Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@19:09:16 GMT

سال زراعی جدید آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۴۶۷۶

سال زراعی جدید آغاز شد

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با حضور در مراسم آغاز سال زراعی جدید اظهار کرد: در سال زراعی جدید باید به سمت کشاورزی تجاری حرکت کنیم یعنی قبل از آغاز و کشت محصول باید برای محصول نهایی برنامه ریزی فروش داخلی و خارجی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رفتن به سوی کشاورزی تجاری یکی از اصولی است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه راه افتاده است و در ایران نیز به همت مدیران مربوط باید آغاز شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اصلاح الگوی کشت بیان کرد: برای این که به کشاورزی تجاری برسیم باید به سمت اصلاح الگوی کشت حرکت کنیم اما هنوز این مقوله در کشور با وجود گذشت چندین سال تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت در کشور یک اقدام بسیار سخت و پیچیده ای است اما قطعا با همت مدیران و ارگان های مربوط، آسان می شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما از نظر فنی، تکنیکی و علمی برای اصلاح الگوی کشت مشکلی نداریم و آماده هستیم پس تنها مشکل موجود در بخش اجرای آن است که برای رسیدن به این امر باید به سمت کشاورزی قرارداری حرکت کنیم.

ساداتی نژاد ابراز کرد: در حال حاضر یک درصد از تولید محصولات کشاورزی قراردادی است که متوسط دنیا در این زمینه 40 درصد است همچنین برخی کشورهای توسعه یافته تا 80 درصد نیز پیش رفته اند.

وی عنوان کرد: در زمینه رسیدن به کشاورزی قراردادی هر یک از استان ها وظیفه دارند که با انجام قرارداد با کشاورزان استان خود، مشکلات و دغدغه های آنها را کاهش دهند همچنین برای کشاورزان تامین مالی انجام دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با ذکر این مطلب که نگاه بعضی دولتی ها به بخش کشاورزی، اقتصادی نیست، بیان کرد: باید نگاه تمام بخش های حاکمیتی و دولتی به کشاورزی، نگاه اقتصادی باشد و به عنوان بنگاه تولیدی که غذای مردم را تامین می کند نگاه نکنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی صنعتی اصلاح الگوی کشت اصلاح الگوی کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر

محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز اظهار کرد: از امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری نزدیک به ۲۰ دستگاه تراکتور و ۵ دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

او با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، گفت: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های مربوطه به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت، افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی