Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:45:03 GMT

تزریق واکسن برای رده سنی پنج تا ۱۱ سال در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۴۸۰۰

تزریق واکسن برای رده سنی پنج تا ۱۱ سال در آمریکا

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری انگلیسی، دو منبع آگاه دیروز جمعه به رویترز گفتند که مقامات ارشد بهداشت ایالات متحده معتقد هستند مجوز تزریق واکسن فایزر/ بیونتک برای  کودکان پنج تا ۱۱ ساله تا پایان اکتبر (اوایل آبان) ارائه می شود.  

گفته می شود جدول زمانی تزریق واکسن به این رده سنی بسته به مدت زمانی است که داده های کافی آزمایشات بالینی دو شرکت داروسازی فایزر و بیونتک باید به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) جهت ارائه مجوز استفاده اضطراری (EUA) ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می شود که سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا طی سه هفته آینده در مورد ایمن و موثر بودن واکسن برای این گروه سنی تصمیم گیری کند.

میلیون ها آمریکایی به ویژه والدینی که فرزندانشان را در هفته های اخیر در میان موجی از افزایش شمار مبتلایان ناشی از گسترش سویه دلتا به مدارس فرستاده اند، با اشتیاق اخبار مربوط به این تصمیم را پیگیری می کنند.

به گفته منابع آگاه تصمیم گیری در مورد واکسن "مدرنا" هم برای تزریق به گروه سنی فوق با توجه به زمانی که این شرکت برای ارائه داده ها صرف کرده تا ماه نوامبر (آبان و آذر) طول می کشد.  

شرکت فایزر همچنین اعلام کرده است که انتظار دارد در هفته های آینده درخواست برای مجوز واکسن کووید-۱۹ در کودکان پنج سال به بالاتر در سطح جهانی ارائه شود و آماده سازی برای این کار در دست انجام است.

تلاش این شرکت های داروسازی سازنده واکسن کووید-۱۹ در آمریکا برای دریافت مجوز واکسن به این رده سنی در حالی است که براساس نتایج تازه ترین پژوهش محققان آمریکایی، تزریق واکسن به نوجوانان خطر ابتلا به التهاب عضله قلب یا "میوکاردیت" را افزایش می دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا واکسن کووید 19 ایالات متحده آمریکا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را فردا /جمعه /آغاز می کند.

جواد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 747986

دیگر خبرها

  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی