

حسینی نیا بیان کرد: اگر یکی از مشکلات امروز کشور، نظام توزیع ناعادلانه کالا و خدمات است، بهترین مکانیزم حل این مشکل تعاونی های مصرف به عنوان یک شبکه گسترده و آماده خدمت هستند که می تواند بدون واسطه گری و دلالی کالا و خدمات را به دست مردم برسانند.

وی به نقش مهم مرزنشینان در حفظ امنیت کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های کشور مشکل معیشت و اشتغال مرزنشینان است و چنانچه تعاونی های مرزنشینان به معنای واقعی پای کار باشند و نماینده جامعه مرزنشین باشند می توانند زمینه ایجاد فرصت های شغلی و تامین معیشت مرزنشینان را فراهم نمایند.

حسینی نیا با بیان اینکه هر مشکلی دولت دارد، راه حل آن تعاونی است گفت: متولیان بخش تعاونی باید از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ، توجه به آموزش برای بروز رسانی تعاونی ها و مدیریت توانمندی که نهاد تعاونی را به عنوان یک بنگاه اقتصادی پیش ببرد یک ضرورت است افزود: به عنوان عضوی از خانواده تعاون، آموزش های فنی و حرفه ای را با اولویت تعاونی ها قرار می دهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

امام جمعه کیش با بیان اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا شود، گفت: امروز کشور نیاز به یک حماسه اقتصادی دارد که لازمه آن اعتقاد عملی به اقتصادی مقاومتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به شعار امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت مشارکت مردم در توسعه اقتصادی ، افزود: هرجا مردم حضور داشتند، موفقیت به بهترین شکل میسر شده است.

وی با بیان اینکه امروز مقوله اقتصادی به خط مقدم جبهه جهاد تبدیل شده، افزود: مسوولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصاد در دستور کار قرار دهند و باید از توانمندی مردم و بخش خصوصی در انجام امور بهره گیرند.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به روز کارگر و روز معلم و با بیان اینکه هر دو این قشر نقش بسیار مهمی در رشد و بالندگی این جامعه دارند، گفت: مسوولان باید سعی کنند تا مشکلات کارگران و معلمان به حداقل برسد .

حجت‌الاسلام بی‌نیاز روز دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: خلیج فارس بخشی از هویت ملی ایرانیان می‌باشد که دشمنان همواره سعی در تغییر و تحریف آن داشتند که هیچگاه در دستبابی به اهداف شومشان موفق نبودند.

وی هفتم اردیبهشت روز حمل و نقل را نیز مورد اشاره قرار داد و بر بهبود وضعیت جاده‌های کشور و صنعت خودروسازی تاکید کرد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است