Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دغدغه‌های کشاورزان و باغداران، انتخاب نهالی پرسود و سالم است تا بتوانند در همان سال‌های ابتدایی به درآمد و سود برسند. پس از انتخاب سازگارترین نهال با منطقه، باید نهال سالمی ‌را انتخاب و خریداری کنید. آیا با انواع نهال مثمر و خصوصیات و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها آشنایی دارید؟

به گزارش برنا، و به نقل از "نهالستان ارغوان نهال" وضعیت نامساعد اقتصادی کشور جایی برای اشتباه و کسب تجربه باقی نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین کشاورزان و باغداران باید نهایت دقت را برای انتخاب نهال سالم داشته باشند. ابتدا سازگارترین نهال با منطقه را شناسایی کنند و سپس از مراکز معتبر، نهال سالم و مرغوب خریداری کنند. در ادامه مهمترین تکنیک‌ها، برای شناسایی نهال سالم از ناسالم را بررسی می‌کنیم. 

13 ویژگی مهم یک نهال سالم

خرید یک نهال سالم، شروع یک سرمایه گذاری پرسود و داشتن محصولات زیاد و سالم است. در زمان خرید باید بتوانید نهال سالم را از نهال ناسالم تشخیص دهید. در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که با اطمینان می‌توانید نهال سالمی را خریداری کنید.

یک نهال خوب و سالم بدون انشعاب است و پایه و پیوندک مشخصی دارد. پایه و پیوندک نهال از نظر تجانس و تطابق کاملا با هم سازگار هستند. محل پیوند، باید 15 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌ های نهال خوب این است که زخم محل پیوند، باید کاملا التیام یافته باشد و پوست، پایه و پیوندک این محل را کامل بپوشاند. نهال خوب، نهالی است که با آب و هوای منطقه سازگار بوده و مقاومت خوبی نسبت به آفات و بیماری‌هایی که در آن منطقه شایع است، داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌ های نهال خوب، سالم بودن جوانه‌های نهال است. جوانه‌های سالم و قوی بعد از کاشت و سربزداری شروع به فعالیت می‌کنند و شاخه‌های لازم را تولید می‌کنند. یک نهال خوب رشد طولی و قطری کافی دارد. حد استاندارد آن طبق تجربه، ارتفاع 80 سانتی متری و قطر 1 تا 1.5 سانتی متری است. نهال خوب سنی بین 1 تا 2 سال دارد. نهال‌های کم سن که زیر یک سال سن دارند و یا نهال‌های بیش از دو سال سن برای کاشت توصیه نمی‌شوند. در انتخاب نهال به سن آن دقت داشته باشید. اگر سن نهال مناسب باشد، با شرایط جدید سریع‌تر سازگار می‌شود. ساقه نهال باید عمودی باشد. زمانی که محل پیوند را مورد بررسی قرار می‌دهید، ساقه نباید با پایه زاویه یا گره‌ای پیدا کرده باشد. یک نهال سالم یک تنه است و چند شاخه نیست. ریشه های نهال باید عاری از هرگونه پیچیدگی و گره خوردگی باشند. همچنین سرمازدگی، سوختگی، پوسیدگی و داشتن بیماری در ریشه‌ها حاکی از ناسالم بودن نهال است. نهال از لحاظ ظاهری باید فاقد بیماری، آفت و علف‌های هرز باشد. نهال سالم زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی بوده و دارای شناسنامه و گواهی سلامت و قرنطینه است.

اگر نهال با این مشخصات تطابق نداشت، می‌توانید آن را برگشت بزنید به همین علت خرید نهال شناسنامه دار از نهالستان‌های معتبر که ضمانت بازگشت نهال را دارند، حائز اهمیت است.

 آشنایی با بهترین نهال‌های بازار در سال 1400

امروزه بیش از آن‌که از نهال‌ها به عنوان یک گیاه یاد شود، به جنبه اقتصادی محصولات آن بعد از کاشت توجه می‌شود. نهال‌هایی که محصولات ارزشمند و پرتقاضایی دارند، طرفداران بیشتری در بازار دارند.

آیا می‌دانید کدام نهال‌ها، این ویژگی‌ها را دارند و در بازار ایران خرید و فروش بالایی دارند؟ خرید چه نوع نهالی می‌تواند سوددهی خوبی به همراه داشته باشد؟

نهال گردو

نهال گردو جزو پر طرفدارترین نهال‌ها برای کاشت و پرورش است. این نهال اقتصادی، زود به ثمر می‌رسد و بازدهی بالایی دارد. برخی از ارقام تجاری نهال گردو از سال اول باردهی خود را شروع کرده و در سال چهارم به باردهی اقتصادی می‌رسند؛ به طوریکه می‌توان در هر هکتار تا 10 تن گردو را برداشت کرد.

گردو خواص و کاربردهای زیادی در دنیا دارد، به همین جهت تقاضا برای خرید آن همیشه بالاست. همین تقاضای بالا و کسب سود از محصولات ارزشمند و چوب نهال گردو، این نهال را در صدر پرفروش‌ترین نهال‌ها در ایران قرار داده است.

انواع نهال تجاری نهال گردو عبارتند از: نهال گردو کانادایی ارغوان، نهال گردو ژنوتیپ ارغوان، نهال گردو چندلر پیوندی، نهال گردو فرنور پیوندی که زود بازده و پربار هستند.

انتخاب بهترین نهال گردو برای باغداران و کشاورزان بسیار مهم است و می‌توانند حداکثر سود و درآمد را داشته باشند. باتوجه به تنوع زیاد نهال گردو، امکان کاشت آن در هر منطقه ایران فراهم است و فقط کافیست نهال متناسب با شرایط منطقه را انتخاب کنید.

نهال‌هایی مانند نهال گردو کانادایی، نهال گردو فرنور و نهال گردو چندلر برای مناطق سردسیر مناسب هستند. نهال‌هایی مانند ژنوتیپ و نهال گردو پکان را می‌توان در مناطق گرمسیر کاشت.

هنگام خرید از یک نهالستان معتبر مشاوره‌های لازم در خصوص انتخاب نهال متناسب با شرایط جوی منطقه به شما داده می‌شود.

نهال بادام

پس از نهال گردو، نهال بادام جزو ارقام پردرآمد و پرسود در ایران قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های برتر نهال بادام که دغدغه ای برای خرید آن باقی نمی‌گذارد، مقاومت آن نسبت به کم آبی، بیماری‌ها و آفات است. در شرایط بحران کم آبی، نهالی که به آبیاری زیادی نیاز ندارد و مقاوم است را می توان به راحتی در هر منطقه ای کاشت و دردسر زیادی ندارد.

هر نهال بادام می‌تواند سالانه بین 30 تا 35 کیلوگرم بادام خشک تولید کند.

نهال‌های بادام تجاری که سود بالایی دارند عبارتند از: نهال بادام آذر دیرگل، بادام فرانسیس، بادام تونو سنگی، نهال بادام مامایی، نهال بادام پوست کاغذی و نهال بادام دیم که پرسود هستند.

انتخاب بهترین نهال بادام به شرایط جوی آب و هوای منطقه کاشت بستگی دارد که لازم است با کارشناسان بررسی شود تا بهترین نهال را بتوانید خریداری کنید.

نهال انگور

نهال  انگور جزو نهال‌های کم دردسر است و نهال آن از برگش گرفته تا میوه نرسیده اش کاربردهای زیادی دارد. ایران از لحاظ تولید انگور در رده هفتم جهان بعد از ایتالیا، چین و آمریکا قرار دارد. نهال انگور در کشور ما طرفداران زیادی دارد فقط کافیست میزان فروش انگور را در سطح کشور مورد بررسی قرار دهید.

موراد مصرف انگور به قدری زیاد است که شکی برای کاشت و پرورش این نهال باقی نمی‌گذارد. محصولاتی مانند روغن هسته انگور، کاربرد برگ آن در پخت انواع غذاها، آب میوه، شیره انگور، کشمش و مویز همه و همه از تولیدات این نهال است.

نهال  انگور به دو دسته بی دانه و دانه دار تقسیم بندی می‌شود که نهال انگور بی دانه و کشمشی شیرین است و انگورهای دانه دار به علت درشتی زیبایی خاصی دارند.

شرط خرید نهال خوب و سالم، خرید از نهالستان معتبر

پس از این‌که سازگارترین نهال را انتخاب کردید، اگر نهال را از نهالستانی غیرمعتبر خریداری کنید تمام انرژی خود را به هدر داده‌اید. نهال ناسالم و غیرمرغوب مانع از رشد کافی نهال شده و محصولات خوبی برای شما به ارمغان نخواهد آورد. پس از گذشت چند سال حسرت خرید نهال سالم برای شما باقی خواهند ماند.

انتخاب نهالستانی که زیرنظر مهندسین جهاد کشاورزی فعالیت کرده و کلیه نهال‌ها را با شناسنامه، گواهی بهداشت و قرنطینه و با ضمانت بازگشت ارسال می کند، شکی در سلامت نهال باقی نمی‌گذارد.

مجوز نهالستان و سابقه آن‌ها را بررسی کنید و سپس نهال را خریداری کنید تا بهترین و سازگارترین نهال را با خیال راحت خریداری کنید و شاهد محصولات فراوان آن باشید.

نهالستان ارغوان نهال با 30 سال تجربه و ضمانت انواع نهال‌ها، از زمان خرید تا زمان برداشت در خدمت شماست. کارشناسان مجموعه 24 ساعته پاسخگوی شما خواهند بود. کلیه سفارشات همراه با شناسنامه، گارانتی، گواهی بهداشت و قرنطینه ارسال می‌شوند.

برای مشاهده محصولات به سایت  www.nahalarghavan.com سر بزنید و یا با کارشناسان ارغوان نهال تماس (09141836535) بگیرید. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نهال بادام نهال گردو نهال انگور ارغوان نهال باقی نمی گذارد خریداری کنید بهترین نهال انتخاب نهال نهال بادام نهال گردو نهال سالم نهال خوب نهال ها یک نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی

تلویزیون جزو آن دسته از لوازم الکترونیکی است که جزو ضروریات منزل به حساب می‌آید. برای خرید تلویزیون ای ای دی در بازار ایران گزینه‌های نسبتا زیادی وجود دارد. این گزینه‌ها را می‌توان به تلویزیون‌های ژاپنی و کره‌ای، چینی و ایرانی تقسیم کرد. امروزه، با قوانین وضع شده، تلویزیون‌های ژاپنی و کره‌ای کمترین سهم را از بازار تلویزیون ایران دارند. قیمت تلویزیون ال ای دی ساخت کشورهای مذکور بسیار بالا است. این موضوع در کنار نبود خدمات و قطعات باعث می‌شود انتخاب آن‌ها معقول و منطقی نباشد. تلویزیون‌های چینی مانند TCL نیز از نظر کیفیت تفاوت چندانی با تلویزیون های ساخت داخل ندارند. بنابراین، با در نظر گرفتن قیمت انواع تلویزیون می‌توان به این نتیجه رسید که خرید تلویزیون از یک برند معتبر داخلی بهترین گزینه پیش روی کاربر ایرانی است. در ادامه چند تولیدکننده‌ی معتبر و فعال تلویزیون در ایران را معرفی می‌کنیم.

