Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@04:41:48 GMT

وزير پيشين بهداشت فرانسه در دادگاه حاضر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۵۳۲۰

خبرگزاری آریا- انیِس بوزن، روز جمعه برای ارائه توضیحاتی درباره مدیریت بحران کرونا از سوی دولت، در دیوان عدالت جمهوری در پاریس حاضر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، انیِس بوزن، وزیر بهداشت پیشین فرانسه که اواسط فوریه 2020 در اوایل شیوع ویروس کرونا در این کشور استعفا کرد، روز جمعه برای ارائه توضیحاتی درباره مدیریت بحران کرونا از سوی دولت، در دیوان عدالت جمهوری در پاریس حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انیس بوزن صبح جمعه وارد دیوان عدالت جمهوری در پاریس شد. این نهاد قضایی مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های وزیران را بر عهده دارد.
وی ممکن است در این پرونده به «به خطر انداختن جان دیگران»، متهم شود یا در شرایط بهتر اگر بتواند قضات را متقاعد کند که شواهد و مدارک جدی یا منطقی کافی علیه وی وجود ندارد، می‌تواند در این پرونده به عنوان شاهد باشد.
قضات به مدیریت بحران ناشی از کووید-19 و به ویژه عدم برنامه ریزی این وزارتخانه در این زمینه اعتراض دارند.
انیس بوزن، متخصص خون، از مه 2017 تا فوریه 2020 در راس وزارت بهداشت فرانسه قرار داشت و سپس استعفا کرد.
وی که پس از ترک دولت در انتخابات شهرداری پاریس نامزد شده بود، مارس 2020 پس از آنکه به دنبال شکست در این انتخابات، به خبرنگاران گفت باید فرایند انتخابات به علت تهدید همه گیری متوقف می‌شد، جنجال به پا کرد.
پس از آن شکایت‌های متعددی علیه اعضای دولت درباره کمبود تجهیزات محافظتی برای کارکنان بخش درمان و مردم، اظهارات مختلف درباره استفاده از ماسک و غیره، به این دیوان ارائه شد.
مارس 2020 درست پس از آنکه وزارت بهداشت را با چشمانی اشکبار ترک کرد، به نشریه «لوموند» اعلام کرد «گریه می‌کنم، چون می‌دانم که موج سونامی مقابل ماست.»
با این حال، سه ماه بعد، وزیر بهداشت سابق در کمیسیون تحقیق پارلمان درباره هرگونه اهمال و کم کاری، از خود دفاع کرد.
انیس بوزن صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت امروز فرصت خوبی برای من است تا توضیح دهم و حقیقت وقایع را بیان کنم. اجازه نخواهم داد عملکرد دولت و عملکرد من به عنوان وزیر زیر سئوال برود، در حالیکه ما برای آماده کردن کشورمان در برابر بحران سلامتی جهان که یادآوری می‌کنم هنوز سخت است، تلاش زیادی کردیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر بهداشت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل مشعل المپیک به فرانسه

مسئولان کشور یونان مشعل المپیک را به کمیته برگزاری المپیک پاریس ۲۰۲۴ تحویل دادند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یونانی‌ها در مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکوس آتن، جایی که نخستین بازی‌های المپیک در تاریخ معاصر برگزار شد، مشعل المپیک 2024 را به کمیته سازماندهی این مسابقات تحویل دادند. ورود به این مراسم رایگان بود و هزاران نفر در آن شرکت کردند.

غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس

مشعل المپیک اکنون به پاریس می‌رود، جایی که المپیک تابستانی از 26 جولای تا 11 آگوست 2024 (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود. نماد بازی‌های المپیک با کشتی بادبانی به فرانسه می‌رود و در تاریخ 8 می به بندر مارسی می‌رسد.

فلورنت مانودو نخستین مشعل‌دار در فرانسه است. کمیته برگزاری المپیک پاریس اعلام کرد: یکی از ورزشکاران برجسته ما که چهار بار مدال‌آور بازی‌ها است، نخستین کسی است که با در دست داشتن مشعل المپیک پا به خاک فرانسه می‌گذارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • مشعل المپیک به فرانسه تحویل داده شد + ویدئو | واکنش تماشاچیان حاضر در استادیوم را ببینید
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه