Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش رضازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت گونه های جانوری در استان قزوین اظهار داشت: خوشبختانه در زمینه حیات گونه های جانوری در استان قزوین در سال های اخیر با وضعیت خوبی رو به رو بوده و تعداد این گونه های جانوری با رشد همراه بوده است.

وی افزود: بر همین اساس در گونه جانوری کله بز ۱۴ درصد، در گونه قوچ و میش ۲۶ درصد و در گونه آهو هم ۱۴ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با توجه به آخرین سرشماری صورت گرفته در استان قزوین حدود ۴۰۰ راس قوچ و میش و حدود ۱۵۰ راس آهو در منطقه حفاظت شده در منطقه حفاظت شده باشگل، حدود ۹۰۰ راس کله بز در منطقه حفاظت شده طارم، حدود یک هزار و ۴۰۰ راس کله بز در منطقه حفاظت شده الموت غربی، حدود ۹۳۰ راس کله بز در منطقه الموت شرقی و حدود ۱۰۰ راس قوچ و میش در منطقه شکار با تیراندازی ممنوع آوج حضور دارند.

رضازاده اضافه کرد: در همین زمینه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری بین وحوش به بهترین شکل ممکن صورت گرفته و یکی از عوامل افزایش این گونه های جانوری همین موضوعات کنترلی است.

رییس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده و چهار منطقه شکار با تیراندازی ممنوع است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست فصلنامه زیست شناسی جانوری استان قزوین تخریب محیط زیست حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین تخریب محیط زیست حیات وحش منطقه حفاظت شده گونه های جانوری استان قزوین محیط زیست کله بز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته