Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به محدودیت سفر زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، گفت: با موافقت دولت عراق، 30 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال امکان حضور دارند که از این تعداد، 650 نفر در قالب 6 موکب از آذربایجان شرقی به این مراسم اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد اربعین استان، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و آمادگی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم کل سهمیه تعیین‌شده را در زمان مقرر اعزام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مراسم اربعین امسال به صورت محدود برگزار می‌شود، افزود: زائران ایرانی با محوریت موکب‌داران و فعالان حوزه‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی به این مراسم اعزام می‌شوند.

پورمحمدی با اشاره اعزام زائران ایرانی صرفاً از طریق هوایی خواهد بود، گفت: با اعلام ستاد اربعین و ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان تردد زائران از مرزهای زمینی وجود ندارد و هیچ‌گونه خدماتی، نه در مسیر و نه در مرزها ارائه نخواهد شد که دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها باید در این زمینه آگاه‌سازی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین نظارت جدی بر نرخ بلیط پروازها در ایام اربعین را خواستار شد و گفت: باید به طور جدی پیگیری شود تا در این ایام افزایش قیمت بلیط رخ ندهد و در صورت امکان اداره‌کل حج و زیارت استان به خرید پرواز چارتر اقدام کند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه امکان حضور عاشقان و زائران دلسوخته حسینی برای شرکت در مراسم اربعین در عراق فراهم نشده، ضروری است فضای جامعه را برای ایجاد پویش مردمی اربعین فراهم کنیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان ‌شرقی نیز در این جلسه گفت: سهم استان از سهمیه ۳۰ هزار نفر اختصاص یافته به کشور، ۶۵۰ نفر است که از طریق هوایی می‌توانند در مراسم اربعین شرکت کنند.

بدر شکوهی افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا این سهمیه‌ها به اعضای موکب‌ها و موکب‌دارانی که در سال‌های گذشته در این زمینه فعالیت می‌کردند، اختصاص یافته است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز زائر کربلا آذربایجان شرقی مراسم اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی