Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه کارگروه توانمند سازی جامعه روستایی به ریاست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد. خبرگزاری میزان - جلسه کارگروه توانمند سازی جامعه روستایی به ریاست اسپیدکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه مهمترین علل و عوامل مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و راهکار‌های توانمندسازی محله‌های ضعیف و ناکارآمد جامعه مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
اسپیدکار، در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور به تبعات منفی حاشیه نشینی و مهاجرت روستاییان به شهر‌ها اشاره و تصریح کرد: در این نشست‌ها مسؤولین باید با دلسوزی و جدیت کامل به معضل حاشیه نشینی ناشی از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر‌ها و تبعات منفی متأثر از آن ورود کنند و از هر حیث علل و عوامل آن را مورد بررسی قرار دهند و سپس بطور جهادی برای رفع مشکلات پای کار باشند.
وی با اشاره به برخی مشکلات مطروحه از سوی اهالی ساکن منطقه جوادیه بجنورد، اصلاح و مرمت آسفالت خیابان، بازسازی و نوسازی شبکه فاضلاب، تکمیل سالن ورزشی، احداث مدرسه سه کلاسه و رفع ایرادات و نواقص شبکه آب وفاضلاب را از جمله مطالبات اصلی اهالی کلاته جوادیه برشمرد و از مسؤولین ذی ربط خواست هر چه سریعتر این مشکلات را مرتفع و نتیجه اقدامات انجام شده را به دستگاه قضایی گزارش کنند.
اسپیدکار، پیگیری مطالبات شهروندان و تلاش در راستای رفع مشکلات آنان را از جمله اولویت‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و با اشاره به مبانی قانونی متناظر به تعهدات و تکالیف ذاتی مدیران در این خصوص تصریح کرد:بر اساس قوانین موضوعه هر گونه فعل و یا ترک فعلی که طبق قانون جرم شناخته شده، طبعا پیگرد و تعقیب قضایی را به همراه دارد و در نتیجه موجب اعمال مجازات‌های قانونی خواهد بود و طبعا چنانچه هر شخص حقیقی و یا حقوقی از جمله مسؤولین اجرایی ذی ربط بر اساس قانون عمل نکنند دستگاه قضایی با جدیت و بدور از هرگونه مماشات با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان شمالی، با اشاره به ریشه‌های ساختاری شکل گیری برخی جرائم و آسیب‌های اجتماعی، انجام اقدامات اساسی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی از جمله اصلاح زیرساخت‌ها را در شمول مطالبات عمومی و نیز اقدامات مورد انتظار از سوی مسؤولین برشمرد و خاطرنشان کرد:اهتمام جدی در این حوزه‌ها تاثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم دارد و حتی می‌تواند زمینه‌های رشد و بالندگی را برقرار سازد و بعلاوه در بعد اقتصادی موجبات کارآفرینی و اشتغالزایی و رونق کار تولیدی را برای جوانان فراهم نماید.   بیشتر بخوانید: تاکید دستگاه قضایی بر تسریع روند اجرای پروژه‌های عمرانی   انتهای پیام/ برچسب ها: حمایت از سرمایه گذاری توسعه دستگاه قضایی خراسان شمالی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمایت از سرمایه گذاری توسعه دستگاه قضایی خراسان شمالی پیشگیری از وقوع جرم خراسان شمالی دستگاه قضایی ذی ربط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)