شرکت انتخاب الکترونیک

شرکت انتخاب الکترونیک که کارخانه‌ی آن در اصفهان است یکی از فعال‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون در ایران محسوب می‌شود. انتخاب الکترونیک در حال حاضر با دو برند اصلی دوو و اسنوا در بازار تلویزیون حضور دارد. قیمت تلویزیون دوو کمی از قیمت تلویزیون اسنوا بیشتر است. این شاید به دلیل قدیمی‌تر بودن برند دوو باشد. انتخاب الکترونیک در مزایده‌ای موفق به خرید امتیاز بخش لوازم خانگی دوو شد و از آن زمان محصولات بسیاری تحت برند اصالتا کره‌ای روانه‌ی بازار کرده است. چه تلویزیون دوو را خریداری کنید چه سراغ تلویزیون اسنوا بروید، شرکت انتخاب سرویس پشتیبانی محصول شما را بر عهده خواهد داشت. انتخاب سرویس برای هر دو برند تلویزیون اسنوا و دوو گارانتی ۲۴ ماهه را در نظر گرفته است.

شرکت مادیران و تلویزیون ایکس ویژن

شرکت با سابقه‌ی ماشین های اداری ایران، مادیران که مدت‌ها به عرضه و پشتیبانی برند ال‌جی در ایران مشغول بود از ۱۳۸۵ برند ایکس ویژن را به ثبت رساند. در سال ۱۳۹۷ کارخانه‌ی تولید محصولات خانگی مادیران در هشتگرد پایه‌گذاری شد و این شرکت تصمیم گرفت با برند ایکس ویژن در سطح گسترده‌ای فعالیت خود را ادامه دهد. امروزه لوازم الکترونیکی و خانگی بسیاری تحت این برند در بازار وجود دارد که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن یکی از این محصولات است که پشتیبانی بسیار قوی مادیران را دارد. مادیران نیز مانند انتخاب الکترونیک تلویزیون‌های خود را تا دو سال گارانتی می‌کند.

سام الکترونیک و تلویزیون‌های سام

سام الکترونیک که سال‌ها عرضه و پشتیبانی تلویزیون های سامسونگ را برعهده داشت، با اخراج برند کره‌ای، فعالیت خود را تحت برند سام ادامه داد. اگر قصد خرید تلویزیون ساخت داخل داشته باشید، انواع تلویزیون ال ای دی سام در ابعاد ۳۲ تا ۶۵ اینچ می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند. تلویزیون SAM نیز به عنوان یک برند داخلی کیفیت مطلوبی داشته و با گارانتی ۲۴ ماهه سام سرویس عرضه می‌شود.

گلدیران و برند جی پلاس

جی پلاس نتیجه‌ی اخراج برند کره‌ای ال جی است. گلدیران با کوله باری از تجربه حاصل از سال‌ها عرضه و خدمات تلویزیون‌های ال‌جی، با ممنوعیت واردات رسمی این برند، دست به کار شد و برند جی پلاس را ثبت کرد. تلویزیون جی پلاس که ساخت ایران و محصول شرکت گلدیران محسوب می‌شود، در ابعاد ۳۲ تا ۷۵ اینچ در بازار وجود دارد. قیمت تلویزیون جی پلاس با در نظر گرفتن کیفیت آن معقول به نظر می‌رسد. ضمن اینکه تلویزیون ال ای دی جی پلاس از گارانتی رسمی ۲۴ ماهه‌ی گلدیران بهره می‌برد.

تلویزیون شهاب

شهاب یکی از اصیل‌ترین برندهای ایرانی در زمینه‌ی لوازم صوتی تصویری است که بیش ۶ دهه از شروع فعالیت آن می‌گذرد. این شرکت قدیمی به خوبی توانسته است خود را با پیشرفت‌های روز صنعت تلویزیون همگام کرده و تلویزیون‌های هوشمند 4K خود را با کمترین قیمت روانه‌ی بازار کند. اگر به دنبال ارزان ترین تلویزیون ایرانی هستید، شهاب برای شما گزینه‌های جذابی دارد. ارزانی شهاب البته به معنای بی‌کیفیت بودن آن نیست. برای نمونه، تلویزیون شهاب مدل SH1015K یک تلویزیون هوشمند ۸۶ اینچی است که در نوع خود کم‌نظیر است. شهاب نیز مانند سایر تلویزیون‌های ایرانی گارانتی رسمی دو ساله دارد.

خرید بهترین تلویزیون ساخت داخل

برای خرید بهترین تلویزیون ساخت داخل باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه ابعاد تلویزیونی که می‌خرید باید با فضایی که قرار است تلویزیون در آن قرار بگیرد هم‌خوانی داشته باشد. درست است که همیشه ابعاد بزرگتر جذاب‌تر است؛ اما قیمت تلویزیون بستگی زیادی به ابعاد آن دارد. اگر یک تلویزیون ۵۰ اینچ برای فضای شما کافی است، پیشنهاد می‌کنیم کمتر از۲۰ میلیون هزینه کنید و یک تلویزیون هوشمند ایرانی با رزولوشن 4K بخرید؛ چرا که همین تلویزیون در ابعاد ۷۵ اینچ حدود ۶۰ میلیون تومان قیمت دارد.

نکته‌ی دیگر هوشمند بودن تلویزیون است. امروزه هوشمند بودن تلویزیون به یک ویژگی اساسی تبدیل شده است. انواع تلویزیون ال ای دی قابلیت دریافت شبکه‌های دیجیتال را دارند؛ اما همه‌ی آن‌ها به اینترنت وصل نمی‌شوند. برای این که بتوانید به اینترنت وصل شده و از برنامه‌های شبکه‌ی خانگی بهره ببرید باید سراغ تلویزیون اندرویدی بروید. قیمت تلویزیون اندرویدی کمی بیشتر از مدل‌های معمولی است؛ اما این تفاوت قیمت قطعا به کارایی بیشتر آن می‌ارزد.

با عرضه‌ی تلویزیون‌های 8K در حال حاضر رزولوشن 4K یک استاندارد محسوب می‌شود و خرید تلویزیون جدید با رزولوشنی پایین‌تر از آن منطقی به نظر نمی‌رسد. پس اگر به تماشای فیلم و فوتبال با کیفیت خیلی بالا علاقه‌مند هستید سعی کنید دست‌کم سراغ کیفیت UHD رفته و از خرید تلویزیون FHD خودداری کنید.

خرید تلویزیون ایرانی با کمک زومیت

برای خرید تلویزیون ایرانی می‌توانید از سایت زومیت کمک بگیرید. بخش محصول زومیت دیتابیس عظیمی از انواع تلویزیون را در خود جای داده است. شما در این بخش می‌توانید اطلاعات جامعی از مشخصات فنی، تصاویر و نظرات کاربران در مورد انواع تلویزیون را مشاهده کرده و با چشم باز نسبت به خرید تلویزیون ایرانی اقدام کنید.

لیست قیمت تلویزیون در زومیت بر اساس پایین ترین قیمت تلویزیون در فروشگاه‌های آنلاین ساخته می‌شود. اگر برند خاصی مد نظرتان است می توانید از فیلترها، برند محبوبتان را انتخاب کنید تا تنها لیست قیمت تلویزیون همان برند به نمایش در بیاید. همچنین برای خلاصه‌تر کردن لیست می‌توانید سقف بودجه‌ی خود را نیز از همان بخش تعیین کنید تا تنها گزینه‌هایی که از نظر قیمت در بازه‌ی قیمتی مورد نظرتان هستند نمایش داده شوند.

پس از مقایسه انواع تلویزیون اگر تصمیم به خرید آنلاین تلویزیون گرفتید، کافی است وارد صفحه‌ی اختصاصی تلویزیون مورد نظرتان شوید و نمودار تغییرات قیمت آن را مشاهده کنید. اگر تشخیص دادید که وقت مناسبی را برای خرید انتخاب کرده‌اید، به زبانه‌ی فروشندگان و قیمت بروید. در آنجا فهرستی از قیمت‌ها و فروشندگان معتبر وجود دارند. کلیک روی هر فروشگاه شما را به صفحه‌ی رسمی محصول محبوبتان در همان فروشگاه هدایت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